Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • barmokországa: nm (2019.01.01. 14:40) Orbánista lettem
  • nagy1a: Drága jó anyád nem tévedt fiam! Te tényleg hülye vagy!! (2018.10.17. 13:37) Hülye vagy fiam, csak nem forogsz
  • barmokországa: A moderálási alapelvek megszegése miatt 9999-12-31 23:59:00 -ig meg lett vonva a hozzászólási joga... (2015.08.06. 14:51) A barmok országa
  • F.M.J.: Tetszett az írás, és mélyen igaz. Nekem is vannak képeim azokról a „régi” időkről. Most talán csak... (2014.12.27. 22:02) A hó evolúciója
  • F.M.J.: @annamanna: Szép hosszan kifejtetted az álláspontodat, nekem mostanság nincs ennyi időm, csupán rö... (2014.12.04. 02:52) Amiről mindenki elfeledkezik
  • Utolsó 20

2011.12.01. 09:03 _Okostojás_

Vérforraló vörös iszap

Egy személyes vallomással kezdem. Évek óta nem adományozok, nem adok senkinek semmit (na, jó, ez így nem teljesen igaz, mert az ismeretségi körömben, ha látom, hogy valaki bajban van, ha kell az utolsó gatyám is neki adom. De az más).

Miért nem? A rossz tapasztalataim miatt. Volt egy idő, amikor rendszeresen becsöngettek a kapumon, és elcsukló hangon könyörögtek egy kis pénzért, mondván, hogy napok óta nem ettek, a gyerek lassan éhen hal. Egy ideig adogattam a néhány száz forintokat, aztán egy alkalommal betértem a közeli kiskocsmába (Régóta nem iszom, akkor is csak cigiért ugrottam, be. Ebből is látszik, hogy a dohányzás káros az egészségre.) és azt láttam, hogy a néhány perccel ezelőtti, az éhen halás küszöbén álló „ismerősöm” ott támasztja a pultot. Előtte egy kupica, meg egy üveg sör. A gyerek a pult mellett a babakocsiban sírdogált, de még egy kifli csücsköt sem kapott. Mérges lettem, de nem szóltam. Aztán egy jó hét múlva, újra becsöngetett az illető, és újra egy kis pénzt kért. Nem mutattam a mérgemet, mosolyogva mondtam, hogy várjon egy kicsit. Bementem a házba és hoztam ki fél kiló kenyeret, egy kis szalámit, kolbászt. Erre a kedves „ismerősöm”-et elöntötte a pulykaméreg, és válogatás nélküli átkokat szórt rám, majd nagy durrogva elvonult. Utána jó ideig senki sem csöngetett be hozzám (jól működhet az információcsere ezekben a körökben).

Aztán itt van egy másik eset, ami megingatott az adományozásban. Ezt már a TV-ben láttam. Volt egy anyuka, akinek a gyereke súlyosan beteg lett. Magyarországon nem tudták meggyógyítani, de kapott egy kis reményt valahonnan külföldről. Sajnos nem ingyen, néhány millió forint kellett volna hozzá. Az anyuka minden követ megmozgatott és végül talált egy szervezetet, ami telefonos akciót szervezett számára. Elindult a folyamat, jöttek a hívások. Egy idő elteltével az anyuka rákérdezett, hogy állnak, mert lassan közeledik az operáció lehetséges ideje. Ekkor borult ki a liszt. A szervezet elszámolása alapján, a szükséges pénz jó része befolyt már, de mégsem lehetett a műtétből semmi, mert a társaság saját költségeire (telefon, gépkocsi, bér, és ki tudja mifene még) a beérkezett adományok 80%-át levonta. Lassan írom, hogy mindenki értse NYOLCVAN SZÁZALÉK!

Hát ekkor borult el az agyam, és megfogadtam, soha többé nem adakozok! Nem és nem! Én nem italra, és nem egyesek gátlástalan meggazdagodására akarok jótékonykodni.

Évekig tartottam is magam az elhatározásomhoz, de aztán tavaly jött a vörösiszap katasztrófa. Megdöbbentő volt. A hírek alatt és után, csak ültem magamba roskadva és bámultam magam elé. Az első gondolatom az volt, hogy ülök a kocsiba és megyek segíteni. De aztán rájöttem, hogy valószínűleg csak a káoszt növelném a jelenlétemmel, és sajnos az idő sem szállt el nyomtalanul felettem. Bár nem érzem magam túl öregnek, de újabban többször figyelmeztetett már a szervezetem, hogy elmúltam 20 éves. Amikor elindult a segélyvonal, úgy gondoltam, hogy félreteszem az elhatározásom és hozzájárulok a vörösiszap-katasztrófa áldozatainak gyors megsegítéséhez. Gondoltam az a pár sms ára, amit küldök, jó helyre megy, szinte azonnal megkapják a szenvedők. Jut belőle sok mindenre, amit az iszap elvitt. Élelemre, ruházatra, bútorra, háztartási eszközökre, szóval mindenre, ami az élethez kell. Azt hittem, hogy mivel központi alapba megy, nem nyúlják le lelkiismeretlen gazemberek, gyorsan kiosztják, és utána elszámolnak vele.

Tévedtem! Már megint tévedtem!

