Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • barmokországa: nm (2019.01.01. 14:40) Orbánista lettem
  • nagy1a: Drága jó anyád nem tévedt fiam! Te tényleg hülye vagy!! (2018.10.17. 13:37) Hülye vagy fiam, csak nem forogsz
  • barmokországa: A moderálási alapelvek megszegése miatt 9999-12-31 23:59:00 -ig meg lett vonva a hozzászólási joga... (2015.08.06. 14:51) A barmok országa
  • F.M.J.: Tetszett az írás, és mélyen igaz. Nekem is vannak képeim azokról a „régi” időkről. Most talán csak... (2014.12.27. 22:02) A hó evolúciója
  • F.M.J.: @annamanna: Szép hosszan kifejtetted az álláspontodat, nekem mostanság nincs ennyi időm, csupán rö... (2014.12.04. 02:52) Amiről mindenki elfeledkezik
  • Utolsó 20

2011.10.24. 19:36 _Okostojás_

Ha észreveszed, hogy döglött hajón lovagolsz,- szállj le róla

Elnézést a képzavarért, de mióta a Kedves Vezető leszokott a dakota közmondásokról teljesen megzavarodtam. Az indiánok lovas népek voltak, ezért megértettem a közmondásaikat, de mióta a Nagy Vezér áttért a viking (hajós) mondásokra teljesen tanácstalan vagyok. Fogalmam sincs, miről beszél.

Valószínűleg Ő maga sincs tisztában azzal, amit mond, mert egyre nagyobb sületlenségekkel áll elő. Mondok egy friss (2011.10.23. Brüsszel) példát:

„A stabilitás ma Európa minden országában a legfontosabb érték, s ezért van az, hogy Magyarország, bár nekünk is nagyon sok gondunk van viszonylag jól áll a lábán. Mögöttünk egy kétharmados összefogás, nagy társadalmi egyetértés van.”

Persze tudom én, hogy a Kedves Vezetőnek rengeteg dolga van, nem ér rá friss felméréseket, statisztikákat olvasgatni. Leköti a hajózási tudományok tanulmányozása. Ebben elég jól halad, már meg tudja különböztetni tengerjárót a gyors naszádtól, a tengert a pocsolyától. De azért van körülötte annyi léhűtő, hogy valaki közülük igazán felvilágosíthatná, hogy már régen vége a fülkeforradalomnak. Sőt, ha nem vigyáznak, igazi utcai forradalom tör ki, amiben nem ők lesznek a forradalmárok, hanem őket söprik el.

De nézzük a tényeket:

A közvélemény-kutatások alapján a Fidesz-KDNP szavazótábora a teljes felnőtt lakosság körében a júliusi 30%-ról szeptemberre 24%-ra csökkent. Ez, akárhogy számolgatom nincs kétharmad, sőt még egy se! Még ha jószívűen felfelé is kerekítek, bizony ez akkor is csak egynegyed.

Orbán Viktor népszerűsége a tartós tendenciát követve egy százalékponttal tovább csökkent, és jelenleg már csak a válaszadók 37 százaléka látja őt szívesen „fontos szerepben”.  Ez már közelebb van a harmadhoz, de nem a kettőhöz, hanem az egyhez. „Sic transit gloria mundi” mondaná a művelt dakota, ha tudna latinul. De hogy az olyan műveletlen bugris is értse, mint én, álljon itt egy újabb idézet a Kedves Vezetőtől: „A bizalom azonban olyan, hogy gyalogosan érkezik, és lóháton vágtat el.” (2008 Brüsszel)

Végezetül remélem, hogy a legutolsó idézet nem fenyegetésként hangzott el a Kedves Vezetőtől (mert bár megettem már a kenyerem javát, de még szeretnék néhány évet eltölteni ezen a sárgolyón):

„Tiszteld a dakota törzsfőnököt, ha hosszú ideig akarsz élni e földön.”

9 komment · 1 trackback

Címkék: politika közélet


A bejegyzés trackback címe:

https://okos-tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr503327072

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magyarország mártírja visszaadja a beatkorszakot 2011.10.25. 13:18:54

Végre itt az ember, aki erőssé tesz minket, csak hát ő nem így tervezte....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonymand 2011.10.25. 15:31:58

Tisztelt Okostojás!

"Elnézést a képzavarért, de mióta a Kedves Vezető leszokott a dakota közmondásokról teljesen megzavarodtam. Az indiánok lovas népek voltak, ezért megértettem a közmondásaikat, de mióta a Nagy Vezér áttért a viking (hajós) mondásokra teljesen tanácstalan vagyok. Fogalmam sincs, miről beszél." - olvasom soraid, s látom, hogy megint rajtam a sor.

