Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • barmokországa: nm (2019.01.01. 14:40) Orbánista lettem
  • nagy1a: Drága jó anyád nem tévedt fiam! Te tényleg hülye vagy!! (2018.10.17. 13:37) Hülye vagy fiam, csak nem forogsz
  • barmokországa: A moderálási alapelvek megszegése miatt 9999-12-31 23:59:00 -ig meg lett vonva a hozzászólási joga... (2015.08.06. 14:51) A barmok országa
  • F.M.J.: Tetszett az írás, és mélyen igaz. Nekem is vannak képeim azokról a „régi” időkről. Most talán csak... (2014.12.27. 22:02) A hó evolúciója
  • F.M.J.: @annamanna: Szép hosszan kifejtetted az álláspontodat, nekem mostanság nincs ennyi időm, csupán rö... (2014.12.04. 02:52) Amiről mindenki elfeledkezik
  • Utolsó 20

2012.03.22. 09:58 _Okostojás_

Te, aki a Fideszre szavaztál!

Hozzád szólok, aki a Fideszre szavaztál. Nem kérdezem miért szavaztál rájuk. Tudom előre a választ. Azért mert eleged volt az előző kormányokból. Talán meg is értelek (bár a Fidesz első kormányzásából már lehetett következtetni milyen lesz a második), nem is rovom fel, hogy rájuk adtad a voksod. Viszont lenne néhány kérdésem hozzád. A jelenlegi kormány minden intézkedésében arra hivatkozik, hogy arra felhatalmazást kapott a választóitól. Ezért megkérdezem, hogy adtál-e felhatalmazást:

Az ÁFA emelésre. (Tudtommal a választási kampányban radikális adócsökkentéseket ígértek)

Az üzemanyagok jövedéki adójának emelésére. (Szijjártó nyilatkozata 2009-ben: a gázolaj jövedéki adójának emelése a továbbgyűrűző hatása miatt a rendkívül drámai, hiszen a fuvarozók költségei növekedni fognak, ami azt jelenti, hogy a termékek szállítási költségei is emelkedni fognak, és ez a termékárakban meg fog jelenni.)

A Fidesz hitvallása a választások előtt: A Fidesz azonban egy másik utat képzel el Magyarországnak: mi nem az adóemelés útjára kívánunk lépni, hanem az adócsökkentés útjára.

A magánnyugdíj államosítására, a szolgálati és rokkant nyugdíjak eltörlésére illetve járadékká alakítására. (Schmitt Pál: A Fidesz szerint a nyugdíjasoknak garanciára van szükségük. Biztosítanunk kell, hogy mindenki, aki ma nyugdíjat kap, a jövőben is hiánytalanul megkapja a nyugdíját. Minden körülmények között meg kell őriznünk a nyugdíjak értékét. Szeretném Önt is tájékoztatni, hogy a Fidesz – Magyar Polgári Szövetség, kormányra kerülése esetén, mindezeket garantálja a nyugdíjasok számára. Az erről szóló Fidesz nyilatkozatot alul olvashatja. Kérem, vágja le, és őrizze meg garancia-nyilatkozatunkat!)

A kórházak bezárására. (Nemzeti ügyek politikája, a Fidesz választási programja: Az elmúlt négy év vesztesei a kórházak voltak az aktív ágyak számát a kormányzat 16 000-rel csökkentette. Ma már egyértelmű, hogy a megmaradt 49 76 aktív ágy a jelenlegi kaotikus viszonyok és szervezetlenség mellett elégtelen. A kórházbezárások még középtávon sem jelentenek valódi megtakarítást. Nem  igaz az az állítás, hogy Magyarországon sok a kórház. Az ötmilliós lélekszámú Norvégiában 80, a 8 milliós Ausztriában 212 kórház van, miközben hazánkban 160 kórház található.)

A nettó bér csökkentésére. (Még a kompenzációkkal is sokan kevesebbet visznek haza, mint tavaly)

A növekvő munkanélküliségre és a munkanélküli segély időszakának csökkentésére. (A KSH közölte, hogy „összességében a nemzetgazdaságban alkalmazásban állók száma 38,6 ezerrel csökkent 2012. januárban 2011 januárjához képest”.)

Ha ezekre felhatalmazást adtál, akkor nincs több kérdésem hozzád.

Viszont ha nem adtál van egy utolsó kérdésem:

Miért hallgatsz, miért nem kéred számon a képviselőiden a felhatalmazásod nélküli rombolást?

  

71 komment · 3 trackback

Címkék: politika közélet fidesz kétharmad fülkeforradalom


A bejegyzés trackback címe:

https://okos-tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr834332474

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A bukott elnök 2012.03.30. 06:53:22

Kedves Naplóm!Mai témánk a diktatúra botrányos államfője, Schmitt Pál lesz. Le sem írom többet ezt a szörnyű nevet, beleborzongok ha csak eszembe jut. Múlt héten a szomszéd Etelka néni legurult a negyedikről a lépcsőházban, mert véletlenül kiejtettem a...

Trackback: Emelhetik az adókulcsokat Kovács Árpád szerint 2012.03.23. 12:39:01

A Költségvetési Tanács elnök szerint Magyarország 2012-ben finanszírozható, 2013-ban a fenntarthatóság függ a gazdaság teljesítménytől és a nemzetközi hitelfelvételi lehetőségektől is. Kovács úgy véli: nem hiba, ha ideiglenesen a százalékok emelésével, va…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lászló71 2012.03.22. 14:10:52

Igen. Igen Te AAAki irja olvosolsz ,Mi dolgozunk.

