Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Utolsó kommentek

  • barmokországa: nm (2019.01.01. 14:40) Orbánista lettem
  • nagy1a: Drága jó anyád nem tévedt fiam! Te tényleg hülye vagy!! (2018.10.17. 13:37) Hülye vagy fiam, csak nem forogsz
  • barmokországa: A moderálási alapelvek megszegése miatt 9999-12-31 23:59:00 -ig meg lett vonva a hozzászólási joga... (2015.08.06. 14:51) A barmok országa
  • F.M.J.: Tetszett az írás, és mélyen igaz. Nekem is vannak képeim azokról a „régi” időkről. Most talán csak... (2014.12.27. 22:02) A hó evolúciója
  • F.M.J.: @annamanna: Szép hosszan kifejtetted az álláspontodat, nekem mostanság nincs ennyi időm, csupán rö... (2014.12.04. 02:52) Amiről mindenki elfeledkezik
  • Utolsó 20

2012.12.16. 15:44 _Okostojás_

A Kedves Vezető és az ő kétes tisztaságú fehérneműje

orbanroka.jpg

Lehet, hogy a címben kissé túlzásba vittem a cizellálást és azt kellett volna írnom, hogy telement a gatyája, vagy csak egyszerűen és vulgárisan ennyit írni: Orbán beszart. (elnézést, de a vulgaritás már csak ilyen)

Félelmében el is felejtette, hogy annakidején kijelentette:

Egy önmagát finanszírozni képes felsőoktatási rendszerben gondolkodom, ahol az állam minden egyes magyar diák számára, aki az egyetemek által előírt minimális követelményt képes teljesíteni, biztosítja annak lehetőségét, hogy saját maga finanszírozhassa a tanulását úgy, hogy az a diáknak ne jelentsen vállalhatatlan megterhelést, és az igénybe vett erőforrásokat hosszú lejáratban kelljen majd visszaadnia.

és a romkocsmából kiszédelegve az alábbit nyomatta fel a facebookra:

„Világossá kell tenni a szabályozásban, hogy azok, akik tanulni akarnak Magyarországon, elérik a tanuláshoz szükséges minőségi korlátokat vagy követelményeket - ez ma 240 pont a bekerülés tekintetében -, és elszántak, hogy tanuljanak, és utána Magyarországon szeretnének dolgozni, no, az ő számukra mindenfajta eladósodás nélkül továbbra is ingyenesnek kell maradnia az egyetemi és főiskolai oktatásnak.”

Ijedtében már azon sem gondolkodott, hogy ezzel azt is elismerte, hogy az eddigi keretszámokkal és finanszírozási módokkal, a diákhitel2-vel tandíjat vezetett volna be. Ezt a tandíjat törli a mostani bejelentésével.

Mindenkit óva intek, attól, hogy a sapkáját az égnek dobálva ujjongjon mondván győzött az igazság. Ismerhetjük már a Kedves vezetőt annyira, hogy sarokba lehet ugyan szorítani egy ideig, de utána, mint minden rendes patkány támadásba lendül. Sőt, nem is igazán lett sarokba szorítva, hisz a keretszámokat ugyan feladta, de pl. a röghöz kötésről egy árva szót sem szólt.

A támadásra nem is kellett sokat várni. Aludt egy jót a saját ágyikójában és már ma (vasárnap) elkezdte az ínyét felhúzni és megmutatni a foga fehérjét. Írt ugyanis egy levelet Balog Zoltánnak, amiben már egy kicsit módosított a tegnapi nyilatkozatán: „Az új rendszernek két pilléren kell majd nyugodnia: az első a keretszámrendszer eltörlése, oly módon, hogy az állam részéről a hallgatóknak nyújtott támogatások egységesüljenek, azaz a támogatási formák kerüljenek összevonásra. Világossá kell tennünk, hogy az egyetemi felvételihez szükséges minőséget teljesítő diákok közül mindenki felvételt nyer. A második pillérnek világossá kell tennie, hogy aki tanulni akar, bekerül a felsőoktatásba, elvégzi azt és Magyarországon akar munkát vállalni, az az államtól teljes támogatást kap, vagyis az állam kifizeti a teljes költségét.”

A részletek most sem derültek ki, de lényeges változásokat vélek felfedezni. Az első: csak akkor fizeti ki az állam a diák költségeit, ha be is fejezi az iskolát. Ma úgy 15-20 százalék közé tehető a lemorzsolódók száma, azaz ennyi diák költségét nem fizeti ki az állam. Az sem világos, hogy maga a költség kifizetése egyidejű vagy utólagos. Ha egyidejű mi lesz azokkal, akik mondjuk harmadikban vagy negyedikben morzsolódnak le? Mennyit, mikor, milyen módon kell visszafizetniük. Arról nem is beszélve, hogy nem tudjuk, ki miért hagyja abba az iskolát. Mi lesz azokkal, akik anyagi okok miatt kényszerülnek otthagyni a felsőoktatást? Például valamelyik vagy mindkét szülő munkanélküli lesz (arra már nem is akarok gondolni, hogy meghal valamelyik szülő) és képtelenek finanszírozni a gyerek tanulását. Mert lássuk be, attól még hogy maga az oktatás ingyenes, sokba kerül egy gyerek taníttatása. Laknia, ennie, ruházkodnia az egyetemen is kell, és nem járul hozzá a családi költségvetéshez.