A magyar is lovas nemzet. Régóta köztudott. (A hagyományoknak megfelelően ma is sokan kívánják egyeseknek, hogy lovat nemzzen(sic!)). Elnézést a zárójeles megjegyzésért.
Ha történelmi ismereteid hiányosak, akkor emlékeztetlek rá, hogy volt már lovastengerész országnagyunk (hősiesen védte a hazát Cattarónál). Ő ugyan egy lomha csatahajó kapitánya volt, ellentétben jelenlegi lovastengerészünkkel, aki gyorsnaszádot navigál Európa szárazföldjén (képzavarban én is elég jó tudok lenni).
Ez a gyorsnaszád pillanatnyilag a lomha tengerjárójának vonókötelére kötve (nagy autóipari beruházások húzzák) halad gyorsabban, mint vontatója. Ez nem képzavar.
Egyrészt találhattunk egy rövidebb utat, vagy haladhatunk cikk-cakkban, mint a villám (köztudottan gyorsabb, mint a lomha tengerjáró.
Bonsai Duce (a lovastengerész gyorsnaszádkapitány) legalább úgy ért a navigációhoz, mint a dakota lovastengerészek, ha nem jobban.
Szerintem jobban.
Ennyit a (viking) hajó képbekerüléséről.

Most pedig a lényegről.
..."hogy valaki közülük igazán felvilágosíthatná, hogy már régen vége a fülkeforradalomnak." - Már hogyan lenne vége?
A Bastille lerombolásával ért véget a francia forradalom? A Téli Palota elfoglalásával befejezést nyert a Nagy Októberi Forradalom?
Szedd össze Magad és megint a történelem tanulmányozását tudom ajánlani.
A fülkeforradalom kiteljesedése nyilvánvalóan a történelmi hagyományoknak megfelelően fog megtörténni. Ez így igazságos, mint az egykulcsos adó.
Szinte látom, hogy nem érted.
Akkor csak néhány nevet említek, és mindjárt tudni fogod, hogy mire gondolok.
Danton, Desmoulins, Jacques Hébert, Saint-Just, Robespierre, Trockij, Kamenyev, Zinovjev, Buharin, stb.
Na látod!
Hol van ettől még a fülkeforradalom?

"A közvélemény-kutatások alapján a Fidesz-KDNP szavazótábora a teljes felnőtt lakosság körében a júliusi 30%-ról szeptemberre 24%-ra csökkent. Ez, akárhogy számolgatom nincs kétharmad, sőt még egy se!" - számolgatsz? Nem számolgatni, hinni kell!
A soha nem hazudónak, a második szájának, meg a harmadiknak.

Tisztelettel:
anonymand

_Okostojás_ 2011.10.25. 16:39:29

Tisztelt anonymand!

Köszönöm, hogy újra (ki tudja hanyadszor?) felnyitottad a réveteg, homályba merengő szemeim. Nélküled reménytelenül bolyonganék a politika erdejében, hol egy lónak, hol egy hajónak, vagy esetleg egy Matolcsynak ütközve. Még belegondolni is rémes!
Bár, meg kell vallanom, a posztom írása után már felderengett némi fény, mivel a Kedves Vezető magyar hangja felvilágosított. Közölte, hogy a vasárnapi tüntetés a kormány szándékaival megegyező célokért folyt, azaz a kormány (és a fülkeforradalom) mellett tüntettek és nem ellene: "Nem tetszik a rendszer? Persze, nekünk sem, ezért változtatunk mindenen, ezért szervezzük újjá Magyarországot"
Igaz, azt még nem vallotta be, hogy a tüntetést maga a kormány szervezte, de ami késik, nem múlik. A történelem malmai is lassan őrölnek, talán a végleges új Alaptörvényben már ez is benne lesz.

Tisztelettel:
Okostojás

Ui.: A nevek felsorolását az első pillanatban nem értettem, de egy kis gondolkodás után rájöttem. Viszont itt nem szeretném taglalni az eredményt. Csak reménykedem, (ha illik ilyenben reménykedni), hogy ha nem is a felsorolásból adódó módon, de gyorsan eléri a fülkeforradalom is ezt a stációt.

anonymand 2011.10.25. 18:38:49

@_Okostojás_:

Tiszlelt Okostojás!

Lónak, hajónak ütközni nem ügy, de Matolcsyné férjével?
Attól óva intelek.

Lószerszámkészítő ..."a kormány (és a fülkeforradalom) mellett " szövege a legtisztább igazság. Nem is emlékszem, egyáltalán hallottam-é tőle igazat szólani.
Vagy Neked nem ez a véleményed?
Hogy ilyen kormány és a fülkeforradalom mellett természetes, hogy tüntessenek. Az lenne a csoda, ha nem tüntetnének. Ha nem szaporodnának és erősödnének ilyen kormány mellett a tüntetések.

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: én is tudnék örülni, ha magam lennék vérbő s nem a fülkeforradalom ....

gyilkos fűegér 2011.10.25. 19:09:23

Most nem vagyok túl jó hangulatban: kurva vicces, amiket írtok, de Magyarországot egy elmebeteg irányítja, jövőre pedig államcsőd lesz, mi meg posztokat, meg kommenteket írogatunk...

Ciki.