THümér 2012.03.22. 15:11:41

Jogos kérdések. De félreértés ne essék: a baj nem az, hogy ezeket meglépték - adott gazdasági helyzetben sajnos ezeket (sőt többet is) kötelező megcsinálni. A baj (bocs: a BŰN) az, hogy az elmútnyócévbe' teli torokból barmoltak le mindenkit, aki ilyeneket akart csinálni. Ezzel konkrétan a T. Fijúk akadályozták meg, hogy az országot bárki rendbetehesse.
Szerintem.

shakter 2012.03.22. 15:46:59

Az elmúlt húszegynéhány év minden kormányának a tevékenységét sajnos Gyurcsány fogalmazta meg:hazudtunk!!
Most sincs ez másként.

istvankah 2012.03.22. 16:26:27

A magyar emberek fideszes része szeret szópni!Gyerekkorban az Anyuci emlőjét,felnőttként a felcsútkai ökör-bika bögyölőjét!Ha ez jön be nekik?Kinek a pap,kinek a f....!Jó örömkődést!

jenőke 2012.03.22. 16:46:37

Kedves Okostojás!
Nézzük az eredetit, kik is lettek átverve?

Hej! Te, aki az utcán újságot árulsz,
És 5-kor kelsz, zötyögsz villamoson,
És éjjel tanulsz, és fáj a szemed,
És a fáradtságtól a könnyed kicsordul.
Adj egy percet nekem az életedből!

Hej! Te, aki nappal a dolgodat végzed,
S géped vezeted és hajtod magad,
És embert gyógyítasz és gyereket tanítsz,
És este fáradtan várod az álmodat,
Te is adj egy percet az életedből!
.
.
.
.
Üdvözlettel: jenőke

Mariann19 2012.03.22. 16:49:30

@AveRage: Ebben a tárgyban egyetértés van köztünk.Mind a mai napig a hatalom elvesztésének félelmei motiválják a Fidesz politikáját. A legdrámaibb ebben az elvtelen küzdelemben számomra az, hogy visszajön az egypárt rendszer, a társadalom teljes kizárása a közéletből. Az látszik, hogy pártfegyelem okán már nem is a Fidesz frakció, hanem az Orbán közvetlen bűvkörében leledzők döntik el az ország sorsát, ergo még a pártjukon belül sem érvényesülnek a demokrácia elvei.Mindeközben a még a parlamentben meglévő pártokat próbálják semlegesíteni, vagy végképp eltörölni.Annyira szeretném, ha az ország irányításában a többpárti demokrácia érvényesítené minél több embercsoport érdekeit.A tendencia viszont ezzel szembe megy.

a vég kezdete 2012.03.22. 17:26:08

tisztelt emberek a horti rendszert akarják vissza álitani kiszolgáltattak lenézettek leköpöttek belerugodtak társadálmává váltunk. a fidesz aljas és az is fog maradni.totális gyözelmet kell aratni a fidesz felet még a parlamentbe se szabad beengedni rákos daganat az ország testén,amit ki kell operálni.a jobbikkal összeröfögnek semmi különbség nincs közöttük.

Bryan élete 2012.03.22. 17:29:10

Okostojás, a horror tandíjakról még nem is írtál.

THümér 2012.03.22. 18:17:22

@Mariann19: valahol arrafelé van a gáz, amit mondasz, szerintem is. Csak talán kicsit másképp. Az emberek ma bé vannak vonva a közéletbe, de brutálisan: csakhogy ez úgy történik, hogy (szinte) kivétel nélkül minden politikai szereplő gátlástalanul rájátszik arra, hogy a Zátalg Zember hatalmas ívben tesz az összefüggésekre, a világot, a gazdaságot mozgató alapokra, és kizárólag a konkrét napi pénztárcájára tud gondolni; és ha ez a pénztárca lapos, akkor mindenképp valahol kivül, önmagán kívül keresi az okot. Emiatt pedig elképesztően demagóg, primitív jelszavakkal (ld "szabadsaágharc") lehet negyedmilliós tömegeket megmozgatni, de még 52% szavazatát is megszerezni, hogy aztán tényleg azt csináljon a hatalom birtokában, amit leírtál.
Erre csak hosszú távú megoldás lehet: OKTATÁS, a Kiművelt, önállóan, szabadon, gondolkodni tudó, saját véleméynt alkotni tudó Emberfők kiművelése.
Na pont azért, hogy ez ne legyen, kulcskérdés ma a vérkonzervatív oktatási szisztéma bevezetése.
Szerintem.

Kalmár 2012.03.22. 18:35:01

Például ezért:
"Az ÁFA emelésre. (Tudtommal a választási kampányban radikális adócsökkentéseket ígértek)"

- Ez nem pont így igaz. A munkabért terhelő adók csökkentését ígérték. Ezt teszik. Helyeslem is.

"Az üzemanyagok jövedéki adójának emelésére. (Szijjártó nyilatkozata 2009-ben: a gázolaj jövedéki adójának emelése a továbbgyűrűző hatása miatt a rendkívül drámai, hiszen a fuvarozók költségei növekedni fognak, ami azt jelenti, hogy a termékek szállítási költségei is emelkedni fognak, és ez a termékárakban meg fog jelenni.)"

-Ez kissé defektes.
A fuvarozóknak 100%-ban visszaadták az emelést. Nem is tiltakoztak.

"A magánnyugdíj államosítására, a szolgálati és rokkant nyugdíjak eltörlésére illetve járadékká alakítására."

Na ezt tényleg nem ígérték. Szerencsére meglépték. A manyupos rendszer egy lenyulás volt. Végre kivégzik. Jobb lesz ha nálam marad a pénz és én fektetek be ahogy akarok a nyugdíjra. Mivel a jobb fizetésűek dobták össze a pénzt nekik lett több a fizu is az egykulcssal. Jó ez így. A rokkernyugdíj kamubiznisz rendbeszedését pedig mindenki követelte. Végre nem fosik a hatalom hozzányúlni ezekhez. Különösen a kedvezményes nyugdíjt kellett megvágni. Külön gratula a bátor és jóirányú lépésekért!

"A kórházak bezárására."

Na ez nem érdekel. Fogalmam sincs mi van vele, de az eddigiek alapján gyanús vagy.....:)

"A nettó bér csökkentésére. (Még a kompenzációkkal is sokan kevesebbet visznek haza, mint tavaly)"
Már, megint hülyeséget beszélsz!
Először is nekem bőven nőtt. Másodszor az átlagkeresőknek 1 gyerek mellett is nőtt. A minimálbéres Audis igazgatókat leszarom. 2 gyerek mellett már a gyengébb keresetűek is többet kapnak.