A röghöz kötés talán még hangsúlyosabb lett, bár erről sem kaptunk részletesebb információt, de most szó sincs 20 éven belülről, csak és kimondottan arról, hogy Magyarországon akar munkát vállalni.

Ennyi már épp elég lenne ahhoz, hogy sanda szemekkel várjuk a szerdát. De van itt még valami! Illetve nem valami, hanem valaki. Kusza Szem, az unortodox kőfaragó! Idén már annyiszor átvéste a 2013-as költségvetés gránittábláját, hogy az már papírvékonyságú. Ha a Kedves Vezető ötlete miatt újra kell vésnie, az darabokra törik. Ezért úgy gondolom, hogy majd összedugják a buksijukat (ha már össze nem dugták) és kitalálják, lehet itt annyi új egyetemista, amennyi csak akar, de egy peták nem sok annyival sem kapnak többet. Aztán majd főhet az egyetemek feje, hogy miként finanszírozzák a megnövekedett létszámot, a Kedves Vezető meg a rá jellemző gúnyos mosolyával széttárja a kezét: Én csak engedtem az erőszaknak, most már oldjátok meg ti!

Nos, mire eddig jutottam a poszt írásában rájöttem, hogy rossz címet választottam, de már nem módosítom. Unortodox módon az írás végére biggyesztem a jó címet:

Hollók vigyázzatok, a róka már hangol az éneklésre!

 

Hajrá Magyarország! Hajrá magyarok!

53 komment · 4 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://okos-tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr854968271

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tarlós ajándéka: dugódíj helyett stresszlabda 2012.12.17. 16:18:08

Tarlós István főpolgármester színes ceruzát, zsírkrétát és stresszlabdát vitt a főváros nevében a Mikulásgyárba. Eme kétségkívül arcpirító impertinencián vélhetően napokig fog pufogni a hazai blogszféra, pedig igazából nem háborognunk kéne miatta, hane...

Trackback: A nem-nemzeti, nem-együttműködő nem-rendszer 2012.12.17. 14:17:55

Orbán Viktor szombaton délután a Főváros egyik legdivatosabb szórakozóhelyén találkozott néhány fidelitasos fiatallal, és rövid egyeztetés után két és fél perces videó-üzenetben a helyszínen adta elő a teljes magyar felsőoktatás átalakításának legfriss...

Trackback: Spiclikommandó is szolgálja Orbánt az egyetemisták ellen? 2012.12.17. 14:15:51

Hangulatjelentést kérhetett a Fidelitas-csemetéktől Viktor, ezt tálalta a közmédia úgy, mintha a tiltakozó diákok küldötteivel egyeztetett volna, TEK-hadsereg védelmében, egy felkapott és drága romkocsmában. Lépjük át azt, hogy Orbán a tiltakozó diákok...

Trackback: Beletört Orbán foga az egyetemistákba 2012.12.17. 13:56:56

Fogműtéte miatt nem beszél a diáktüntetések második hetének első napján a Parlament rendkívüli ülésén Orbán – írja az Index. A portál szerint a miniszterelnök a hétvégén komoly fogászati műtéteken esett át, ezért nem tud beszélni. Mi történhetett...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonymand 2012.12.16. 16:20:29

Tisztelt Okostojás!

Már most kritizálsz, pedig még nincs is mit.
Légy türelemmel.
Kibírtál nyóc évet, míg felkészülnek?
Ki.
Kibírtad azt az alig több, mint kettőt, mióta kormánypozícióban kavarják a szart?
Ki.
Kibírod, még ezt a három napot?
Ki.

Tisztelettel:
anonymand

_Okostojás_ 2012.12.16. 16:41:23

Tisztelt anonymand!

Mint mindig, most is igazad van. Kibírhattam volna ezt a három napot. Főleg azért, mert valami azt súgja, hogy szerdán olyan dolgok derülnek majd ki, amikre még csak gondolni sem mertem. De sajnos én ilyen hebehurgya alak vagyok :-)

Tisztelettel:
Okostojás

zsaruvér 2012.12.16. 17:10:36

Hát én azt hiszem hogy szerdán nem az derül ki amire várnak a diákok hanem annak egy x-ik változata! Mert hogy az is módosul mire a parlamentbe ér az biztos!

laci0011 2012.12.16. 17:18:35

Viktor az élő példa,csökkenteni kell a felsőoktatást,vagy legalább kitiltani a pszichopatákat...

dr. jenőke (jenőke) 2012.12.16. 17:49:13

Kedves Okostojás!
Én a következő megfogalmazások különbözőségekben látok még veszélyt, most eltekintve Orbán személyétől:

- "...aki az egyetemek által előírt minimális követelményt képes teljesíteni..."
- "...elérik a tanuláshoz szükséges minőségi korlátokat vagy követelményeket..."

Ezek szerint a minőséget és a korlátolt követelményeket nem az egyetemek, hanem a (bot)kormány állapítja meg? Csak nem ezt nevezik autó nómiának?

Tisztelettel: j(j)

_Okostojás_ 2012.12.16. 18:23:24

Kedves Dr. jenőke (aki már majdnem jenőke)!