_Okostojás_ 2011.10.25. 19:43:54

@gyilkos fűegér:

Tudom, hogy ciki, tudom, hogy ez semmit sem ér, tudom, hogy nem szövegelni, hanem tenni kellene. Sajnos genetikai hibám, hogy nem tudok székházakat gyújtogatni, de még egy fránya kukát sem borítottam fel az életemben. Igazad van, abban is, hogy ez nem indok, igazad van, hogy ha mindenki ilyen mint én, akkor meg is érdemeljük a sorsunkat. Megértem a rossz kedved, megértem a türelmetlenséged, és megértem, hogy tehetetlen alaknak tekintesz, de sajnos tőlem ennyi telik.

anonymand 2011.10.25. 22:18:22

@gyilkos fűegér:

Tisztelt gyilkos fűegér!

Tudod, van néhány probléma.
Az egyik: amit viccesnek érzel, nem az.
Csak a magam nevében tudok nyilatkozni: túl sok és túl erős inger ér ahhoz, hogy normálisnak tettetve magam, a helyzet(ek)hez illően komoly tudjak maradni.
A nevem mellett levő kép nem Moha bácsi, a törpe, az én vagyok. Nem igazán mondható, hogy a forradalmi ifjúság része lehetnék. Távol a világtól (és Budapesttől) csak szemlélni, s kommentálni tudom az eseményeket.
Sajátosan.
Ha nem asszociálok valami számomra mosolyogtatónak tűnő dologra, inkább nem írok. Csak olykor. Ha felbosszant egy-egy elviselhetetlenül idióta, vak, mocskolódó, esetleg durván magyartalan bejegyzés.
Nekem hülyeség, humor, irónia nélkül elviselhetetlennek tűnik az élet, itt a faluban is úgy ismernek.
Nem valószínű, hogy változni fogok.

"Magyarországot egy elmebeteg irányítja, jövőre pedig államcsőd lesz,"... - felével egyetértek, a másik fele remélem, hogy nem következik be.
Mit tehetnék még azon kívül, hogy erőszakot téve magamon, leírtam egy fél mondatot komolyan?
Komolyan, mit?

"Ciki." - nem ez nem ciki.
Ciki az, hogy nincs egy olyan szakszervezeti vezető, aki megszervezne egy általános és 100%-os közlekedési sztrájkot. Álljon le minden vonat, busz, villamos, hajó és repülő. Mondom mind. Mondom 100%-os.
Nem kellene sokáig tartson, csak addig, amíg vissza nem vonják a sztrájktörvény módosítását és büntetlenséget nem biztosítanak a résztvevőknek és szervezőknek. A többiről meg ráérnek tárgyalni.
A hatalomban levőket rá kellene ébreszteni arra, hogy felhatalmazásuk nem korlátlan.
Fenti, nem viccnek szánt javaslatomat, már megírtam máshol is.
És?

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: eredménytelenségemet akkor most minek a rovására írjuk: kompetenciahiány, impotenciazavar, vagy engem már nem csak a faluban nem vesz komolyan senki....

gyilkos fűegér 2011.10.26. 21:39:12

@_Okostojás_:

A kommentemben ott van, hogy magamat dettó tehetetlen alaknak tekintem... No Future.

gyilkos fűegér 2011.10.26. 21:41:54

@anonymand:

Már túl késő, mi már túlságosan utáljuk egymást egy ekkora összefogáshoz.

anonymand 2011.10.27. 10:20:08

@gyilkos fűegér:

Tisztelt gyilkos fűegér!

Ellent kell mondjak.
Nem azért, mert mindenáron vitatkozni vágyom.
A pillanatnyi utálat valós, és sok mindent megmagyaráz.
Ez azonban nem tart, nem tart6hat örökké.
A szükség nagy úr, szokták mondani.
El fog jönni majd az az idő, amikor a jelenlegi hívek is felismerik azt, hogy mi rejlik a szavak mögött. Saját bőrükön tapasztalják, hogy az intézkedések pártszimpátiától függetlenül hátrányosan érintenek mindenkit, egy bizonyos jövedelemhatár alatt. Felismerik, hogy az unortodox ámokfutás a gazdaságban, a törvényalkotásban, a mindennapi életünkben, nem az ország, hanem csak egy kiváltságos csoport érdekét szolgálja.
Bevallom, hogy én magam sokkal rövidebb időre számítottam. Én valamikor úgy jósoltam, hogy elég egy év az igazság felismerésére.
Tévedtem.
És a felismerés nem elég, mert az érdemi szerveződés csak utána kezdődhet. Igen nehéz lesz azoknak egy asztalhoz ülni, akik eddig egymást ekézték, gyalázták, és különböző pártokhoz kötődve "képviseltek érdekeket".
Jósolni már nem merek, hogy mikor, de hiszem, hogy eljön az összefogás ideje.
Remélem, hogy nem is távoli jövőben, hamarosan.

Tisztelettel:
anonymand
süti beállítások módosítása