Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • barmokországa: nm (2019.01.01. 14:40) Orbánista lettem
  • nagy1a: Drága jó anyád nem tévedt fiam! Te tényleg hülye vagy!! (2018.10.17. 13:37) Hülye vagy fiam, csak nem forogsz
  • barmokországa: A moderálási alapelvek megszegése miatt 9999-12-31 23:59:00 -ig meg lett vonva a hozzászólási joga... (2015.08.06. 14:51) A barmok országa
  • F.M.J.: Tetszett az írás, és mélyen igaz. Nekem is vannak képeim azokról a „régi” időkről. Most talán csak... (2014.12.27. 22:02) A hó evolúciója
  • F.M.J.: @annamanna: Szép hosszan kifejtetted az álláspontodat, nekem mostanság nincs ennyi időm, csupán rö... (2014.12.04. 02:52) Amiről mindenki elfeledkezik
  • Utolsó 20

2011.08.28. 09:12 _Okostojás_

A nagy hadicsel

- Kovács tizedes!

- Jelen!

- Rakja be egy hátizsákba a felszerelését és adja le a raktárba. Holnaptól nyugdíjas lesz.

- Tábornok úr! Hisz még csak 43 éves vagyok, nem akarok én még nyugdíjba menni.

- Tizedes! Lenyomott itt a honvédségnél 25 évet és még nem tanulta meg, hogy a parancs az parancs, megb…-ni nem lehet, mert szaporodik?!

- Igenis, értettem tábornok úr!

- Na, ezt már szeretem tizedes. De hogy lássa, milyen jó parancsnok vagyok, elmondom, miért kell nyugdíjba mennie.

A fülkeforradalmári, ööö izé, akarom mondani a Nemzeti Együttműködés Kormánya elhatározta, hogy 2012-től megszünteti az olyan igazságtalanságokat, hogy egyesek jóval a korhatár alatt menjenek nyugdíjba. Felháborító, hogy életerős emberek nyugdíjasok legyenek, és a költségvetés sem bírja el.

-  Tábornok úr! Ezért nem akarok én nyugdíjba menni.

- Kuss! Most én beszélek! Mondom 2012-től lesz ez a törvény, most viszont még csak 2011 van, ezért akit lehet, nyugdíjazunk. Aztán majd jövőre szépen visszavesszük őket, mert az mégsem járja, hogy életerős emberek otthon lógassák a lábukat az állam pénzén!

- És ez miért lesz jó nekem?

- Na, magát sem az eszéért szeretjük tizedes! Ki mondta azt a baromságot, hogy ez jó lesz magának? A kormánynak lesz jó. Először is, a törvény szerint nem is nyugdíjat fog kapni, hanem járadékot, amit ugye emelni nem kell, sőt ha nem jön vissza dolgozni meg is szüntethetünk.

- Én ezt nem értem tábornok úr!

- Azt ránézésre sejtettem tizedes. Elmagyarázom. Sokba kerülnek nekünk tizedes. Etetjük, itatjuk, ruházzuk magukat, amiért szinte nem is fizetnek. A fűtésről és egyebekről nem is beszélve. Egy-egy terepmunka után látom, hogy nem átallnak negyedórákat a zuhany alatt lubickolni, hát mik maguk, kacsák? Tudják maguk milyen drága a víz? A körletben még nappal is mindig égetik a villanyt, rá se bagóznak, hogy milyen drága az áram. Szabó őrvezetőnek már szinte csak az a feladata, hogy körbejárjon minden helyiséget és lekapcsolja a lámpákat. Erről jut eszembe, ha végeztünk küldje be Szabó őrvezetőt, tudtommal ő is már itt van 25 éve, mehet nyugdíjba.

Ezen felül a bérük is sokba van. Mennyi most a fizetése?

- 180.000 Ft

- Na, látja, ebből 150.000 Ft nyugdíja lesz, illetve dehogy nyugdíja, járadéka. Már itt is spóroltunk 30.000 forintot. Januárban szépen visszahívjuk, de nem ám azért, hogy a Kalasnyikovját fényesítgesse! Majd felügyelő lesz a kényszermunkatáborban, akarom mondani munkavezető a közmunkaprogramban 78.000 Forintért.

- Elnézés tábornok úr, de nem vagyok én hülye! Nem fogok én visszajönni ennyiért.

- Dehogynem tizedes! Mert itt jön a csavar. Ha nem jön vissza, megállapítjuk, hogy munkára alkalmas és megszüntetjük a járadékát. Na, akkor mit választ? A teljes pénztelenséget, vagy, hogy megy Debrecenbe barakkban lakni és építeni a stadiont 43.000 forintért, vagy a felügyelőséget 78.000 forintért?

- Ó, hogy ba… meg! Ezt jól kitalálták!

