Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • barmokországa: nm (2019.01.01. 14:40) Orbánista lettem
  • nagy1a: Drága jó anyád nem tévedt fiam! Te tényleg hülye vagy!! (2018.10.17. 13:37) Hülye vagy fiam, csak nem forogsz
  • barmokországa: A moderálási alapelvek megszegése miatt 9999-12-31 23:59:00 -ig meg lett vonva a hozzászólási joga... (2015.08.06. 14:51) A barmok országa
  • F.M.J.: Tetszett az írás, és mélyen igaz. Nekem is vannak képeim azokról a „régi” időkről. Most talán csak... (2014.12.27. 22:02) A hó evolúciója
  • F.M.J.: @annamanna: Szép hosszan kifejtetted az álláspontodat, nekem mostanság nincs ennyi időm, csupán rö... (2014.12.04. 02:52) Amiről mindenki elfeledkezik
  • Utolsó 20

2011.09.30. 17:27 _Okostojás_

Az életerős emberek dolgozzanak

Teljes mértékben egyetértek a Kormányszóvivői Iroda nyilatkozatával, a kedvezményes nyugdíjakkal kapcsolatban, mely szerint: "Morális értelemben elfogadhatatlan, hogy életerős, szakmailag felkészült, munkaképes emberek nyugdíjban részesüljenek, miközben még hosszú évekig hasznos munkát végezhetnének a közösség javára”.

Én a kormány helyében még nagyobbat mernék álmodni. Van ebben a gondolatban még rengeteg tartalék. Ha már úgyis divat lett az unortodox megoldások alkalmazása, néhányat vázolnék.

A Parlamentben rengeteg életerős képviselő van. Egész nap (ha egyáltalán bemennek) csak ülnek a sejhajukon, időnként megnyomnak egy gombot oszt annyi. Ez, hogy a nagyokat idézzem „Morális értelemben elfogadhatatlan”. Erős, tettre kész, emberek kirobbanó energiáját hagyjuk szunnyadni. Ennek megszüntetése érdekében javaslom a váltógazdaságot. A tervem igen egyszerű.

Például, Kovács 12. János főtörzsőrmester 25 évi kemény szolgálat után nem megy nyugdíjba, hanem beül a Parlamentbe egy évre, helyére pedig mondjuk, Szijjártó Péter megy Afganisztánba rendfenntartani. Így Kovács is pihenhet egy évet és Szijjártó is kiveszi a részét a munkából, ráadásul a futsal is könnyebben megy majd neki, mert a járőrözéssel remek erőnlétet szerez. Aztán évente helyet cserélnek. (Semmi kétségem nincs afelől, hogy Kovács úr bármennyire is képezné magát, annyi baromságot nem tudna összehordani, mint Szijjártó. Péterünk meg az őrületbe kergetné az afgán lázadókat.)

Vagy mondjuk Szabó 26. József vonulós tűzoltó korkedvezményes nyugdíj helyett beül a patkóba gombot nyomogatni, helyére meg a szerkocsiba Lázár János fészkelődik be. Így Szabó is pihengethet egy évet és Lázár is kiélheti a száguldozási mániáját, és még lézerblokkoló sem kell hozzá. (Szabó úr ténykedésétől nem ijednék meg, szerintem sokkal normálisabb önálló képviselői indítványokat állítana össze, mint Lázár. Viszont be kell vallanom, hogy nem szívesen üldögélnék a tízemeletes tömb tetején várva, hogy Lázár kimentsen.)

Esetleg Nagy 47. István rendőr zászlós kapna egy éves megbízatást a kormányzásra, míg Matolcsy az utcán próbálna rendet tartani. Mindketten jól járnának, hisz Nagy egy kicsit pihenhetne, Matolcsy pedig sok tapasztalatot gyűjthetne az utcán.  (Biztos vagyok benne, hogy Nagy úr néhány nap alatt összerittyentene egy olyan költségvetést, amit fele annyiszor kell módosítani, mint Matolcsyét. Abban már nem vagyok annyira biztos, hogy ha valahol egy négyes útkereszteződésben elromlana a közlekedési lámpa Matolcsy képes lenne-e átlátni mind a négy ágát - a tapasztalatok szerint még kettőig is nehezen számol el - és úgy forgalomirányítani, hogy ne legyen belőle baleset.)  