Ismerve a Kedves Vezető jellemét, szerdáig itt még minden igaz lesz, sőt, annak az ellenkezője is!

Putyilov gyári melós 2012.12.16. 20:49:23

Pedig jó a cím!

A Kedves Pártfőtitkár elvtársnak nyakig tele van fosva a gatyája, már a saját KISZesei közé is csak testőrökkel mer menni.
Rossz a lelkiismerete!

"A kormányfő csak fidelitasos diákokkal találkozott

Orbán Viktor szombaton jelentette be, hogy finomítanak a felsőoktatási rendszeren, miután egy elit romkocsmában diákokkal találkozott, a megbeszélést a Terrorelhárítási Központ védte. Akkor még nem lehetett tudni, kikkel tanácskozott, ám Giró-Szász András ma egy újságírói kérdésre elárulta, a Fidelitas szervezte meg a találkozót. A kormányfőt egyébként korábban a HÖOK is többször egyeztetésre hívta, de a miniszterelnök közölte, ez Balog Zoltán dolga."

menőmano 2012.12.16. 22:11:01

Hát! Ja! Ez egy totálisan jól megírt poszt.
Három nap nagyon picike idő, egy újabb "terv" kidolgozására.
Az csak arra elég, hogy olyan legyen, amilyen........
Totális helyzet, zűrzavar, ezen a területen is.
Szerintem.

anonymand 2012.12.17. 03:04:23

@menőmano:

Tisztelt menőmano!

"Három nap nagyon picike idő, egy újabb "terv" kidolgozására." - neked! Balogh elméjét két Úr is világosítcsa (abból az egyik hat nap alatt egy világot teremtett), fog ez menni.

"Az csak arra elég, hogy olyan legyen, amilyen..." - befejezhetted volna. ...amilyet a romkocsmába áhítozó jelenlegi középiskolások, alig két hónappal a felvételi előtt, nem is mertek álmodni.

"Totális helyzet, zűrzavar, ezen a területen is." - kibújt a szög a zsákból! Te képtelen vagy átlátni a helyzetet, a hozzád hasonlóan gondolkodók nem képesek követni az eseményeket.
Nem is értem, honnan veszed a bátorságot, hogy ilyen pikírt megjegyzéseket tegyél...

Tisztelettel:
anonymand

Megdobbent 2012.12.17. 05:30:27

@Putyilov gyári melós: Ehehe, ebbol a szemszogbol meg nem is neztem :> Sajat kutyai koze sajat testorokkel, azt is csak lapitva, nagy kussban. Na ez egy igazi warrior, olyan fasza magyar harcos, mint a hosei :)

kpetya 2012.12.17. 13:19:21

majd szépen felemelik a min ponthatárt 500ra és meg van oldva a kérdés.

Muad\\\'Dib 2012.12.17. 13:25:22

"...Aztán majd főhet az egyetemek feje, hogy miként finanszírozzák a megnövekedett létszámot..."
Majd megkísérelnek a semmirekellő professzor urak és hölgyek, meg vezetők kicsivel kevesebbet lopni, hátha úgy sikerülni fog...

Egyébként a barom hozzá nem értés, lekezelő viselkedés, és kapkodás, mint általában most is jellemző a kormányra...

Shonion 2012.12.17. 13:46:58

Kiváncsi lennék, hogy vajon 10-15 évvel ezelőtt mennyi egyetem és főiskola volt és mennyi van most. Diák biztos nincs több mint akkor, maximum az aránya változott meg, hogy valaki egyetem, szakiskola, szakmunkás vonalon tanult tovább.

Annó egyszer csökkentettek az egyetemek támogatásain, amikor annak az lett a következménye, hogy a bekerülési ponthatárok elkezdtek csökkenni. -> mindenkit felvettek, mivel az állami normativából volt finanszírozva az intézmény. Az már nem volt érdekes, hogy végül 200-ból 20 diplomázott-e le, vagy 50 vagy 10.

hogyne,persze,igazad van! 2012.12.17. 13:52:35

Hiäba próbálkozik a róka, sajnos nincs semmi a holló csőrében..

DarthVader 2012.12.17. 14:00:51

A felvételi ponthatárok az alábbiak lesznek:

vizsgákkal (érettségi+felvételi) szerezhető 400 pont.
1 nyelvvizsga -50 pont
2 nyelvvizsga -100 pont.
3 nyelvvizsga azonnali vagyonosodási vizsgálat
Fidelitas tagság 410 pont

Felvételi ponthatár 401 pont.

Egyszerű ez :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.17. 14:08:18

nem beszart, konzultált. Meggyőzték.

és le tudtam írni röhögés nélkül. :D

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.12.17. 14:09:42

"Orbán beszart."

Cölöpteknősünk mindig megfutamodik, ha valahol erőt lát. Minden esetben így volt korábban is. Ezért nem értettem, hogy miért nincsenek tüntetések. A gazdáknál minden ok mostanság?

Muad\\\'Dib 2012.12.17. 14:16:19

@TrueY:
Hála az előző kormányoknak lényegében már nincsenek gazdák csak oligarchák. Erre most a fityesz rátett még egy lapáttal és osztogat a saját talpnyalóinak. Ezen felül zsellérek vannak, akiknek kisebb gondjuk is nagyobb annál, hogy tüntessenek...