- Na, látja tizedes! Ehhez kell az egyetem, tanult volna maga is, mint a Kedves Vezető!

Végeztünk! Küldje be Szabó őrvezetőt.

- Igenis! Értettem!

24 komment

Címkék: politika közélet


A bejegyzés trackback címe:

https://okos-tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr153184997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bazsiahegyről 2011.08.28. 18:16:00

A két kezem összetenném ha egy tizes ennyit keresne... :P de amúgy jó írás.

P@blo 2011.08.28. 20:30:57

Tényleg jó az írás, bár az is tény, hogy a tisztesi állomány (őrvezető, tizedes, szakszevezető) lévén szerződésesek, soha nem mehetnek szolgálati nyugdíjba, és bárcsak keresne egy tizedes 180e Ft-ot.

Rák úr 2011.08.29. 01:21:08

A képen nagyjából a teljes haderőnk látható.

Gigantos 2011.08.29. 12:06:20

Sajnos ez a valóság, csak attól félek, hogy mivel több lesz a vadász, mint a fóka, előbb-utóbb mi is fókák leszünk éhbérért.

87 2011.08.29. 15:43:05

Tisztelt, bár eléggé félretájékoztatott Gigantos!
Melyik része a valóság? A 25 év alatt befutott "hihetetlen" karrier, hogy csak őrvezető illetve tizedes lesz valaki....?
A 180ezer forintos fizetés tizedesként? Vagy az, hogy a katonák nem csinálnak semmit??? Esetleg, hogy a szerződéses állományból nyugdíjba lehet menni? Pont ez a probléma, hogy az emberek, mint például ön tisztelt félretájékoztatott Gigantos! A legvégén pedig csak annyit jegyeznék meg: ki volt az aki valaha a Magyar Honvédségnél "Jelen!" illetve "Igenis!" szavakkal válaszolt????

_Okostojás_ 2011.08.29. 17:59:36

Tisztelt Uraim!

Arra gondoltam, hogy legközelebb focimeccsről írok egy posztot. Valahogy így: A Vidi-Fradi meccs null-null eldöntetlen lett, mert a Vidi balösszekötőjét gólhelyzetben a Fradi jobb fedezete felrúgta.
De meggondoltam magam. Nem írok róla, mert biztos vagyok benne, hogy néhány jól-értesült és tudálékos hozzászóló azonnal megkontrázná az írást.
Valahogy imigyen: először is, nincs focimeccs, hanem football mérkőzés van. Másodszor, nem létezik se Vidi se Fradi football csapat. Harmadszor, a mai labdarúgásban nincs se összekötő se fedezet. Negyedszer a matematika tudomány mai állása szerint olyan szám, hogy null nem ismeretes. Akik mindezek ellenére bedőlnek a félretájékoztató posztnak, azok meg is érdemlik, ezért tart itt az ország ahol tart, mert ilyen felületes posztolók keltik a hangulatot.
Nos, ezért nem posztolok focimeccsről. (Ja, meg azért nem mert nem szeretem a focit)

Kicsi Kacsa 2011.08.30. 00:26:32

@_Okostojás_: lassan eljutunk oda, hogy már a cserebogarak halhatatlanságáról se lehet írni, mert szétcincálják a posztot a pro és kontra emberek.
Világ életemben untam a katonasztorikat. Amikor a pasik elkezdtek sztorizni, rögtön rákontráztam a szülőszobai élményeimmel. Szerencsére kapcsoltak. Többnyire.

Hol van Anonymand? Hiányzik a "beszélgetésetek".

_Okostojás_ 2011.08.30. 06:48:54

Kedves Kicsi Kacsa!

Különösebben nem zavar ha kritizálnak, elvégre azért (is) írom a posztokat, hogy gondolatokat ébresszek és reakciókat gerjesszek. Még az sem zavar, ha valaki a lényeg helyett (sőt azt nem is látja meg) a részletekbe köt bele. Ez is egyfajta szemléletmód, így legalább eltereli a figyelmét a súlyos gondokról. Lásd most sem az zavarta az illetőt, hogy a saját törvénytervezetük ellen cselekszenek. Most sem az zavarja, hogy elveszik a nyugdíjakat és járadéknak keresztelik el, hogy ne legyen kötelességük fizetni, ha nem akarják. A legnagyobb gondja az, hogy egy tizedes nem keres 180 ezret (amit én is tudok) és, hogy mivel tisztes nem is küldhető korkedvezményes nyugdíjba (ezt is tudom). Neked bevallom, hogy azért használtam ezeket a rangokat, mert eredetileg a jól csengő "A tizedes meg a többiek" címet akartam adni a posztnak, de a végén úgy döntöttem ezt a címet még meghagyom, hátha kell a jövőben:-))

Üdvözlettel:

