Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • barmokországa: nm (2019.01.01. 14:40) Orbánista lettem
  • nagy1a: Drága jó anyád nem tévedt fiam! Te tényleg hülye vagy!! (2018.10.17. 13:37) Hülye vagy fiam, csak nem forogsz
  • barmokországa: A moderálási alapelvek megszegése miatt 9999-12-31 23:59:00 -ig meg lett vonva a hozzászólási joga... (2015.08.06. 14:51) A barmok országa
  • F.M.J.: Tetszett az írás, és mélyen igaz. Nekem is vannak képeim azokról a „régi” időkről. Most talán csak... (2014.12.27. 22:02) A hó evolúciója
  • F.M.J.: @annamanna: Szép hosszan kifejtetted az álláspontodat, nekem mostanság nincs ennyi időm, csupán rö... (2014.12.04. 02:52) Amiről mindenki elfeledkezik
  • Utolsó 20

2011.10.15. 18:09 _Okostojás_

Javaslom a házi üzemanyag-lepárlás adómentessé tételét

Mivel a Nemzeti Elhülyülés Kormánya egyre több adókedvezményt ad a házi lepárlásokra, főzésekre, amit az alábbi törvény, illetve törvénytervezet is bizonyít, javaslom, hogy ezt az adómentességet terjessze ki a kormány az üzemanyag-lepárlásra is.

Az új rendelkezések szerint magánfőzésben a 18. életévét betöltött személy saját, vagy vásárolt gyümölcsből évente, kizárólag személyes fogyasztásra 50 liter 86 fokos párlatot állíthat elő adómentesen. Ez 50 liter 86 fokos, vagy 100 liter 43 fokos párlatnak felel meg. 

Adómentes a természetes személy által előállított és az előállító, annak családtagjai vagy vendégei által elfogyasztott, naptári évenként és háztartásonként 1000 litert meg nem haladó mennyiségű sör, bor, pezsgő feltéve hogy értékesítésre nem kerül sor - áll a kormány javaslatában.

A törvényben rögzített mennyiségek lebontva egy napra:

100/365= 0,274 liter, azaz kicsivel több, mint 5 feles/nap

1000/365= 2,74 liter/nap

A múlt hétvégén kísérleteket végeztem. Szombaton délelőtt kerékpárra pattantam és megmértem hány kilométert tudok tekerni 5 féldecivel. Mindenki megnyugtatására közlöm, hogy a kísérletet nem közúton, hanem a város szélén, a volt katonai lőtéren végeztem. Az eredmény: 30 km-t tekertem az 5 felessel. Ha ezt éves szintre számolom, akkor 10.950 km-re való pálinkát főzhetek adómentesen.

Vasárnap délután ugyanezt a kísérletet végeztem el borral. Tehát fogtam egy demizsont, beletöltöttem 2,74 liter jóféle kadarkát, és kikerekeztem a lőtérre. Nagyjából 3 kört tettem meg az első liter kadarkával. Ezt még tudtam regisztrálni, de a kísérlet majdnem kudarcba fulladt, mivel a második liter kortyolgatása közben kissé elvesztettem a kontrollt magam felett és letértem a pályáról. A harmadik etapra már nem emlékszem, de az aggódó család riasztására összesereglett baráti kör kutatómunkájának hála, a negyedik falu határában megkerültem. Mivel gps-szel azonosították a megtalálásom helyét, így utólag hitelesíteni tudtam a kísérlet távját. Az általam regisztrált 24 km-hez hozzájön a lőtér és a megtalálásom helyszíne közötti 38 km, így a 2,74 liter kadarkával 62 km távot futottam be. Ez felszorozva 365-tel 22.630 km. Összesítve az adómentes alkohollal megtehető távokat 33.580 km jön ki egy évre.

Most jön a javaslatom. Egészségügyileg is bizonyított tény, hogy ennyi alkohol (napi 5 feles és majdnem 3 liter bor) enyhén függőséget okoz (magyarul alkoholista leszek). Nem beszélve az egészségi állapotom fokozott romlásáról, és az ezzel járó horribilis kórházi és egyéb (detoxikáló, gyomormosás, stb) költségekkel, amit az államnak kellene állnia, az alábbiakat javaslom a kormánynak (elsődlegesen a Kedves Vezetőnek, hisz ő az alkohol-adómentesség legnagyobb barátja):

Az a nagykorú magyar állampolgár (zember) aki lemond az adómentes pálinka, és sörfőzésről, illetve borkészítésről, az adómentesen állíthasson elő évi 33.580 km-re elegendő üzemanyagot. Akinek benzines autója van az benzint, akinek diesel kocsija az gázolajat. Nagyjából 8l/100 km átlagfogyasztást számolva ez 2686 liter/év. Kérem a kormányt, hogy legyen nagyvonalú és a törvényben 2700 liter/év adókedvezményt állapítson meg. Természetesen, aki ezen a mennyiségen felül is párol le üzemanyagot, az kőkeményen fizessen adót a többletmennyiségért! A lepárlás melléktermékeként megmaradó pakurát a magánszemély köteles lenne ingyenesen beszolgáltatni a hozzá legközelebbi állami pakura-átvevő telepen. Ezzel a megoldással egy csapásra megépülhetne az országból hiányzó háromezer kilométer autópálya is. (De ez csak mellékszál, amolyan bónusz.)

Mivel az alkoholok előállításánál sem feltétel, hogy saját alapanyagból dolgozzunk, az üzemanyag-előállításnál sem tenném kötelezővé a saját olajkutak fúrását. Elég lenne, ha hitelt érdemlő módon igazolná a magánszemély, hogy a szabályoknak megfelelően jutott a nyersolajhoz. Például egy kétnyelvű (figyelem nem kéknyelű!) bartelszerződés keretében én elismerném, hogy a kertemben lévő 7 azaz hét darab szilvafám összes termését átadom az orosz muzsiknak, aki ennek fejében a háztáji olajkútjából termelt nyersolajából 20 hordót a részemre átad. Természetesen, ha az orosz muzsik nem elég keleti, akkor lehet türkmenisztáni háztáji nyersolajra cserélni.

Remélem, hogy az ötletem megtetszik a Kedves Vezetőnek és januártól elindíthatom a gázolaj lepárlását a garázsomban.

Szólj hozzá!

Címkék: politika közélet adó


A bejegyzés trackback címe:

https://okos-tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr583305423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása