Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • barmokországa: nm (2019.01.01. 14:40) Orbánista lettem
  • nagy1a: Drága jó anyád nem tévedt fiam! Te tényleg hülye vagy!! (2018.10.17. 13:37) Hülye vagy fiam, csak nem forogsz
  • barmokországa: A moderálási alapelvek megszegése miatt 9999-12-31 23:59:00 -ig meg lett vonva a hozzászólási joga... (2015.08.06. 14:51) A barmok országa
  • F.M.J.: Tetszett az írás, és mélyen igaz. Nekem is vannak képeim azokról a „régi” időkről. Most talán csak... (2014.12.27. 22:02) A hó evolúciója
  • F.M.J.: @annamanna: Szép hosszan kifejtetted az álláspontodat, nekem mostanság nincs ennyi időm, csupán rö... (2014.12.04. 02:52) Amiről mindenki elfeledkezik
  • Utolsó 20

2012.03.16. 18:03 _Okostojás_

Ellopták március 15-ét

Tudom, hogy nem most kezdték ellopni, de mára teljesen eltűnt az ünnep.

15-én reggel bekapcsoltam a TV-t, és nem akartam hinni a szememnek és fülemnek. Le is ellenőriztem, hogy jó csatornát nézek-e (bár eddig a szolgáltatóm kínálatában nem volt lengyel adó), mert hosszú perceken át csak lengyel szavakat hallottam, a képeken pedig szinte kizárólag lengyel lobogókat láttam. Aztán rájöttem, hogy jó TV-t nézek, csak a Kedves Vezető idegenlégiósait mutatják a képernyőn. De hát ez mindig is magyar ünnep volt! Mi történt? Miért kell más nemzeteknek egy színtiszta magyar ünnepen statisztálniuk?

Miért kell egy pártnak a kokárdát kisajátítania? Emlékszem gyerek és ifjú fejjel, mennyire vártam a március idusát, mennyire büszke voltam, hogy kitűzhetem a kokárdát. Sosem boltit (bár akkor nem is nagyon lehetett kapni előre gyártottat), hanem napokkal 15-e előtt izgalommal és egy fiúgyermek ügyetlenkedésével magam készítettem mindig el. Sosem volt tökéletes, de mindig büszkén viseltem. Ma viszont komoly dilemma elé állítottak, hogy kitűzzem-e vagy se? Ha kitűzöm elköteleződök-e egy olyan párt felé, akivel nem szeretnék egy közösségbe tartozni. Ha nem tűzöm ki jogosan szólnak-e meg, hogy a legmagyarabb ünnepet sem tisztelem? Pedig tisztelem én, sőt, a szívemben mindig kokárda van, de én nem ilyen ünnepet szeretnék. A pártok kisajátították az ünnepet, a nemzeti büszkeségünket, a legfontosabb ünnepünket a pártpolitika oltárán feláldozták. Kivétel nélkül az összes párt!

Nagyon elszomorodtam, ezért ahelyett, hogy a városba mentem volna ünnepelni, inkább kiballagtam a szőlőhegyre és nekiálltam szőlőt metszeni. A szőlőtőke nem kérdezi meg, hogy miért van vagy nincs rajtam kokárda, nem közösít ki, sem azért mert viselem a jelképet, sem azért mert nem.

12 komment

Címkék: politika közélet


A bejegyzés trackback címe:

https://okos-tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr64320703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nekemtökmind1 2012.03.16. 20:11:28

A távkapcsoló a barátod , az ATVn nem voltak lengyelek.

A kokárdát megtiltotta valaki hogy feledd ? Ha egyszer lesznek saját gondolataid rájössz hogy a kokárda nem arra van, hogy a Fidesz mellett vagy ellen demonstrálj. Vedd fel ha úgy érzed és szavazz akire akarsz. Mert ugye demokrácia van szavazással négyévente.

országjáró 2012.03.16. 20:52:27

A március 15. úgy nézz már ki - hála a hazai pártoknak és az általuk diktált eszméknek - mint ha disznótoros vacsorára invitálnák a jónépet. Igen, sokan tették ezt - persze a jó idő is melléjük szegődött - hogy kimentek a szőlőbe, vagy kiskertjükben, és teljesen politika mentesen, párthangzavarától távol, szabadon a természetben, magukban illetve családi körben töltötték a nemzet nagy napját.
Ettől senki sem lesz kisebb magyar mint az, aki ott tolongott a tömegben kokárdával a kebelén. Mert itt sem a külsőség határozza meg az embert, hanem ahogy nagy költőink írták, szívedben légy igaz magyar, te ember...