Okostojás

Ui.: anonymand nem veszett el csak mivel még nálam is vénebb (ha jól tudom) most keresgeti az emlékei között a katonaélményeket, és ahhoz idő kell. :-))

Kicsi Kacsa 2011.08.30. 10:38:27

@_Okostojás_: Tizedes meg a többiek - anyukám dolgozott benne, nagy kedvenc a film :)

_Okostojás_ 2011.08.30. 12:16:08

@Kicsi Kacsa:

Csak nem az anyukád dugta el a befőtteket a spájzban az oroszok elől? :-)))

Kicsi Kacsa 2011.08.30. 12:32:52

@_Okostojás_: nem, nem kellékes volt, vagy berendező - ez örök vita a filmeseknél, hogy kinek is kell az ilyesmit csinálni -, nos, mondjuk úgy, hogy ő volt az egyetlen Katona a filmben :)

www.imdb.com/title/tt0059812/fullcredits

Liberalisszimusz 2011.08.30. 14:39:03

A Szijjártó- Matolcsy párosról mindig az alábbi párbeszéd jut eszembe, hogy hogyan választotta őket ki a vezér:

"Kiképző őrmester: GUMP! MI A LEGFONTOSABB FELADATA EBBEN A HADSEREGBEN?
Forrest Gump: Az, hogy mindent megtegyek, amit mond nekem őrmester!
Kiképző őrmester: AZ ISTEN VERJE MEG GUMP! MAGA ISTENVERTE LÁNGÉSZ! ENNÉL KITŰNŐBB VÁLASZT MÉG NEM HALLOTTAM SOHA! MAGÁNAK LEGALÁBB 160 AZ ISTENVERTE IQ-JA! MAGA EGY ISTENVERTE TEHETSÉG GUMP KÖZLEGÉNY!"

87 2011.08.30. 19:44:00

Tisztelt _Okostojás_!!!
Nem azért kötök bele a részletekbe, mert nem látok tovább, hanem azért mert sajnos nagyon sok téves információ van a katonasággal szemben a köztudatban...és lesz is! De sajnos ezt a sok tájékozatlan (szándékosan nem a buta szót használom) Készpénznek vesz egy ilyen írást, és ez alapján "okosak"....holott azt se tudják ezzel kapcsolatban merre vannak arccal! Például feljebb Gigantos, aki így kezdi: "Sajnos ez a valóság"

Kicsi Kacsa 2011.08.30. 19:59:18

@87: ismerek volt BM-est, ő pár évet tanította a rendőröket, nem tudom, mire, de a nyugdíja most 220 ezer forint. Igen, jól olvastad, kettőszázhúszezer forint. 60 éves...

_Okostojás_ 2011.08.30. 20:21:31

Tisztelt 87!

Értelek, és valahol igazad is van. De! Ez a poszt nem szakmai értekezésnek készült, még csak nem is ismeretterjesztőnek. Egyszerűen az igazságtalanságot szerettem volna, valahogy kifigurázva bemutatni. Mert abban félretéve a honvédséget egyetérthetünk, hogy ha valaki köt egy szerződést, aminek vannak hátrányos és előnyös pontja is, joggal várja el, ha túltette magát a hátrányokon élhessen az előnyökkel is. Ezt a lehetőséget veszik most el tőlük. Az más kérdés, hogy mennyire elfogadhatóak ezek az előnyök, de ne felejtsük a kiindulási alap ez volt. A tisztességes az lett volna, hogy ha az új szerződőkkel fogadtatnák el az új feltételeket. Aki akkor is vállalja, tudja mit vállalt.

defalla 2011.09.27. 09:37:06

@_Okostojás_: egy kis kötözködés: tudomásom szerint a HM/BM stb. nyugdíjasait - akik nem öregségiek, csak elküldték őket - , nem a nyugdíjkassza fizeti. A HM évente egy, a BM két részletben utalja át a nyugdíjasszának az emberei nyugdíját. Így - a 25 és több éves szolgálat után elküldöttek révén - sikerült a 100.000 fős néphadseregből 24.000-es hadsereget csináni. Kár, hogy elfelejti a hatalom azt, hogy az elment emberek többsége az "életerősek" átlagéletkora nincs még 65 év sem! Csak ez nem annyira népszerű, nem lehet rajta csámcsogni, nincs hírértéke, stb. Adóztassa meg az életerős nyugdíjasok visszamenőleg s én fonok kötelet a nemmegszorítóknak - ingyen. Bocs a kirohanásért!