Az általam és sok-sok ember által adományozott 1,5 milliárd forint eltűnt! Lenyúlta az állam. Kiderült, hogy senki sem kapott gyorssegélyt belőle, pedig kimondottan azért adtuk össze a pénzt. De akkor hova lett? Ment a magánnyugdíj-megtakarításom mellé? Máig sem számoltak el vele! De van ennél még vérforralóbb részlet is. Az is kiderült, hogy a Vöröskereszt és más karitatív szervezet által adományozott háztartási eszközöket (hűtőgép, mosógép) a károsultaknak vissza kellett adniuk, amikor más forrásból kaptak ingóság-támogatást. Na, ettől lett 110 oC-os a vérem! Érti ezt valaki? VISSZA KELLETT ADNI! Kinek mi köze hozzá, hogy valaki kapott-e adományt vagy se? Nem a biztosító, nem az állam pénzéből kapták az adományt.

Most újra megerősödött bennem az elhatározás, hogy soha többé nem adományozok! Ha legközelebb történik valami, inkább elmegyek személyesen segíteni, amennyit tudok. Ha 2 talicska szemetet tudok eltolni, akkor annyit tolok el, ha 3 homokzsákot tudok letenni, akkor annyit teszek le, de pénzt már SOHA nem adok!

Végezetül lassan (hogy a Nemzeti Elhülyülés Kormánya is értse) de hangosan mondom:

KÖVETELEM, HOGY AZONNAL OSSZÁK KI A KÁROSULTAK KÖZÖTT A 1,5 MILLIÁRD FORINTOT, ÉS UTÁNA SZÁMOLJANAK EL VELE AZ ADOMÁNYOZÓK FELÉ!

 

8 komment

Címkék: politika közélet kormány vörösiszap


A bejegyzés trackback címe:

https://okos-tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr383428182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MA.00 2011.12.01. 10:28:36

en is igy döntöttem.agota

Kicsi Kacsa 2011.12.01. 12:38:30

A pénzről már egy ideje keringett ez a hír, most, hogy kirobbant, meg se lepődtem. A Vöröskeresztes akciót viszont nem tudtam. Használt hűtőt visszaadni? Végülis, ha még jó és kaptak a rászorultak jobbat, akkor miért ne? Talán VK el tudja még passzolni olyanoknak, akik ugyan nem károsultak, csak éppen semmijük sincs, olyan szegények. Ott jól jöhet egy használt hűtő is, vagy egy mosógép. Amikor elköltöztem a zuramtól 3 gyerekkel, olyan albérletbe tudtunk csak menni, ahol még tűzhely sem volt. A plébánostól kaptunk egy használt tűzhelyt. Amikor tudtam venni egy sajátot, természetes volt, hogy visszavittem a plébániára azt, amit onnan kaptam. Hátha kell másnak is.

_Okostojás_ 2011.12.01. 14:26:32

Kedves Kicsi Kacsa!

Nem az a baj, hogy nem lehet akár 2 hűtőjük is, hanem az elv! Kaptak valakitől egyet adományként, és miután részben (nagyon részben) kártalanították őket, kötelező volt visszaadniuk. Nem felajánlották, hanem majdnem úgy néz ki, hogy elvették tőlük. Biztos vagyok benne, hogy azok az emberek nagyon szívesen átadták volna más rászorultaknak az eszközöket.
De az, hogy visszakövetelték tőlük, na ez a kemény és nyugodtan mondhatjuk, hogy embertelen. A többi embertelenségről, és egyebekről már ne is beszéljünk.

jenőke 2011.12.02. 23:19:00

Az ember társas lény.
Most sem vagy egyedül.
A 90-es években két hónapig voltam munkanélküli.
Akkor még adtam, és egyszercsak éreztem, hogy eljött az ideje, nekem is kell vennem egy kalapot.
Én a "barátokra " és haverokra rágtam be, de most már mindegy. Kalapoznom nem kellett, újsághirdetés segített.

_Okostojás_ 2011.12.03. 08:07:47

@jenőke:

Ez a baj a mai korral (vagy csak a magyarokkal?). Előbb számíthatsz segítségre egy idegentől, mint a "barátaidtól", bár ez is csak általánosítás, látni jó példákat is. Szerencsére én látok is, de ettől még tartom magam a posztban leírtakhoz.

Szóönt 2011.12.03. 11:40:08

A poszt minden szavával egyetértek.
A zemberek a károsultaknak dobták össze a pénzt nem azért, hogy az állam lenyúlja. Így is szólt akkor a segélykérés. Ezzel is visszaéltek.
A követelésed támogatom.

jenőke 2011.12.03. 18:02:48

@_Okostojás_:
A tapasztalat (legalábbis az enyém) azt mutatja, hogy nagy igazság van a népi tanmesékben.
Mint például abban, amelyik úgy végződik, hogy "na akkor lássuk Uram, mire megyünk ketten!"

_Okostojás_ 2011.12.03. 19:18:27

@jenőke:

A népi igazságok, alapigazságok. Bár azért csak módjával kellene használni. Ha mindenki külön-külön összefogott volna az Úrral, akkor már csak pusztaság lenne az ország helyén. (Az is igaz, hogy nem sok választ el tőle bennünket.)
süti beállítások módosítása