2012.12.17. 14:21:33

annyi blogbejegyzést,hírt elolvastam, én is kíváncsi vagyok,mi lesz itt szerdán, nem csoda,hogy Okostojás is türelmetlen:)
Ledöbbentem a keretszám eltörlésétől,mert ez szerintem azt jelenti, megszűnik az államilag finanszírozott képzés. Ha nincs keret,hogyan dől el,ki tanulhat "ingyen" és ki fizet? A ponthatár kiszámításához szükséges volt a helyek számának ismerete, enélkül mi értelme a ponthúzásnak?
Ha úgy vesszük,ez a bejelentés bizony rejtett fenyegetés volt: hagyjátok abba a tüntetést,mert megbüntetlek érte benneteket.

Lencsés István 2012.12.17. 14:23:16

Mire fel kapnának több pénzt az egyetemek ?

I_Isti 2012.12.17. 14:33:22

" ...és utána Magyarországon szeretnének dolgozni"

Ki az a nettó vadbarom, aki egy csomó munkát belefeccol egy egyetem elvégzésébe - tehát nem ellazsálja - és ezek után mAgyarországon akar esetleg harmad-negyedannyiért dolgozni, mint amennyi pénzt egyébként külhonban, nálunk fejlettebb országokban kapna a szakképzettségének megfelelő munkakörben?

Shonion 2012.12.17. 14:35:57

@I_Isti: Ki az a nettó vadbarom, aki finanszírozza a taníttatását valakinek, aki utána máshol hajt hasznot, mert elmegy máshova dolgozni?

Muad\\\'Dib 2012.12.17. 14:36:45

@I_Isti:
Aki elég energiát és időt szán a tanulmányaira, az itthon is tud eleget keresni. Kevesebbet, mint nyugaton, de képzeld vannak jó pártan, akiknek ez nem számít. Aki meg semmihez sem ért, csak elvégezte valamelyik viccfőiskolát, az kimegy külföldre "mosogatni", amiért valóban több pénzt kap, mint itthon.

Reszelő Aladár 2012.12.17. 14:49:15

Az a lényeg, hogy sosem jó.
Ha átalakítás van, akkor az a baj. Ha visszakoznak, akkor az. El kéne már fönteni, hogy mi t is akarunk. De a csípőből tüzelünk mindenre, amihez a kormánynak köze van az már unalmas.
Autokratikus, mert nem tárgyal.
Beszari, mert tárgyal.
Ha meggyőzik, akkor majd biztos bosszú áll.

Egy önző társadalomban élünk, ahol mindenki a másik farkasa. Mindenki a maga ura. Ha blogol akkor rögtön szociálisan érzékennyé, sőt szolidárissá válik, és mások sorsa aggassztja.

Ha a kormány nem ad, akkor szar-szemét és szembemegy a népakarattal.
Ha ad akkor nem elég tökös a változásokhoz, és akkor majd valahol elvesz, és különben is, csak eladósít.

Mi a baj azzal, ha csak annak fizeti ki a tanulmányait, aki be is fejezi? Morzsolódik? Ne tegye!
A szociális ok, az az kifogás, amikor valaki szeretné a szabályok fölé helyezni magát.

Egy diáknak ne csak jogai legyenek könyörgöm. Egy egyetem ne önálló állam legyen saját törvénykezéssel.

Ha a diáknak joga van tanulni, és főleg más pénzén, akkor legyen kötelessége teljesíteni. Szerintem egy munkahelyen ez pont így van. Ha valaki szeptembertől novemberig nem dolgozik, akkor annak decemberben van még munkája?
Vagy inkább szokjanak a szocialista tempó "nyugdíjas melójához", vagy a versenyszféra teljesítménykényszeréhez?

Ha a munkában nem teljesítek, akkor repülök. És akkor a családom éhezni fog. Ez a rendszer.

I_Isti 2012.12.17. 14:53:49

@Reszelő Aladár: "Egy önző társadalomban élünk, ahol mindenki a másik farkasa. "

Fideszland.

georgie58 2012.12.17. 14:54:02

Breaking News:

Most kaptuk a hírt, hogy orbán viktor fogorvosa orvosi műhibából a Nagyvezír foga helyett annak fejét húzta ki.
Előrehozott választások a jövő héten !

hogyne,persze,igazad van! 2012.12.17. 14:58:37

@Reszelő Aladár: teljesen egyetertek..
A rohadt szemet diakok hupakolnak, mer ingyentanulni az kell...azadofizetok fizetik a tandijat,aztan szepen lelepnek a zorszagbol.Persze az rendben van..
Ne valtotassanak semmit.Majd egy kicsit tuntetnek,aztan majd megunjak es hazamennek..rohadt diakok!