"A növekvő munkanélküliségre és a munkanélküli segély időszakának csökkentésére."

2011. november–2012. januárban a munkanélküliek létszáma 475 ezer fő volt, ami lényegében megegyezett
az előző év azonos időszakival. A munkanélküliségi ráta 11,1%-ra mérséklődött.

Válságban nem is olyan rossz. A munkanélküli segély nem jár fél évig?
Na emiatt nem rohanok a képviselőhöz.

forrás:www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/mun/mun21201.pdf

Mindezek mellett tetszik, a határon túliak állampolgársága, a multi és bankadó, az új Alaptörvény, az uzsorások tökönrúgása, a 3 csapás, a segély helyett közmunka, a önvédelmhez való valódi jog, stbstb

Reklamáljon aki akar. Nekem jó. A legkevésbé jobbos Szonda szerint a Fidesz növelte márciusban is a támogatottságát.
Mennyire másként látjuk a világot.
Persze ez nem baj. Ilyen a demokrácia.

Mariann19 2012.03.22. 18:39:33

@AveRage: Az utolsó két bekezdésedben van a lényeg. A napokban olvastam, hogy egy jelentős külföldi lap a hazai demokrácia helyzetét azzal indokolta, hogy a magyar állampolgárokat a politikai szellemi leépülés jellemzi.Kissé fanyar lett a hangulatom ettől a megállapítástól, de ahogy írtad, a saját közvetlen környezeti státuszból ítél, sem elveket, sem gazdasági összefüggéseket, sem perspektívát nem ismer és mérlegel, mert nem tudja, hogy miről van szó.Ennek egyenes folyománya , hogy "bevesz" minden populista szöveget, a nacionalizmust keveri a hazaszeretettel, nem ismeri fel az igéretek valóság tartalmát. A "vérkonzervatív" oktatás, az egyetemes kultúra és a reál ismeretek tanításának híve lennék, de mellé tennék olyan, a korszerű élet követésének megértését tartalmazó ismeretek megszerzésének is.

laci0011 2012.03.22. 18:41:14

@Kalmár: Lassan elhúzhattok innen,tudatmódosítón élők.

THümér 2012.03.22. 18:41:17

@Kalmár: hadd ismételjem magam (amit feljebb írtam). NEM az a baj, hogy ezeket meglépték. (Mondjuk a manyup esetén valahogy nem látom, hogy most azt a pénzt, amit eddig egy erre szakosodott befeketető kezelt - és tett pl magyar állampapírokba, azt most én tudnám forgatni; ha jól tudom, ezt most konkrétan elköltöttük a gazdasági szabadságharc hősies csatáira) - szal nem ez a baj; hanem, hogy nyócéven át a földbe kommunistáztak mindenkit, aki ezeket a lépéseket akkor, felismerve szükségességüket, meg akarta csinálni.
Bocs.

THümér 2012.03.22. 18:42:04

@Mariann19: pontosan egyetértünk. :)

Kalmár 2012.03.22. 18:43:04

@laci0011: Köszi, de rendezkedj be arra, hogy tartósan maradunk. Ha tudatmódosítón pálinkát értesz, akkor vállalom. A szintetika a ti bulitok.

Kalmár 2012.03.22. 18:48:23

@AveRage:" (Mondjuk a manyup esetén valahogy nem látom, hogy most azt a pénzt, amit eddig egy erre szakosodott befeketető kezelt - és tett pl magyar állampapírokba, azt most én tudnám forgatni; ha jól tudom, ezt most konkrétan elköltöttük a gazdasági szabadságharc hősies csatáira)"

300 milliárd forintot hoz évente, hogy nem kell pótolni a nyugdíjkassza hiányát. Hosszú évek után, most egyensúlyban van. Ez nem kis pénz, ami egy fenttarthatatlan rendszert váltott le. Az állampapírokat ne hiányold. Pont azért kellett mert hozzájuk ment a lóvé a nyugdíjkassza helyett. Most nem vesznek le kezelési költséget, és nem kapnak hozamot erre a pénzre. Egyenesen a helyére megy, a fogyókúrás kör nélkül. Amit mi forgatni tudunk, az az egykulcsosnak köszönhető többlet pénz, mint írtam.
Szerintem.

márta)) 2012.03.22. 18:50:37

Na.Igen!
Kedves Okostojás!

Az igéret)"Egyszeri nagyarányú adócsökkentés" volt. Ha nem csal az emlékezetem.

Más ígéret nem volt! Szerintem. Csak szóvirágos mondatok! S abból persze mindenki azt hallott ki, amit éppen akart.
A csodaváró hangulatban, némelyek azt hitték, hogy jön a kánaán! Na, ez az, ami nem jött. Helyette jött a megszorítás, megszorítás, hátán!
S bizonyos társadalmi csoportoknak, jött, lassan, de biztosan az elszegényedési folyamat.........
hm?

házelnök 2012.03.22. 18:54:49

Tudjátok, hogy csutiorbán miben különbözik H.Adolftól ?
nincs bajusza

márta)) 2012.03.22. 18:56:00

Te, aki a Fideszre szavaztál!"

Hát! Ez jó egyébként.
Most meg nagyon sokan mondják) "Nem, nem, Én nem szavaztam"!
Hát, nem fantasztikus és érdekes!???
:))

márta)) 2012.03.22. 18:58:46

Már!Bocsánat!

Azért Én a kormányfőt, nem hasonlitanám Hitlerhez!!
Ne essünk már át a ló túloldalára!
Komolyan.

laci0011 2012.03.22. 19:11:23

@Kalmár: Viktorbánod 2-3 szor már megbukott kormányzati pozicióból is és azon kívül is,produkció nélküli szájkaratéval még kis hazánkban sem mennek a dolgok másként.Ha több esze vóna elhúzna a búsba,nem rongálná az országot és az itt élni vágyókat a lázálmaival.

márta)) 2012.03.22. 19:45:30

@Kalmár

Már! Bocsánat! De Ön egy kis tévedésben van. Esetleg valamiféle képzavar?? :)
Úgy gondolom.

