Nem értem a fanyalgókat. Ez az Alaptörvényezésdi szerintem nagyon jó dolog. Gondoljunk csak bele, amíg világ a világ (és még + 4 évig) minden önkormányzatnál foglalkoztatnak plusz egy főt, aki vigyáz az asztalra, hogy el ne lopják az Alaptörvény mintapéldányát. Mert ugyan Rogán Tóni kitalálta, hogy egy madzaggal hozzáköti az asztal lábához, de ismerve a magyarok találékonyságát ez nem nyújt valami nagy védelmet. Kell az élőerős őrzés. Magyarországon van vagy 3000 önkormányzat, ez akkor minimum 3000 új munkahelyet teremt. Jó, tudom, hogy naiv vagyok, ha azt hiszem, hogy az őrzésre és a megrendelők kitöltésére új dolgozókat vesznek majd fel, de az is eredmény, ha emiatt legalább ennyivel kevesebbet küldenek el.
Viszont ha így haladunk előbb-utóbb minden önkormányzati munkatársnak lesz egy különálló feladata. Egyikük az Alaptörvényt vigyázza, másikuk a NENYI-t tisztogatja, hogy méltó állapotban legyen, harmadikuk talán az Orbán-képet fogja felügyelni, és így tovább.
De itt nem állunk meg! Gondolni kell a jövő generációjára is. A Nemzeti Erőforrás Minisztériuma már gőzerővel dolgozik az ügyön. Réthelyi Miklós elmondta: a cél az, hogy egy később véglegesítendő rendszerben minél többen és alaposabban megismerjék a jövő január elsején hatályba lépő dokumentumot. Konkrétumokat ugyan nem mondott, de én már tudom mi lesz a jövő. Bevezetik az Alapörvény ismerete című tantárgyat, és kötelezően heti 2 órában oktatni kell, már az általános iskola 2. osztályától. Persze addigra el kellene érni, hogy ha írni nem is, de legalább olvasni tudjanak a gyerekek. (Ez mostanában a középiskola 3.- 4. évfolyamára sem sikerül mindig.)
Ehhez viszont tanárok kellenek. 2012-től minden tanárképző főiskolán bevezetik az „Alaptörvény tanár” szakot. Bár nem tudom, hogy új tanárokat vesznek-e fel az iskolák, vagy az új oktatási koncepció szerint a fölöslegessé váló angol nyelvtanárokat képzik-e át, mint annakidején az orosztanárokat.
Apropó orosztanárok! Na, őket nagyon sajnálom. A rendszerváltás után szegények újra visszaülhettek az iskolapadba, hogy új szakot tanuljanak meg. A legtöbben az angol nyelvet választották és azt kezdték el tanítani. Most viszont, hogy Hoffmann Rózsika száműzni akarja az angol nyelvet az iskolából, újra váltaniuk kell. Erre is jó lehetőség az Alaptörvény, nem kell új nyelvet tanulniuk, nem kerülnek újra bizonytalanságba azért, hogy ha most mondjuk, a szuahéli nyelvet választják mi lesz 4 év múlva, amikor esetleg jön egy újabb oktatásügyi államtitkár. Az Alaptörvény tanítás, mint már írtam a világ végezetéig a tananyagban marad, sőt, még utána 4 évig.
Ezen felül a miniszter úr még mást is mondott: Az elgondolások között említette, hogy a diákokat különböző ajándékokkal – például a nemzeti hitvallás egy-egy példányával – emlékeztessék az alaptörvényre, akárcsak azt, hogy a tanulók egy rajzversenyen önthessék formába, mit jelent számukra magyarságuk, az, hogy ebben az országban élhetnek. A kijelentésében most sem mondott semmi konkrétumot, nem említett semmi közelebbit, hogy milyen rajzokat is várnak. Én viszont ismerve már a kétharmad stílusát, említenék néhány témát, amivel az a gyerek aki ezt megrajzolja biztosan a díjazottak közé kerül:
- Kedves Vezető az Alaptörvénnyel a kezében
- Kedves Vezető a NENYI előtt
- Kedves Vezető a felcsúti határban
- Kedves Vezető gólt rúg
- Kedves Vezető… és így tovább, és így tovább
Utolsó kommentek