Pan Modry 2012.12.17. 15:06:46

@Muad\\\'Dib:
De miert dolgozzanak a legjobbak itthon kevesebbe, ha mashol sokkal tobbet tudnak keresni?

t230e 2012.12.17. 15:09:06

Egy kis gondolatot szeretnek hozzafuzni.
Mindenki a fiatal, diplomas fiatalok kivandorlasarol beszel. Mikozben szetnezek Bécs utcain, es egy halom szakmunkast latok, aki itt robotol az epitkezesen, vagy eppen mukormot fest.
En az oktatasi reformot ugy vezetnem be, hogy az altalanos iskola elso 4 osztalya kotelezo, ey ingyenes, de olvasnu kell csak megtanulni, irni mar nem, az a parancsok vegrehajtasahoz felesleges.
Aki meg szakmat akar, az vallalja, hogy csak Magyarorszagon lesz pek, vagy kőműves, vagy fizessen.
Remelem ertheto voltam, megha ekezetek nelkul is potyogtem be roffenetemet.
Lehet tovabb acsarkodni.

Muad\\\'Dib 2012.12.17. 15:09:37

@Pan Modry:
Ezt esetleg kérdezd meg azoktól akik itthon maradnak. Meg azoktól akik nem vándorolnak egyik országból a másikba folyamatosan, azért mert ott kicsivel többet tudnak keresni. Tudod van olyan ismerősöm, aki elvan itthon projektvezetőként, annak ellenére, hogy kinn többet kereshetne. Háza van, kocsija van, családja jól él, neki ennyi elég, nem harácsolni akar, hanem megfelelő színvonalon élni...

hogyne,persze,igazad van! 2012.12.17. 15:09:53

@Pan Modry: de akkor az hogy van, hogy a te penzedbol elvegzi a ziskolat, aztan elmegy?szted ez jol van igy?

hogyne,persze,igazad van! 2012.12.17. 15:11:35

@t230e: igen, teljesen igaz, nem csak a diplomasokrol beszelek, a jol kepzett szakemeberekrol detto..

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.12.17. 15:13:33

Diákok! Mondassátok le Orbán Viktort!
Ha én diák lennék, innentől nem a tandíjak mérsékléséért tüntetnék. Nem is a közpénzből finanszírozott helyek számának növeléséért tüntetnék. Nem is Hoffmann Rózsa távozásáért tüntetnék. Innentől fogva én bizony Orbán Viktor távozását követelném.
Figyelem!
Az, hogy Magyar Nemzet főszerkesztője vélhetően az Orbán-kormány megrendelésére személyes adatokat jelentetett meg az újság címlapján, azért, hogy az adatok tulajdonosait megfélemítse, megalázza, és elérje, hogy visszavonuljanak a közélettől, az nem vicc, hanem egy újabb hadüzenet a demokráciának.
*Amennyire a lentebbi képen kivehető, azt nem közlik olvasóikkal, hogy a szerintük “feltűnően hosszú ideig” diákoskodó vezetőitek alapképzésen, mesterképzésen, vagy doktori képzésen tanulnak. Azt sem írják, hagytak-e ki évet bármilyen okból, és azt sem, hogy amennyiben az adófizetők finanszírozzák a képzésüket, akkor a közpénzből finanszírozható 10 félév teljesítését követően mennyi tandíjat fizetnek.
Ugyanaz az Orbán Viktor rendelhette meg ezt a listát, aki ma délután diákokkal ült le tárgyalni. Nem, nem veletek, elégedetlen diákokkal, nem is a képviselőitekkel, hanem valaki másokkal. Erről pedig azt gondolom, hogy ezek a mások bizony előre kiválogatott statiszták voltak, ha voltak ugyan egyáltalán, és a tárgyalás híre nem kamu.
A közrádió híreiben minden esetre azt mondják, hogy Orbán Viktor diákokkal tárgyalt. Azt nem teszik hozzá – hiszen nem is lenne igaz – hogy veletek, a tüntető diákokkal, illetve képviselőitekkel tárgyalt. Arról viszont hallgat a közrádió, hogy ha nem veletek, akkor kinek a megbízásából és miféle diákokkal tárgyalt.
Egyel több ok arra, hogy innentől ti, utcára vonuló hallgatók ne a tandíjak mérsékléséért tüntessetek. Ne is Hoffmann Rózsa távozásáért tüntessetek.
Tüntető diákok! Orbán Viktor nemtelen eszközökkel, igaztalanul próbálta megszégyeníteni vezetőiteket!
Méltó módon adjatok a méltatlan támadásra választ! Igen, szervezkedjetek! Állítsátok magatok mellé szüleiteket, oktatóitokat, professzoraitokat! Állítsátok magatok mellé barátaitokat, ismerőseiteket! Állítsátok magatok mellé az egész országot! Már a világ is figyel rátok!
Mutassátok meg, hogy nem nektek, és nem a ti vezetőiteknek kell szégyenkezniük!
Mondassátok le Orbán Viktort!

huttinger 2012.12.17. 15:18:11

Az országnak egy hete elfogadott 2013-as költségvetése van. Abban feketén fehéren ott van, hogy mennyivel száll be az állam a felsőoktatásban. Az állam eltörli a tandíjat, meghatározza a felvételi ponthatárt a többit meg rábízza a pénztelen egyetemekre és főiskolákra. Ők meg kénytelenek lesznek meghatározni a keretszámokat. Orbán meg széttárja a kezét, hogy nincs tandíj. Tessék az egyetemnél, főiskolánál reklamálni.

Ehhez meg nem kell 3 nap.

I_Isti 2012.12.17. 15:20:08

@huttinger: Ugyanmár az alaptörvényt is átírják a vezér kedve szerint néhány naponta, nemhogy a költségvetést!

