Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • barmokországa: nm (2019.01.01. 14:40) Orbánista lettem
  • nagy1a: Drága jó anyád nem tévedt fiam! Te tényleg hülye vagy!! (2018.10.17. 13:37) Hülye vagy fiam, csak nem forogsz
  • barmokországa: A moderálási alapelvek megszegése miatt 9999-12-31 23:59:00 -ig meg lett vonva a hozzászólási joga... (2015.08.06. 14:51) A barmok országa
  • F.M.J.: Tetszett az írás, és mélyen igaz. Nekem is vannak képeim azokról a „régi” időkről. Most talán csak... (2014.12.27. 22:02) A hó evolúciója
  • F.M.J.: @annamanna: Szép hosszan kifejtetted az álláspontodat, nekem mostanság nincs ennyi időm, csupán rö... (2014.12.04. 02:52) Amiről mindenki elfeledkezik
  • Utolsó 20

2012.05.03. 19:12 _Okostojás_

Mégsem lesz telefonadó!

- Szervusz kisonokám! Leteszem, de azonnal hívj vissza.

- Csókolom nagyi! Valami baj van, hogy ennyire sürgős?

- Ne húzd az időt, sokba kerül nekem a hívás. Hívj vissza azonnal! (katt)

- Itt vagyok nagyi! Nagyikám, elfelejtetted, hogy azért vettem neked ezt a telefont, mert ez a minisztérium flottájában van, így korlátlanul beszélgethetünk ingyenesen.

- Lári-fári! És az új adó, amit kitaláltál? Ha belefelejtkezem a beszélgetésbe a 2 forintokból is horribilis összeg jön ki!

- Nyugodj meg nagyi, már módosítottam a törvényen, nem lehet az adó több mint 700 forint, de neked akkor sem kerül semmibe, mert majd a minisztérium kifizeti, elvégre a mi flottánkban vagy Te is.

- Tízpercenként 700 forint kisonokám? Mert hallottam, valami tízperces dolgot is.

- Dehogy tízpercenként, az első tíz perc adómentes lesz! Úgyhogy teljesen nyugodt lehetsz, hisz úgy sem beszélsz havonta többet telefonon ennél. Lekérettem az utóbbi három hónap számláit, és 6-8 percnél nincs több hívásod. Ezért is találtam ki a tíz perces határt.

- Te csak azt hiszed fiacskám! Nem akartalak megbántani, ezért eddig nem mondtam, hogy vettem magamnak egy másik telefont is, előfizetésest. Azzal szoktam a barátnőimet hívogatni, mert nem akartam neked kellemetlenséget okozni azzal, hogy a hivatalod költségeit szaporítsam. Van neked elég gondod így is. És tudod fiacskám, lehet, hogy öreg vagyok, de azért nő maradtam. A szám most is akkora, mint régen, főleg ha a Julissal kezdek el beszélgetni, van úgy, hogy egyfolytában 4-5 órát elcseverészünk a régi dolgokról.

- Jézus Máris nagyi! Hát mennyit telefonálsz Te egy hónapban?

- Ne ájuldozz, nem a minisztérium terhére telefonálgatok. Egyébként tényleg nem sokat beszélek telefonon. Julison kívül csak Marcsival, Gizikével, Rozikával, Katival és Magdával szoktam időnként pár szót váltani.

- De mégis havonta mennyit?

- Mennyit, mennyit, hát tudom is én! Nem vagyok én a számok mágusa, mint Te kisonokám. Annyit viszont tudok, hogy lassan elfogy a családi ezüst.  Két hónapja a kanalakat, a múlt hónapban a villákat adtam el, hogy kifizethessem a telefonszámlát. Ha bevezeted az adót ebben a hónapban a kések mellett még a kiskanalakat is el kell adnom. Egyébként tényleg nem telefonálok sokat, a számla is alig 70-80 ezer forint havonta.

- Nagyi ez rettenetes! Tessék ezután a minisztériumi telefonon csevegni! Ha így megy, tovább még eladod a kínai vázát is, amit legutóbb hoztam neked, és ha tényleg jönnek a kínai befektetők nem csak ígérgetik, mit mondok majd nekik, hova lett a vázájuk?

- Nem úgy van az kisonokám! Világ életemben önérzetes asszony voltam! Eztán sem lesz ez másként. Nem fogok én államköltségen telefonálgatni. Főleg nem ebben a nehéz, szabadságharcos helyzetben. Mert követem én a tevékenységedet ám! Látom, ahogy kard csörtetve zárolsz százmilliárdokat. Látom, hogy már elköltöttétek a magánnyugdíjakat és látom, hogy milyen nagy nehézségek árán találtok ki újabb és újabb adókat. Ilyen helyzetben nem terhelhetem én a minisztériumod költségvetését. De ne aggódj kisfiam, megoldottam én már az életben ennél nehezebb dolgokat is. Ne feledd én megéltem a világháborút, az 56-os forradalmat. Na, látod, azok harcok voltak, igaz nem csináltak akkora pusztítást, mint a Ti mostani szabadságharcotok, de ezt is túlélem. Ha kell, eladom az utolsó ezüst kiskanalat is.

- Jaj drága nagyi! Várj egy kicsit, gondolkodom és lehet, hogy visszavonom a telefonadót.

- Az jó lenne kisonokám!

- Nagyi! Lenne egy kérdésem. Biztos, hogy nem utazgatsz sehova a tudtom nélkül? Biztos, hogy mindig szólsz, mikor hova küldjem a minisztériumi kocsit?

- Persze drága kisfiam! Nem vagyok én már olyan szaladgálós. Elég nekem az, ha havonta egyszer elvisz az a kocsi egy gyógyfürdőbe (előtte persze a fodrászhoz, mert mint mondtam, öreg vagyok, de ettől még nő is). Elég nekem az, ha a sofőr hetente bevásárol és hazafuvarozza a csomagokat. Nem mászkálok én már ezen kívül szinte sehova. Leszámítva Boriskát, akivel hetente összeülünk kanasztázni, de ő meg itt lakik két házzal lejjebb. De miért kérdezed kisonokám?

- Azt hiszem megtaláltam a megoldást nagyi! Nem lesz telefonadó, de cserébe megszüntetjük a 65 év felettiek ingyen utazási kedvezményét.

- Hát Te tudod kisfiam, Te vagy a miniszter!

- Én hát! De most elköszönök nagyi, ha valami gond van, hívj. De a minisztériumi telefonon ám! Csókolom nagyikám.

- Hívlak kisonokám, szervusz.

3 komment

Címkék: politika közélet matolcsy fülkeforradalom


A bejegyzés trackback címe:

https://okos-tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr814486957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kicsi Kacsa 2012.05.04. 17:51:32

A kínai vázára vártam valami csattanót, de elmaradt.

Hány éves lehet a nagyi? 100? M.Gy. is túl van az 50-en, apja is 75-80 lehet...

Kicsi Kacsa 2012.05.04. 17:53:21

M.Gy. 1955.
id. M.Gy. 1930.
nagyi?

_Okostojás_ 2012.05.04. 19:08:54

Kedves Kicsi Kacsa!

A kínai váza nagyon értékes, nem vágjuk a földhöz :-))
süti beállítások módosítása