Á C 2013.05.22. 07:34:12

A kis történet végére talán még oda lehetne tenni:
"-Igyekezzen a Szabó mert én is elmegyek nyugdíjba, igaziba! Utána meg igazgató (attasé, követ, stb.) leszek egy HM közeli cégnél, nem érek rá vacakolni!"

vladiszlav 2014.01.29. 10:36:14

Sok köze nincs a cikkhez, de: Ismertem egy rendőr hölgyet, 39 évesen ment el nyugdíjba és akkor azt mondta, de jó , most már lesz időm szülni. Volt ez vagy 6-8 éve. Mindig irodán dolgozott, nem utcán, nem terrorista elhárítóként, stb.

2192 2014.01.29. 11:17:18

Egyébként elég lelombozó, hogy ilyen helyekre mindig azok kommentelnek, akik semmit nem tudnak ezekről a dolgokról, nagyon egyszerű az egész. Mindenki előtt ott volt a pálya, hogy elmehet rendőrnek, elmehet katonának. Akik feljebb jutnak, azok tanulnak érte, akik nem akarnak tanulni, azok maradnak azok, akik voltak. Szóval a magából kikelt kommentelőknek is megvolt a lehetőség, hogy elmenjenek olyan helyre dolgozni, ahol előbb el lehet menni nyugdíjba... Nem tudom, miért kell problémázni.

defalla 2014.01.29. 20:00:03

@2192: Az egyik "magából kikelt kommentelő" vagyok. 29 év 10 hónapig viseltem az egyenruhát. Problémázni nem kell, s miként Okostojás írta, a bejegyzése a helyzet kifigurázásaként íródott.
Az ördög viszont a részletekben rejlik, ám nem fogom megmagyarázni. Ha bent voltál, tudod mi volt, ha nem voltál bent, hiába is mondanám.

Balthazor Hellman 2014.01.30. 19:16:36

@Bazsiahegyről: A legtöbb hadnagy és főhadnagy is térdre borulna ennyi nettóért...

2192 2014.02.01. 20:42:18

@defalla: Én egyáltalán nem a bejegyzésre írtam, ne essék félreértés, jópofa, és aki bennevolt/van, érti miről szól... Csak sajnos egyre többet hallani erről a témáról... Hogy a rendőrök elmehetnek előbb nyugdíjba, mekkora szemétség. Holott tulajdonképpen, én sem bíznám rá az életemet egy 63 éves rendőrre, ha épp intézkedni kéne, mert felém hadonászik valaki késsel az utcán. (Ami manapság elég sürven előfordul, ahogy a hírekből hallom) De ez csak egy példa volt. Mindenki fel van háborodva, csak nem tudom, hogy mindig miért azok, akiknek gőzük nincs semmiről, csak épp azért irogatnak mindenhova, mert otthon unatkoznak....

anonymand 2014.05.04. 20:17:30

@Kicsi Kacsa:

Tisztelt Kicsi Kacsa!

"Hol van Anonymand? Hiányzik a "beszélgetésetek"." - örülök, hogy "beszélgetéseink" felkeltették figyelmedet. Nem hivatkozhatok semmire, magyarázat ugyan lenne ezer akár, mentségem nincs.
Hűtlenkedtem bevallom.

@_Okostojás_:

Tisztelt Okostojás!

"Ui.: anonymand nem veszett el csak mivel még nálam is vénebb (ha jól tudom) most keresgeti az emlékei között a katonaélményeket, és ahhoz idő kell. :-)) " - valóban nem vesztem el, arról nem én tehetek, hogy gyorsabban öregszem mint Te.

Egyébként pedig, nem tudom minek okán, de egyre ritkábban vannak ironikus ötleteim. Reggelente kutyasétáltatás közben száz meg száz, jobbnál jobb mondatot képes vagyok megfogalmazni, a kutyákkal olykor megbeszélni, oszt mire hazaérek, már azt sem tudom, hogy kinek s mit akartam megválaszolni, "beolvasni", vagy riposztozni.
A Nívó blogon ("nomen et omen" egy nagy kamu, el ne hidd!) gyötröm magam, bár a blog egyik szerzője /ccactus, leánykori nevén bogancs) jó ideje negligál, viszont legalább nem moderálják hozzászólásaimat, ami nagy szó.
Sikerült Fedor blogján is összeakasztanom a bajuszt vele, ami időmet rá tudtam szánni, főleg ezen viták töltötték ki.

Ezúton is elnézést kérek hűtlenkedésemért, már alig várom, hogy friss posztjaidat olvassam.

"anonymand nem veszett el csak mivel még nálam is vénebb (ha jól tudom) most keresgeti az emlékei között a katonaélményeket, és ahhoz idő kell. :-)) " - nem vesztem sem el, sem meg (pedig még kutya is megharapott, de csanálba nem üt a ménkű).

Tisztelettel:
anonymand

Ui.: rémlik, hogy volt katonaruhám, dereng, hogy parancsoltak, de hogy én katona lettem volna???
süti beállítások módosítása