És folytathatnám a sort napestig.

Remélem a posztom nem volt annyira demagóg és populista, mint a Kormányszóvivői Iroda nyilatkozata.

 

 

7 komment

Címkék: politika közélet


A bejegyzés trackback címe:

https://okos-tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr313268140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonymand 2011.09.30. 20:20:28

Tisztelt Okostojás!

Nagy horderejű elhatározásra jutottam. Nem komolytalankodok, nem iszom többet (de kevesebbet sem).
Szóval, komolyan.
Amiket Te itten összehordasz, az demagógia, populizmus, és ráadásul a valóságtól elrugaszkodott.
Csapjunk bele, in medias rés, ahogyan fiatalabb éveimben.
Akik ma az országot vezetik: erre születtek. Degecen. Mind.
Ez ugye nem mondható el például "mondjuk Szabó 26. József"-ről.
Rátermettségüket születési helyükön kívül eleve meghatározza az a sajátos génmódosulás, amely leglátványosabban az arcukon ismerhető fel. A bőr. Vastag bőr.
Vagy szerinted "Kovács 12. János főtörzsőrmester" arcőrének vastagsága mérhető Lószerszámkészítőéhez? Ugye nem? Amely mellett a rinoceroszé is hamvas gyermekpopsinak tűnik.

Amit részemről mégis elképzelhetőnek tartok az az, hogy egyrészt a kormány és tartozékai napi 4 órában a Dráva mellett gátat építsenek (nem XXI. századi módszerekkel), fizessék meg őket tisztességesen (közmunkabér), és ha van kedvük, társadalmi munkában ezek után kiscsoportos foglakozás keretein belül, tanuljanak. Modort, például. Esetleg jó modort. Vagy igazmondást, teszem azt.
Tudom, tudom, ez csak álom. De valaki, valamikor azt mondta, hogy "Merjünk nagyot álmodni!"

Tisztelettel:
anonymand

_Okostojás_ 2011.09.30. 21:16:49

Tisztelt anonymand!

Mondd, iszol Te rendesen?
Mert kezdem felfedezni a demagógiát az írásaidban. Remélem nem én fertőztelek meg!

Tisztelettel:
Okostojás

anonymand 2011.09.30. 22:19:56

@_Okostojás_:

Tisztelt Okostojás!

Nem, a fertőzés oka nem te vagy.
Sajnos én is érzékelem, hogy kitörnek rajtam az eleddig sikeresen elfojtott rossz tulajdonságaim. Valószínűleg ez is genetikai probléma. Tudod, az Ady (szellemi) rokonság átkos öröksége.

Egyébként pedig, fájdalomtól megtört szívvel, remegő kezekkel billentyűzöm, hogy nem iszom rendesen, csak mint a parlamenti bizottság. Ad hoc. Pedig lenne miért. De kicsi a falu. Ha mindenkit végiglátogatok, akkor sem jön össze az ingerküszöbömet megfelelő szinten tartó ezrelék.

Ma is mi történt? Nyilvánosságra hozták a jövő évi költségvetést.
Erre ugye inni kellett. Nézegettem a számokat, arra még inkább. Eszembe jutott, hányszor fogják módosítani, s rögvest megszomjaztam. Véletlenül a TV Híradóban láttam Maximus Balfust, ahogyan elővezeti túlhordott csinálmányát. Nem állhattam meg, hogy ne igyak az egészségére. És mindez nem volt elég csapás egy napra. A közgazdászok vándorgyűléséről is olvasgattam a neten. No, ha eddig örömömben ittam, hát kompenzálni kellet bánatomban. Mert amiket Mellár, meg Chikán mondott, arra majd elsírtam magam. Visszatartottam, mert nem szeretem, ha könnyek hígítják az italomat.