THümér 2012.03.22. 19:59:02

@Kalmár: hogy a nyudijkassza hiányát most nem kell pótolni az szép. Csakhogy ezt annak árán tették Hazánk Bölcsei lehetôvé, hogy a húsz év múlva esedékes kifizetésekre tartalékolt összegeket használtuk el. Tehát soha nem látott mértékben éljük fel a jövônket.
Szerintem ez nem jó. Szerintem :-)

menőmano 2012.03.22. 20:42:59

szerint a Fidesz növelte márciusban is a támogatottságát."

Hát!Ja! Nem árulok el titkot, hogy a szocialisták is, növelték támogatottságukat, a "Szonda szerint".
oszt.ennyi.
:))

Kalmár 2012.03.22. 20:43:47

@márta)): Szeretem az ilyen mélyenszántó ellenérveket. Nem baj, ha nem válaszolok?

menőmano 2012.03.22. 20:44:06

Tetszettek volna másként szavazni!!! S most nem sivalkodni!!!
osztjónapot!!!
:))))))

menőmano 2012.03.22. 20:46:11

@Kalmár:

Ön totálisan jókat ír!!! Bezony! A kormány megvédi a nyugdijasok pénzét!! Akarom írni) téeszesitette a nyugdijpénzeket!! :)
Az már totális biztonságban van, nem fogja senki eltőzsdézni.
Szerintem.
:))))

márta)) 2012.03.22. 20:50:33

@Kalmár:
Szereti? Igen? Na ugye!
Nem, nem baj, ha nem válaszol. Isten ments!
Anno írt éppen eleget, egy másik" blogon. Annak ellenére, hogy nem kértem rá.
S, most én sem kérek reakciót, választ!!
Nagyon KÖSZÖNÖM.

márta)) 2012.03.22. 20:51:43

@Kalmár:
Bocsánat! Emlékszik ugye. Egyébként nem probléma. Csak szóltam.
Erre sem kérek választ. KÖSZÖNÖM.

Kalmár 2012.03.22. 20:52:48

@AveRage: Ha megnézed az ország adóságának alakulását, ebben az ütemben, tönkrementünk volna, mielőtt bárki, bármennyi nyugdíjat kapott volna. Elképesztő felelőtlenség volt elkezdeni félretenni a szüleink nyugdíjából magunknak, amikor hitelből(állampapír) kellett pótolni. Az önkéntes pénztárak szigorú felügyelet melletti propagálása lett volna a jó út. Így nem lehet 3. lábat építeni. Ezt és az ehhez hasonló adósággyárakat kellett lebontani. Egyébként nem vagyok abban, biztos, hogy jól gazdálkodtak azzal a pénzel. Tudok olyat, aki 10 millió tőke után nem kapott semmit. Ma is pereskedik. Ki tudja 30 év múlva milyen gyorsan tűntek volna el a biztosítók. Azt hallotam, hogy a biztosításaik az ezredrészét fedezték a betéteknek.....
Nem fogunk ebben egyetérteni, ahogy látom. Nekem életképesebb rendszer, hogy a befizetésemet nem veszik le előbb kezelési költséggel, majd adják állampapír formában a nyugdíjkasszának jó kamatra, hanem egyenesen oda kerül, ahol a helye.
Én majd felelősen takarékoskodok, a magasabb fizetésemből. Nekem is 6 millió volt bent, de vicces hozam jött össze 13 év alatt....Most sokkal jobb számokat produkálok saját kútfőből.

márta)) 2012.03.22. 20:53:27

@Kalmár:
Jaj! Elfelejtettem!!!
További szép estét Önnek.
hm?

Kalmár 2012.03.22. 20:57:21

@laci0011: Az itt élni vágyók nem tudnak nála jobb kormányt. Semelyik pártban nem bíznak jobban, mint a Fideszben. Ezért is nőtt újból a népszerűségük. Még a legbalosabb Szonda mai jelentésében is nőtt.
Ezért aztán nem húz el. Marad 2014-ben is.
Szerencsére.

Tucsko1 2012.03.22. 21:42:01

@Kalmár: Látod te vagy a II. kerületi kissebbség. Csak az a baj, hogy ezt a tézist ha elmondod egy melós kerületben agyonvernek. Így a net árnyékában lehet nagy a szád. Viszont a tied is csak egy vélemény, ezért nem írok olyat, hogy hülye vagy, vagy bértollnok, vagy ilyenek, mert a véleményt tisztelnem kell.

Arról mi a véleményed, hogy pl. Kósa 16 millát kapott az államtól végtörlesztésre?

Mennyivel különb ez, mint Fletó pénzosztása...??

Tucsko1 2012.03.22. 21:43:18

@Tucsko1: Csak mert nekem meg a pökhendi hülyének nézés, a 70 Ft-al magasabb CHF árfolyam, és a szemérmetlen lenyúlás a bajom...

menőmano 2012.03.22. 21:45:09

Totálisan nagy öröm, mikor valaki ennyire optimista, mint a kedves @kalmár!! komolyan.

jócccakát Önöknek!!!