Pan Modry 2012.12.17. 15:20:19

@Muad\\\'Dib:
Azt modnom, hogy ha a teruleteden kifejezetten jo vagy, akkor a havi 1-1.5 millio huf jovedelem realisan elerheto, viszont a havi 1.5-2 millios falat egyszeruen bazi nehez attorni, ezert a legtobb esetben erdemes kulfoldre menni, ugyanis ott egy evi 100-150+ ezer euro ha jo vagy a teruleteden ugyancsak elerheto realisan, raadasul az allami szolgaltatasok, peel oktatas fenyevekkel jobbak mint magyarorszagon.

Akinek piackepes a tudasa, a legtobb esetben nem tud racionalis erveket felhozni a magyarorszagon maradas mellett, foleg ha gyerekei is vannak. Az allami iskolak ugyanis en bloc szarok, a maganiskolakban meg az a baj hogy jo esellyel a gyereked vmi fehergalleros politiksbunozo fattyaval fog egy iskolaba jarni.

huttinger 2012.12.17. 15:21:18

@I_Isti: Melyik stadion építése marad el? :-)

Pan Modry 2012.12.17. 15:24:16

@hogyne,persze,igazad van!:

Nezd, ha mar az en penzembol stadionokat epitenek, profi futball finansziroznak, akkor bizony a felsooktatas egy marginalis kerdes.
El tudok kepzelni egy teljesen kapitalista alapon mukodo orszagot, sot, az nagyon is tetszene, de az nem megy ha Orban Viktor hobbija a foci azt allami kozpenzen kistaffirungozzuk mint a kommunistak, de ugyanakkor egy alapvetoen kommunista fundamentumok alapjan mukodo allami rendszerben hirtelen azt mondjuk hogy a felsooktatas nevezetu alrendszer pedig kapitalista alapokon mukodjon. Ez egyszeruen nem mukodik.

Muad\\\'Dib 2012.12.17. 15:24:34

@Pan Modry:
Ez szerintem enyhe túlzás.
Egyrészt havi fejenként 300 000 pénzből vidáman el lehet élni, gyereket nevelni, nyaralni, stb. Másrészt állami iskolából is van olyan, ami megfelelő színvonalú, csak utána kell érdeklődni melyik milyen. Harmadrészt van aki szeret itt élni, bármilyen furán is hangzik ez neked.m vagy van akinek a családja szeret itt élni, akiket nem akar itt hagyni...
Engem például rohadtul nem tudna megmozgatni a havi1,5-2 milliós fizetés. Elhiszem, hogy van akinek ez nem fér a fejébe, de engem rohadtul nem érdekel, mint cél. A szakmai fejlődés, az már egy másik eset, ott simán el tudom képzelni a saját felfogásom szerint is, hogy valaki elmegy külföldre, mert itt korlátokba ütközik

hogyne,persze,igazad van! 2012.12.17. 15:31:18

@Pan Modry: Igen, ebben igazad van, ehhez nem tudok mit hozzafuzni.

Pan Modry 2012.12.17. 15:34:31

@Muad\\\'Dib:
Persze, sot meg lehet elni akar havi 250 bol is. De minek eljen az ember ennyibol ha van ahol a duplajat is megkapja.
Amit a szakmai fejlodesrol irtal az is igaz, a nyugati cegek altalaban tobbet koltenek a dolgozoik fejlesztesere mint a magyar cegek, nem is kevessel.

Ami pedig a magyar iskolakat illeti, epp nem lehet tudni hogy mi lesz az oktatassal, egyik nap ez a terv, a masik nap teljesen mas, aztan lehet a megvalositas egy total katyvasz lesz, es a gyereked akkor is szivni fog ha te korultekinto voltal, ez pedig egy kockazati tenyezo, a felelos szulo pedig igyekszik kikuszobolni a kockazati tenyezoket amik a gyereknek arthatnak.

HA ranezel a pisa teszt eredmenyeire, akkor bizony egy felelos szulo inkabb jaratja a gyereket nemetorszagba, ausztriaba vagy svajcba iskolaba, semmint magyarorszagon. Raadasul a magyar kilatasok olyanok, hogy nincsenek is kilatasok, az oktatasi allamtitkar egy volt kommunista amokfuto.

dr. jenőke (jenőke) 2012.12.17. 16:33:56

@t230e:
"Én az oktatasi reformot úgy vezetnem be, hogy...."
Mindegy, hogy hogyan. Én nyugdíjas sem akarok ott lenni, ahol büntetlenül lenyúlják a magánnyugdíj pénzemet!
Nézz már szét! Rendőrök, rokkantak, diákok, nyugdíjasok, tűzoltók...
Továbbá a vezetékes intézmények, bankok, kereskedelmi láncok...
És mire megy el ez a rengeteg pénz?
Konzultáció levélben, foci, TEK, minisztériumi fizetések, kiemelt juttatások...
Porhintés: nem hagyunk az útszélén! Nem kell a látvány: zsupsssz bele az árokba.
Nincs lakásod? börtönben a helyed!
Folytatható.

t230e 2012.12.17. 16:59:37

@Dr. jenőke (jenőke):
Ki kellene hallani a kommentembol az ironiat. Elnezem neked, majd legkozelebb.
Tenyleg nem ertem, miert eppen a felsooktatasnal kellene meghuzni a hatart, lehetne mar az altalanos iskola utan. Aki gimibe megy, magyarul nem szakmat akar tanulni, az fizessen, amiert mar akkor lebelcol.