ap · http://premiumlivesets.hu 2012.03.16. 21:21:08

valahol bealudhattál, mert már hosszú évek óta minden nemzeti ünnepünk semmi másról nem szól csak a pártok önigazolásáról és érdekeiről..

menőmano 2012.03.16. 22:21:51

Tudom, hogy nem most kezdték ellopni, de mára teljesen eltűnt az ünnep."

Na! Látod!? Ugye tudod. Akkor most totálisan nem lepődhettél meg.
Nem tudom, hogy mit vártál ? Kedves Okostojás?
Ja! meglepett, hogy "külföldiek" is voltak. Ugyan már! hiszen voltak a "békemenetelgetésen " is.
A hatalmas totális politikai habverésben úgy látszik, azután ez lesz a trend.
Szomorú valóság. Igy van ez.

mafla 2012.03.16. 22:35:48

Te egy barom vagy, nem okostojás

Umby 2012.03.17. 05:49:17

Nem lopta el senki sem. Lengyelek,lettek pedig szimpátiából ünnepeltek velünk. SZölő metszés pedig még korai.

/manens 2012.03.17. 07:50:40

Nem a kokárda, hanem az ünnep kapcsán : ezek - nem is a fideszesek, hanem a propagandagépezet irányítói - mindent elloptak, megfertőztek, megmérgezetek, ami mindannyiunk számára szent volt eddig.Mint a fertőzést terjesztő cecelégy, mindenhová beszúrták mérgező fullánkjukat, megfertőzve, elrothasztva az egészséges szövetet. Legyenek átkozottak

jenőke 2012.03.17. 08:27:21

Kedves Okostojás!
Sajnos egyet kell értenem, de magyarázattal.
Szimbólum, jelkép? Van rengeteg.
Arra jó, hogy egyesek egymás között - ha úgy tetszik, szavak nélkül - jelezzék összetartozásukat, vagy éppen jelenlétüket. Ezért a hal volt régen a keresztény jelkép volt, a müezzin hangoskodott, a római katolikus meg harangolt.
Pápai bulla 1456. június 29: „(…) megparancsoljuk és elrendeljük, hogy az összes városok, területek és helyek minden egyes templomában a három órai és az esti ima között, tudniillik az esti imára való harangozás előtt, de legalább olyan tájban, egy vagy több zengő haranggal, hogy jól hallhatók legyenek, félórás időközönként háromszor harangozzanak minden egyes nap, ahogy az Angyali üdvözletre harangozni szokás...”
Mikor derült ki, hogy Hunyadi győzött Nándorfehérváron? Bizony 1456. július 22.-én.
Mi történt a harangszóval?
1500. évben pápai megerősítést kapott.
Churchill szerint: amit nem tudsz megakadályozni, annak állj az élére.

Üdvözlettel: jenőke

kirsten 2012.03.17. 08:40:03

Hát én egyetértek veled. 2002 óta nem viselek kokárdát, pedig előtte én büszkén viseltem. Úgy érzem hogy ezt az ünnepet teljesen tönkretették, valamikor büszke voltam 1848-ra. Most meg orbán melletti menetelésre silányodott. Nagyon szomorú. És egyébként azt sem értem hogy a szabadságharchoz minek kell békemenetelés. Vagy harc, vagy béke. A kettő nem ugyanaz, és ezt a fideszesek nem veszik észre ?

Velence19 2012.03.17. 10:26:52

@Umby: a lettek a Waffen-SS-t ünnepelték Rigában, minket a litvánok szeretnek (bár őket kicsit zavarja, hogy az általuk utált lengyelek is szeretnek).

BTO11 2012.03.17. 10:42:07

Egyébként az ország vagyis a kétharmad ezt akarta, mert rájuk szavazott és hitt Orbánnak. Kokárdát én sem viselek,pedig az "átkosban" büszkén tettem fel én is, de most..... nem.

hegyilány 2012.03.17. 20:57:41

Nem kell szomorúnak lenni, legalább is nagyon nem.
Lesz ez" még másként is.
:)
süti beállítások módosítása