Kalmár 2012.03.22. 21:47:16

@Tucsko1: Szerintem normális hangnemben írtam le a véleményemet. Te nagyképűsködsz a net mögül.
Barom.

mindig igazamva 2012.03.22. 21:48:19

Kalmár: Nem bántásképpen mondom, de testesíted meg az igazi fideSS szavazót. Szarsz te rá, mennyi embernek tette tönkre az életét, mindaz amit itt össze barbárkodtak kettő év alatt. Te azt nézed, ami eddig történt, az neked jó. És akiknek nem, nos azok húzzanak el az országból, bolsevikekk, libsik, meg különben is bekaphatják... mondjátok ti. Ha végig nézed, mit tettek a gazdaságban, a foglalkoztatottság terén, befektetések terén, fejlődés terén, kiderül, hogy semmit. Nem oldottak meg egyetlen nagyobb problémát sem, ami közvetlenül befolyásolná, jobbá tenné, igazságosabbá tenné ezt az országot. A 2/3-al össze kellett volna hozni az embereket, de szerintem nem ez történt. Olyan zsigeri gyűlöletet szítanak az emberekben, ami élhetetlenné teszi az országot.
undorító, amikor a nemzeti jelképeket kisajátítva azt az érzést keltik, hogy aki nem ért velük egyet, az nem magyar, az ellenség, el innen. ezért van az embernek olyan érzése, hogy a fasizmus, az egypártrendszer felé veszi az útját az ország. egyetlen külön véleményt nem fogadtok el, vak hittel meneteltek a barna ingekben. Te persze most még haszonélvezője vagy a rendszernek, ezért neked ez szimpatikus állapot.
ád

Kalmár 2012.03.22. 21:50:48

@menőmano: Nem "csak" optimpista vagyok.
Az csupán azt jelenti, hogy a jövőt tartja pozitívnak. Nekem a jelen is a lehető legjobb ebben a válságban. Szerintem végre jó kezekbe került az ország. Erős kézzel, jó irányba mozdítják. Mivel a válság, világméretű, így nem segítenek a pici lépések. Egy 3 méteres szakadékot nem lehet 3 egyméteres ugrással átívelni.

Kalmár 2012.03.22. 21:58:14

@mindig igazamva:
SS az anyád. Persze én sem bántás képpen mondom.
A többi szarságot pedig cáfolja, hogy magasan a Fidesz vezet. Ha pedig a többség rájuk szavaz, akkor a többség nem tönkre fele megy. Az időközi választásokon is rommá verik a többieket. Ez van. Lenyeled a békát, ha nem tetszik, akkor is!

menőmano 2012.03.22. 22:39:47

@Kalmár:
Nem bizony! Na látja! Önnek totálisan igaza van.
Persze, hogy nem lehet átívelni", csak beleesni, azt igen, lehet.
Örüljön neki, hogy Önnek annyira jó. Ezt nem mondhatja el, egy picikét sem, az a társadalmi csoport, mely halad az elszegényedés felé. De mindegy. Hagyjuk.
Legalább Önnek nagyon jól megy". Csak a nagy jólétben, gondoljon, néha arra, hányan vannak ebben az országban, kik mindennapjaikban csak vegetálnak.

menőmano 2012.03.22. 22:42:48

@Kalmár:
Ne válaszoljon, ha kérhetem. Mert csak felidegesít, s nem picit, nagyon.
Köszönöm.

Ajtony 2012.03.22. 23:01:02

volna néhány más kérdés, pl. a blog szerzőjéhez:
gondolom ti adtatok felhatalmazást a balliberális kormányoknak, hogy 8 év alatt duplázzák meg a magyar államadósságot.
Gondolom hozzájárultatok, sőt ragaszkodtatok ahhoz, hogy a Szlovákiával versenyben álló Magyarországon minden adónemet a szlovák dupláján tartsanak, illetve oda emeljék - ezért a tervezett beruházások 100%-ban Szlovákiába települjenek.
Gondolom most is ragaszkodnátok a tőke és az árú szabad áramlásához, ami gyakorlatilag a teljes európai ipart kitelepítette távol-keletre.
Persze illúzió, amit képzelek - természetesen nem gondolkodtok el semmin, csak fújjátok a kanonizált baromságaitokat.
Egy tény, ha a 2002-es szinten, azaz 40 Mrd Euro maradt volna az államadósságunk, és nem növelte volna a Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai trió 78 Mrd Euro-ra, most nem kéne a 2002-es törlesztőrészletek háromszorosát fizetni, azaz 900 milliárd HUF helyett 2800 Mrd HUF-ot fizetni évente. Nem kicsit vagy ostoba

Ajtony 2012.03.22. 23:18:05

@Tucsko1: igen keveset olvasó "melós-kerületi" kommentelő vagy - a végtörlesztés lehetősége több-százezer magyarnak jelentette a megoldást, nem csak Kósának + a "kapott" 16 milliót, ami valószínűleg 8-9 millió forintnyi CHF hitelfelvételből lett ekkora az árfolyamváltozás miatt, forinthitelként fogják visszafizetni, a hivatalos forintkamat mellett.
Szerintem a "melós-kerületedben" is sokan éltek ezzel a lehetőséggel. Üdv egy melós-kerületitől, aki inkább örül annak, hogy a végtörlesztés miatt nem került utcára néhány százezer magyar család

márta)) 2012.03.22. 23:32:52

Csak egy rövidke tájékoztató!

"A költségvetés egyensúlyának helyreállítása érdekében 1200 milliárd forintos megtakarítást hajtott végre a Bajnai kormány.

Ez, arányait tekintve, az elmúlt évtizedek legnagyobb hasonló kiigazításának tekinthető a világban. Az államháztartási hiány 3,8 százalék alatt maradt, ezzel Magyarország megteremtette az Európai Unió egyik legfegyelmezettebb gazdálkodását.

A hivatalos adatok 2010. év elejére azt mutatták, hogy Magyarország rendelkezik az Unió országai közül az ötödik legalacsonyabb költségvetési hiánnyal."

hu.wikipedia.org/wiki/Bajnai_Gordon

Tisztelt kommentelő) Ön is elolvashatja.