Lassan itt a lefekvés ideje. Előtte kell egyet inni, hogy merjek nagyot álmodni (egyébként félnék, vagy felsírnék álmomban).
Te is láthatod ezek után, hogy az nevezhető mindennek, csak rendes ivásnak nem.
Se rendszer, se ideológia, se tervszerűség.
Azt már nem is említem, ha véletlen megszomjazom, hát akkor ugye inni kell. És az orvosok tanácsa? Hogy több folyadékot kellene inni? Én is ezt mondom folyton, de én nyögdíjas vagyok, könyörgöm, miből?
Nem untatlak tovább.

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: ha nem vagy szomjas, hogy legyen mire innod, adok két linket és kedves egészségedre!
www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/ismet-jon-a-szocpol-359101
nol.hu/gazdasag/chikan__okos_kormany_nem_vet_ki_kulonadot_huzoagazatokra

anonymand 2011.09.30. 22:25:55

@_Okostojás_:

Tisztelt Okostojás!

Látod, látod!
Így jár az ember, ha nem isz tisztességesen.
Kihagytam Vértes Andrást a sorból, pedig ő a szívem csücske.

Tisztelettel:
anonymand

jenőke 2011.10.01. 08:56:08

@anonymand:
Tisztelt anonymand!
Olvasom a blogot, és olvasom a hozzászólásokat. Ennek oka, hogy a blogban foglaltak hiányosságait sokszor a hozzászólók egészítik ki, teszik érthetővé.
Most ez nem így történt.
Azt írod: „Se rendszer, se ideológia, se tervszerűség.”
A NER nálad nem nyer? Orbán nem egy közhelykupac és ideológia? sakkMattolcsy nem egy Tervhivatal?

Azért mert valamit nem értünk, az attól még lehet hülyeség, ez igaz.
Persze vannak ismeretterjesztő szemelvények is, ezt el kell ismerni. Ilyen például:
- Lószerszámkészítő nyakán hamvas gyermek-popsi szól hozzánk, folyékonyan;
- Megtagadott Ady Endre, mikor kifejtette, hogy sem rokona sem ismerőse senkinek;
- Gát építése unortodox módszerekkel (de miért nem a Hortobágyon? Ott van egy nagyon nőies híd is!).
- Nem vagy teljesen szabad ember ebben a demokráciában, mert nincs egy valamire való erjesztett lé lepárlód, pedig azt szabad és ha lesz szabadságod kiteljesedik és nem kell járókeretezni.

Köszönve (amúgy) tartalmas hozzászólásaidat, üdvözlettel: j

anonymand 2011.10.01. 09:22:40

@jenőke:

Tisztelt jenőke!

"Te is láthatod ezek után, hogy az nevezhető mindennek, csak rendes ivásnak nem.
Se rendszer, se ideológia, se tervszerűség." - a két mondatnak, ha van értelme egyáltalán, csak összefüggésében van.

Sajnálatos módon elütések maradtak bejegyzéseimben, ennek ellenére úgy vélem, megértetted miről is kívántam szólani.

"Orbán nem egy közhelykupac és ideológia? sakkMattolcsy nem egy Tervhivatal?" - nem.
Kupacnak tartom ugyan, de nem közhelyből valónak. Ideológiája, ha van, csak egy lehet: "Az állam én vagyok!".
Maximus Balfust a Tervhivatalhoz hasonlítani, szégyen az utóbbira nézve. Ha éltél 35-40 éve, akkor tudhatod, hogy ott egy évben nem módosítottak a terveken 3x, hogy végül is még a legvégső se teljesüljön.
Én nagy tétben mernék fogadni, hogy 6 hónapon belül a költségvetést módosítani fogják. Pedig én mióta javasoltam, hogy ne írjanak bele számokat, hanem mindig helyettesítsék be a valós adatokat. Hétről hétre.
Arra mondja valaki, hogy nem stimmel!

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: kemény kritikádra innom kell, tehát hol itt a tervszerűség?

Vajmaci 2011.10.05. 18:42:01

Van egy képviselő,akivel anno tizensok évvel ezelőtt együtt dolgoztam,mint BM hivatásos...kiváncsi lennék,a szemembe tudna-e nézni?
Nemhiszem...
Tegnap olvastam:

"Nem hagyunk senkit az út szélén!"

(Berugdossuk őket az árokba....)

Elsőre vicces,másodjára már sírni volna kedvem.:S
süti beállítások módosítása