2llkedő 2012.12.17. 17:38:58

@Pan Modry: "Azt modnom, hogy ha a teruleteden kifejezetten jo vagy, akkor a havi 1-1.5 millio huf jovedelem realisan elerheto,"

Melyik ez a terület?

menőmano 2012.12.17. 18:33:49

@anonymand:

Hát! Már ne is haragudjon, de ami most a felsőoktatás "megreformálása" körül zajlik, azt nem csak Én, hanem nagyon sokan nem értik. Szerintem.
Totális helyzet, káosz, zűrzavar.
kész.ennyi.
:)

88888888 2012.12.17. 18:57:09

na most már én is hozzászólok, mert valami régóta piszkálja a csőrömet:
aki itten a röghöz kötés mellett érvel az nooormális?? ha ide szorítjuk a végzett hallgatókat, akkor a csökkenő munkahelyekkel együtt (ugye a kutya se ruház be...) ez olyan piaci egyensúlytalanságot teremt, hogy töredékére esnek a bérek mindenki számára.
kicsit fordítva ül mindenki a lovon, nem azért mennek el a fiatalok és "viszik" a drága pénzen beléjük tömött tudást mert olyan kurvára hazafiatlanok, hanem mert itthon nincs munka. az államot pedig semmilyen kár nem éri emiatt, mert ha valaki elmegy, pedig lenne itthon munkája, akkor annak a helyét valaki más fogja betölteni. attól hogy az egyik elmegy a másik meg marad, nem lesz több az adót fizető munkahelyek száma. ha meg nincs itthon szakember, pedig munkahely lenne, akkor jön helyette a külföldi (pl. multiknál ez van), és ki is vagyunk egyensúlyozva. szóval ez a sok siránkozás hogy lopják a pénzünket ez k.nagy kamu.

azt is fel kéne fogni, hogy egy minden úgy van finanszírozva, mint az oktatás: a mi adónkból. tehát ha a gyerekem egyetemre megy, azt többek között én is fizetem, ha jól keresek, akkor jóval nagyobb arányban mint az átlag. márpedig ha én fizetem, akkor hadd ne a kertitörpe mondja már meg hogy mit csinálhat meg mit nem a gyerek. és ne gyertek nekem azzal ,hogy persze nem csak én fizetem, mert az is akinek nem jár a gyereke egyetemre, mert ez ugyan ez igaz, de akkor hadd ne kelljen már nekem fizetnem azokat a dolgokat, amiket én személy szerint nem használok olyan mértékben mint az átlag, pl. egyészségügy, focistadionok...stb.

köszöntem.

t230e 2012.12.17. 19:28:32

@88888888:
Köszöntem szépen az értelmes hozzászólásodat! Végre valaki, aki megpróbál összefüggésekben gondolkodni!

Azt szeretném hozzáfűzni még: attól, hogy valaki elmegy, kipróbàljamagát külföldön, korántsem kellene végleg leirni!!!
Legtöbben nem végleges letelepedéssel mennek ki, és sokan vissza is mennek, számos okok miatt.
De, aki kinnt is marad, és megállja a helyet, az igenis tud a magyar tarsadalom számára hasznos lenni. Fontos kapocsként kellene rájuk gondolni, akik kinti kapcsolati tőkéjüket külföldről tudják Magyarország javàra forditani.
Az utóbbi évek/ évtizedek társadalmi kommunikációja nagyon káros mind az otthonmaradottak, mind a kivándoroltak részére.
Persze akik mind ezt hangoztatják, nem véletlen teszik. Hiszen ettől a csoporttól lehet a legjobban tartani.
Gazdaságilag totálisan függetlenek, ráadásul boldogulnak rgy másik rendszerben, majd látván hogy máshol máshogy is mennek a dolgok, mernek annak hangotadni!

Shonion 2012.12.18. 08:31:14

@88888888: egy hiba van az érvelésben, mégpedig, hogy vajon a külföldre menő egyetemisták közül mennyien helyezkednek el úgy, hogy a megszerzett diplomájuknak megfelelő munkát végzik? Ha mosogatni megy ki, vagy áru feltöltőnek, vagy a mekibe, azt ne számoljuk ebbe bele.

88888888 2012.12.18. 13:14:01

@Shonion: ezt fejtsd ki lécci, hogy mely pontját érinti az érvelésnek? sztem ez nem releváns az én gondolatmenetem szempontjából, de lehet csak nem értem pontosan mire gondolsz.

Shonion 2012.12.18. 16:49:25

@88888888: Arra, hogy a végzett hallgatók, már akinek sikerült nyelvvizsgáznia is, koránt sem biztos, hogy olyan területen dolgoznak utána, ami a végzettségüknek megfelelő. Például, nyelvtanárok titkárságon asszisztensként vagy közgáz diplomával informatikai területen, extrém példával élve külföldön a mekiben. Egyszóval a megszerzett diplomák egy része koránt sem ér annyit, hogy azzal el is tudjon helyezkedni az illető, így viszont mi értelme? Kidobott pénz.