Ajtony 2012.03.22. 23:34:20

@AveRage: Üdv! Nekem meg az nem tetszik, hogy nekem kellett fizetnem azoknak a nyugdíját, akikhez semmi közöm - persze az még kevésbé tetszett a magánpénztárakban, hogy simán eltapsolták a befizetéseket. Évekig számoltam, hogy a befizetéseimből éves szinten 90% körüli összeget írtak jóvá a számlámon, azaz annyit se, amennyit befizettem. Kb. három év után érte el a nyilvántartott pénz azt az összeget, amit befizettem. Azzal a dumával etettek, hogy az MNYP költségeire ment el a 10%. Érdekes adat az is, hogy a roppant hatékony MNYP-vel szemben az állami NYP mindössze a befizetések 1,5%-át tünteti fel költségnek. Egy szó, mint száz: ha egy sima bankba került volna a havi befizetésem, és átlagos kamatot számoltam volna, sokkal több lett volna a nyugdíjalapom, mint az MNYP-nál. Másik gond - miből fizették volna a szüleid nyugdíját? - csak nem az adóbefizetésekre gondoltál? Ezt a rendszert, ami jelenleg kialakul, az állam garantálja (állam meg nem szűnik meg, míg Magyarországon eddig 4 MNYP jelentett csődöt a bevezetés óta), és hasonló elven számolja a nyugdíjat, mint az MNYP - azaz tőkefedezeti lesz. Persze az átmenet sokaknak jelent veszteséget, de az MNYP is azt jelentett, mert a "tegnapi" nyugdíjakra csak a kifizetések adóból történő pótlása adott lehetőséget - így is fizetted mások nyugdíját, csak nem vetted észre :-)

Ajtony 2012.03.22. 23:42:32

@márta)): az államadósság tervezésénél úgy ütemezték az új hitelek felvételét, hogy:
2008 - 2200 Mrd Huf törlesztés
2009 - 900 Mrd Huf törlesztés
2010 - 1200 Mrd Huf törlesztés
2011 - 2500 Mrd Huf törlesztés

szerintem a számokat ismerve nem volt nagy mutatvány az 1200 Mrd Huf ilyen típusú kimutatása. Egyébként nem a Bajnainak akartak kedvezni, inkább a választási évre terveztek némi közérzetjavító osztogatást - amit Bajnai nem tudott megtenni. Az EU mérhetetlenül nagy felelősséggel bír abban, hogy a konvergencia programot nem követelte meg Gyurcsánytól, illetve elfogadták a kozmetikázott szám-kupacot. Ne akarjunk szobrot Bajnainak, nem akkora kaliber - szerencséje volt inkább.

hegyilány 2012.03.22. 23:42:48

Na milyen jó! A kommentelők között, egy boldog,- elégedett ember biztosan van. A @Kalmár személyében.
:))

hegyilány 2012.03.22. 23:49:33

Imádom! Mikor "valaki" nem a gyökerekhez meg vissza, a problémák keresésében, s nem látja, vagy nem akarja látni a problémák valódiságát. Igaz! sokkal könnyebb, belecsapni, a bizonyos lecsó közepébe. S megírni az egyoldalú véleményt.

Nevezetesen) Az államadósságot elemezve, a fantasztikusan sikerült rendszerváltásig kellene visszamenni, vagy még visszább! ha egyáltalán van értelme. Szerintem.
Kormányokon átivelő probléma, éppúgy mint az egészségügy megoldatlan problémája, vagy a cigányság helyzetének ügye.
De írhatnám az elszegényedési folyamatot is. Melyet minden kormányok tologattak maguk előtt. S mindegyik tett rá egy lapáttal? :) A mi most van, az már csak egy hatalmas hab, azon a bizonyos tortán. Szerintem.
:)

hegyilány 2012.03.22. 23:53:23

Elnézést! Szerintem, esze ágában sincs senkinek szobrot állítani a volt miniszterelnöknek. S nem is tartana rá igényt.
Nem kell átesni a ló tuloldalára.
Látni kellene minden kormányok munkájában a jót- és a rosszat is. Gondolom.
:)

hegyilány 2012.03.22. 23:56:59

@Ajtony:
Gyurcsánytól, illetve elfogadták a kozmetikázott szám-kupacot."

Micsoda??!! Nem követelték meg? Ha nem tévedek, megkérték, hogy jobb lesz ha lemond. Igen! "Ott" nem "itt" kérték meg.
?????
Akkor, mi a probléma?

hegyilány 2012.03.23. 00:00:47

@Ajtony:

Nem kell szobor.

"Bajnai politikai szerepvállalásáról ezt mondta: ”Nem gondolom magam politikusnak.
Politikus az, aki hivatásszerűen azzal foglalkozik, hogy a közhatalmat megszerezze és megtartsa.
Én soha nem akartam sem megszerezni, sem megtartani a hatalmat. Nem vagyok párttag.
A válságkezelésből fakadó sajátos attitűddel viseltem átmenetileg az ország egyik legfőbb politikai tisztségét.""

:)

Jó éjt Önnek.
:)

Kalmár 2012.03.23. 05:35:45

@menőmano: "Csak a nagy jólétben, gondoljon, néha arra, hányan vannak ebben az országban, kik mindennapjaikban csak vegetálnak."

Gondolnék én, de ha egyszer az emberek még mindig a Fideszt választják, akkor mire lehet gondolni?
Szerintem arra, hogy nem ismernek olyat aki jobban csinálná.
Hiába szeretnéd ezt a béna "önnek jó, akkor mindenki le van szarva" hazugságot mormolni. 10x írtam le, csak kerülöd a kellemetlen témát, hogy ma is újra Fidesz kormány alakulna. Nem csak 1 szavazata lenne(az enyém)Ezt megmegyaráznád azzal a kritikus gúnyos stílusodban??

Miért nem söpri el a Fideszt a nyomorgó tömeg ?

Kalmár 2012.03.23. 05:57:56

@hegyilány: 2006-ban az államadósság 65% volt. Ekkor derült ki, hogy a választások előtt törvénysértő módon nem engedte közzétenni az államháztartás adatait Fletó, hogy "ne zavarja meg a választásokat" A szemét. Ekkor adtak hamis adatokat az EU-nak is. 6% államháztartási adatokat adtunk le, majd a vlasztások megnyerése után Fletó kiigazította 10%-ra!!!!
Most azért akarják befagyasztani a pénzeket, mert bár tavaly tartottuk a 3%-ot és idén is elismerik, hogy meglesz, de az a véleményük, hogy 2013-ban megengedhetetlen módon 3,25% lesz.
Nincs ebben egy kis asztalra baszósan, aljasul mocskos kettős mérce???

Senki nem mondatta le fletót, semmilyen pénzt nem fagyasztottak be 2006ban. Ne szépítsük meg a gyalázatos múltat hazugsággal. 2009-ben modott le, amikor már 80% volt a (gdp arányos)hián és a teljes csőd szélén álltunk.

Kalmár 2012.03.23. 06:16:48

@hegyilány: Bajnai jelenleg a bankárok válasza Viktor szigorú költségvetési politikájára. Nem fogják szó nélkül tűrni, hogy őket is adóztassa egy kis ország miniszterelnöke. Főleg azért, mert elterjed a "rossz" példa. Már 12 országban van hasonló. Amikor bevezettük elsőként, tele volt a hazai liberális sajtó is a" tarthatatlan piacellenes" lózungokkal.....
A manyup privatizálását sem tűrik. A fejőstehén nyugdíjkassza elvesztése nem kis bukta nekik. Persze már Portugália is ugyanerre készül.
Bizony, most bármennyire fenekedik ellenünk a pénzügyi lobbi, és az általuk pénzelt politikai erők, egyre többen követnek minket.
Ne legyenek kétségeid. Görög ország és Olaszorzág miniszterelnökét már lecserélték, volt Goldman Sachs alkalmazottakra. Most a német bankok gyarmatosítanak mindent. A görög kikötők, ültetvények, közművek, mind eladásra kerülnek, olcsón. Itt is ezt szeretnék. Hillary pénzeli Bajnai alapítványát. Igen, Hillary is Goldman alakalmazott volt. Persze ez lehet a véletlen műve is. Az összeesküvés elmélettel ne is fáraszd magad. Könnyen ellenőrizhető a kapcsolat.

laci0011 2012.03.23. 07:33:30

@Kalmár: Már csak az a kérdés,mikor ébredtek rá ,hogy országvesztés lesz az uralkodás vége?Onhittségből jeles,de produkció az zéró,azelmúlnyócévezés mögé bújni tartósan az csak 1 vicc,messzire nem lehet jutni a négy számtani alapművelettel is bajban lévő pénzügyérrel.Mindenesetre érdekes próbálkozás ,úgy kijönni a gödörből,hogy tovább mélyítjük.

uni1002 2012.03.23. 07:46:29

@Kalmár: "Viktor szigorú költségvetési politikája"
Már csak azt kell vizsgálni hogy kihez szigorú.
Országlása másnapján kidob 500milliárdot az egykulcsos adó miatt, aztán még 500milliárdot MOL és Rába részvényekre, aztán jönnek a milliárdos stadion építések, Kossuth téri átalakítások, és így tovább.
Valahogy egyes dolgokra mindig jut pénz, a társadalom nehezen élő tagjait viszont tovább szipolyozza.
Fordított Robin Hood lett belőle.
Elvenni a szegényektől, odaadni a gazdagoknak.

hegyilány 2012.03.23. 08:32:28

@Kalmár:

Úgy látom fantasztikus sikerrel elbeszélünk egymás mellett. Ez a "kétmalomban őrlés" kommentelés, nem igazán megy nekem.
Szóval hagyjuk. Ha nem értjük egymást, hát nem értjük.
Igazán sajnálom. Komolyan.

menőmano 2012.03.23. 08:43:04

@Kalmár:

Ezt a kommentet elolvastam legalább tízszer. Totálisan zavarban vagyok, mert nem értem mi Velem kapcsolatban az Ön problémája?
Ön mindig ugyanazt írja! Hát komolyan...........

"akkor mire lehet gondolni?"
Hát! Akkor gondoljon Én rám.
Ennyi.

Kalmár 2012.03.23. 08:46:55

@hegyilány: Szó nincs kétmalomba őrlésről. Világosan fogalmaztál. Pusztán teljesen másként látjuk ugyanazt. Ez nem kétmalomba őrlés, csak egyszerűen ellentétes vélemény. Azt látom, hogy mivel nem igazán maradt védhető pár állításod, inkább lezárod a dolgot. Ez is megoldás, rendben hagyjuk.

Munchausen 2012.03.23. 09:44:49

Micsoda szerencse, hogy utoljara 98-ban szavaztam -majdnem- a fideszre, ha jol emlekszem a centrumra szavaztam, azota meg soha senkire, megis hibasnak erzem magam, mert olyan tenyek voltak, vannak a birtokomban amik megakadalyozhattak volna a jelenlegi fideszes elnokseg reszvetelet a valasztasokon, de en naivan hittem abban, hogy ezek csak hamisitvanyok, illetve megbocsajthato tevedesek, sajnos tevedtem.

hegyilány 2012.03.23. 10:04:35

@Kalmár:

Nem, nem megoldás. Tudom. De most fáradt vagyok. S végül is teljesen mindegy mit írok, úgy sem változik semmi, de semmi. Legalább is) egyelőre nem.
Írhatok bármit! Ha nem értjük egymást, hát nem értjük.
Hát akkor Én most mit csináljak???

Dzsozibá 2012.03.23. 16:00:38

Az országot a ballib kormány alatt az egyenlőbbek szétlopták! Nokiás dobozok, BKVifizetőhelyek, ingatlancserék/átjátszások stb...

Ez azt jelenti, hogy az azt a pénzt ami hiányzik kölcsön kapjuk, és sok-sok kamatot fizetünk rá.

Minél többet loptak anno, annál jobban fáj most. Mivel nagyon sokat loptak, sok a kifizetni való. A számlát benyújtotta a TŐKE.

Én arra szavaztam 2010-ben, hogy az a mocsok banda eltakarodjon. El tudom fogadni, hogy a mocskosoknak az eltakarítása nincs ingyen, és most ki kell fizetni.

UFF, én szavaztam!