A röghöz kötés pont azokon a területeken fáj, ahol amúgy is hiány van munkaerőkben, pl orvos. Külföldön is hiány van és mivel többet tudnak fizetni, ezért mennek is külföldre aki teheti.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.12.18. 22:44:27

@Muad\\\'Dib: "Hála az előző kormányoknak lényegében már nincsenek gazdák csak oligarchák."

Ez azért erős túlzás. Azt állítod ezzel, hogy minden magyar gazdasági szereplőnek politikai irányító szerepe van. Ez jelenleg legfeljebb a fityisz közeliekre igaz. Teljesen államosították a mutyit.

"Erre most a fityesz rátett még egy lapáttal és osztogat a saját talpnyalóinak."

Nem tett rá. Eddig is ezt csinálta. Előző regnálásuk alatt. A különbség az, hogy ezt meg sem próbálják csendben csinálni. Sőt még büszkék is rá. Szánalmas... :(

88888888 2012.12.19. 15:37:54

@Shonion: elnézést, azt hiszem továbbra sem értem... a röghöz kötés továbbra sem akadályoz meg senkit abban, hogy itthon ne a szakmájában helyezkedjen el vagy valamit nem jól értek?

a röghöz kötés elvi alapja az lenne, hogy az itthon tanulók, akikbe az "állam pénzt öl", itthon "hajtsanak hasznot", ne pedig a külföldi (nyugati) országokat lendítsék fel a "mi pénzünkön" megszerzett tudásukkal.

én itt több alapfeltételezést is látok, amikkel vitatkoznék:

1. az állam költi a pénzt ezekre az emberekre.
ez így van, de az állam az nem valami külön entitás, a nagybácsi, vagy a munkaadó cég vagy ilyesmi, hanem az is mi magunk vagyunk, vagyis mi magunk költünk pénzt saját magunkra (némi egyszerűsítéssel persze).

2. a hasznot az "államnak" kellene hajtaniuk, hogy meglegyen a fedezete a tanulmányaiknak. itt tisztázni kellene hogy mi is az a haszon hajtás, amit elvárnak a röghöz kötött dolgozótól. én úgy látom, hogy ez kétféle lehet:
a.) a befizetett adója (ilyen nyilván csak akkor van ha dolgozik az illető), ami az elvi fedezete a ráköltött pénzek, mondhatni a jelenleg adózó népesség fizeti az ő tandíját, ő meg a következő generációét, és ő ez alól bújik ki, nekünk veszteséget okozva.
Erre egyrész azt mondom, hogy ez a logika érvényes bárkire, aki adóból finanszírozott közszolgáltatást valaha igénybe vett magyarországon (és ugyebár mindneki), másrészt pedig hogy a munkahelye, ahol dolgozna az nem szűnik meg attól, hogy ő elmegy. több mint valószínű, hogy felvesznek helyette valaki mást aki jelenleg nem dolgozik, (ha igen, akkor az ő helyére is kell valaki, amíg olyanhoz nem érünk, aki egyébként nem dolgozna azaz nem fizetne adót sem, sőt.) azaz az adótól nem esik el az állam, attól csak akkor esne el, ha a munkahely is megszűnne.
b.) lehet olyan, hogy ő valamit innovál, és mondjuk saját céget épít (azaz ő maga teremt meg új munkahelyeket), ekkor ha ő ezt a céget nem magyarországon építi fel, akkor a helyett nyilván nem fogja ezt felépíteni senki, és ez lehet hogy nagy pénzeket jelent adózásilag.
csakhogy egyrészt, ha megfelelően működő piac van, akkor igenis valaki más fel fogja építeni ezt a céget, hiszen az olyan rendkívül egyedi tudás, ami senki másnak nincs meg, az igen ritka, a számaink szempontjából gyakorlatilag elhanyagolható.
Másrészt ismerve a hazai üzleti, jogi, pénzügyi környezetet az igazi választás nem az, hogy itthon vállalkozzak, vagy külföldön, hanem hogy itthon legyek munkanélküli (vagy egy veszteséges cég tulajdonosa) vagy külföldön sikeres vállalkozó. Ha a haszonhajtási potenciált nézzük, akkor talán nem kell nagyon győzködnöm, hogy az utóbbi a jobb (esetleg visszatér, itthoni alvállakozókat nagyobb eséllyel alkalmaz, kapcsolati tőke ide (is) köti...stb.

3. ha nem kötjük röghöz pl az orvosokat, akkor itthonra nem maradnak elegen, hogy működtessék az egészségügyi rendszerünket, ami összeomlik.
Na ennek meg aztán végképp nincs köze a röghözkötéshez, ez azon múlik, hogy a kedves működtető (az állam, azaz mi magunk ugyebár) milyen feltételeket teremt az adott ágazatban. Nyilván, ha a bányászok fizetését az állam határozza meg, és nem ad nekik elég pénzt, akkor a kutya se megy bányásznak, vagy elmegy más orszába, ahol van elég pénz. Ez a probláma tisztán az adott ágazat finanszírozási problémája, semmi köze az oktatási rendszerhez.

Elnézést, hogy kicsit hosszú lett, remélem lesz akit nem riszt el:)

Köszöntem.
süti beállítások módosítása