Kalmár 2012.03.23. 18:04:31

@hegyilány: Semmit. Nagy a világ, elférünk benne.

powerfet 2012.03.23. 20:06:12

Nem tudom önök közül ki sír, vagy ki nevet amikor a GANZ helyén kínai piacot lát, vagy a TERTA- helyén benzin
kutat, HAJÓ-gyár- nál plázát,nincs gyógyszer,- cukor,-cement,-konzerv-gyárunk, pedig ezek az első évben lettek oda!Semmi nem fehér, és fekete, a világ sokkal árnyaltabb, de nem látni a hibákat /szem ellenző miatt /legnagyobb butaság , és érvek helyett egymást ekézni.Mindig voltak vesztesek, és nyertesek, de mit mondott a pap a párttitkárnak!- nem baj, hogy forog a kerék, csak meg ne álljon! fiam.

márta)) 2012.03.23. 20:34:20

Én csak sajnálni tudom, hogy némelyek nem látják a valós problémákat. Mert talán nem is akarják látni.
Az ember elveszíti a munkahelyét, - esetleg csődbe megy a vállalkozása, kényszervállalkozása, - egy pillanat alatt dől minden romba.
Képtelenség fizetni a rezsi költségeket, stb.......
S marad a teljes kilátástalanság.

Mnofőnix 2012.03.24. 00:36:57

A FIDESZre szavaztam. De egy ilyen hangvételű blogra nem vagyok hajlandó válaszolni.

Nem a szavazókat kéne csesztetni, ha valakinek egy kormányzat tevékenysége nem tetszik!!!!

KékFény6 2012.03.24. 19:10:21

@Kalmár: " "Az ÁFA emelésre. (Tudtommal a választási kampányban radikális adócsökkentéseket ígértek)"
Ez nem pont így igaz. A munkabért terhelő adók csökkentését ígérték. Ezt teszik. Helyeslem is."

Aha. És melyik munkabért terhelő adó csökkent? Ja, hogy semelyik...

"Jobb lesz ha nálam marad a pénz és én fektetek be ahogy akarok a nyugdíjra."

Hogy érted, hogy nálad marad? Nem marad nálad semmi, most éppen a központi nyugdíjalapba kell befizetni.

"A nettó bér csökkentésére. (Még a kompenzációkkal is sokan kevesebbet visznek haza, mint tavaly)"
Már, megint hülyeséget beszélsz!
Először is nekem bőven nőtt. "

Így névtelenül nyugodtan elárulhatnád, hogy konkrétan mennyi volt és mennyi lett, és melyik cégnél. Mert én az utóbbi hónapokban tömb mint 50 ismerősömmel beszéltem, és nem hogy "bőven nőtt" volna a fizetésük, hanem vagy csökkent, vagy maradt, de megvonták a cafeteriát. Szóval remélem megengeded, hogy nem belőled indul ki a többség, hogy jobb lett-e az adórendszer vagy sem...

"2011. november–2012. januárban a munkanélküliek létszáma 475 ezer fő volt, ami lényegében megegyezett
az előző év azonos időszakival. A munkanélküliségi ráta 11,1%-ra mérséklődött."

Ezzel szemben a friss adatok:
Éven belül viszont nyolchavi mélypontra csökkent a foglalkoztatás, és kilenc hónapja nem látott csúcsra nőtt a munkanélküliek aránya.

index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/28/feleves_melyponton_a_foglalkoztatas/

"Mindezek mellett tetszik ... a multi és bankadó ..."

Amit végül te fizetsz meg? (Lásd pl. az infláció növekedését.) Ehhez csak gratulálni tudok, tényleg!

DIldiko 2012.04.17. 08:16:35

@Kalmár: Örülök, hogy valakinek tetszik!
A gyerek nélkülieknek sokaknak csökkent a keresete - a reálkeresetről ne is beszéljünk, mert a szegények vásárlói kosarának ára kb. 50%-al nőtt, a jövedelem meg jó esetben nem csökkent. A benzin és gázolaj árának emelése beépül a termékbe, még akkor is, ha a fuvarozók kaptak vissza a jövedéki adóból - amúgy ennek így mi értelme van?
A magánnyugdíjpénztári utalásod nem a tiéd, hanem az államé lesz. Ha ez megmarad akkor tuti kaptál volna valamennyi nyugdíjat, így nem biztos - ugynais 20-30 év múlva nem lesz aki dolgozzon. Ezzel a mostani helyzettel aki dolgozni akar és tud elmegy külföldre, 20-30 év múlva csak a nyugdíjasok, rokkantak, politikusok, kisebbség marad akit majd el kell tartani, de nem lesz miből. nem lesz nyugdíj - ezért is van az alaptörvényben, hogy a gyereknek el kell tartania a szüleit!
A munkanélküli segély időtartama 3 hónap - akkor is, aha leőtte 1 évig dolgoztál és akkor is ha előtte 30 évig! Hány olyan munkahelyet ismersz ahol két kézzel kapnak az 55-60 éves munkavállalók után - akik már ledolgozták az életüket, de az előző helyükről elzavarták őket - mert már alig bírnak, le nem százalékolják őket. Letelik a 3 hónap és halhatnak éhen! Azért 30 évig vonták a fizetésükből a munkanélküli járadékot, mondván, ha majd munkanélküli leszel visszakapod!
A segély helyett közmunka már működött - most csak az érte járó javadalmazás csökkent.
Ha nincs munkahely ugyan hová menjen szegény szerencsétlen ember dolgozni? Nem az állam feladata munkahelyet teremteni, de a munkahely teremtés feltételeit neki kellene megteremtenie! Amúgy ők igértek 1 millió ÚJ munkahelyet - lassan összesen lesz 1 millió! A munkabért terhelő adókat emelték - a nyugdíjjárulékkal együtt. Az eddig keveset keresők adója nőtt - átlag 10%-al! Nem elég, hogy nincs munka, ha van csak minimálbért kapsz akár 10-20 éves gyakorlattal is, még kevesebbet is keresel. Ahol az államnak bele kell nyúlnia a munkabérbe, kötelezni a fránya cégeket a válság közepén, hogy emelje meg a dolgozó bérét jelentősen, ott nagy a baj!
De azért nagyon örülök, hogy neked sokkal jobb. Sajnos ti vagytok kisebbségben. A dolgozó emberek 80%-a rosszabbul járt - még a gyerekesek is, ha nincs miből érvényesíteni az adókedvezményt!
süti beállítások módosítása