Már látszik a szép új világ az Avas lábánál. A költségvetés bevételi oldalán év végéig közel 875 millió forint elmaradás várható ezért a testület augusztus 11-én rendkívüli ülésén döntött közel kétmilliárd forint zárolásáról.
Az intézményben megszüntettem az internetezést és a fénymásolást, de korlátoztam a víz és az elektromos áram fogyasztását is, amikor két hónappal ezelőtt 12 milliót elvont tőlünk az önkormányzat. Most 35 milliót zároltak, ami után már az iskola pedagógiai programját sem lehet teljesíteni – nyilatkozta az avasi iskola igazgatója.
Azt ugyan kikötötték, hogy pedagógus-elbocsátásokat nem lehet végrehajtani, de úgy tűnik, a fizetésen felüli egyéb járandóságokat, pótlékokat el kell felejteni, márpedig abból finanszírozták idáig a minőségi oktatást. Ugyanakkor a technikai, nem tanári létszám csökkenthető.
Valószínűleg Hoffmann Rózsa már gőzerővel dolgozik a 128. oktatási törvény variáción. Szegény épp, hogy befejezi az egyik variációt, már kezdheti is újra, mert hol Rogán atamán, hol Matolcsy fenomén, hol maga a Kedves Vezető köt bele a munkájába. Most is sutba dobhatja az eddigieket, mert a Matolcsy féle kolosszális gazdaságpolitika beleköpött a levesbe.
Beépített kémeink az alábbi tervezetet látták az államtitkár asztalán. Sajnos lefényképezni nem tudták, mert Rózsika szobájában nem működik a világítás, a kémeink telefonjában pedig nincs vaku, így arra kell hagyatkoznunk, amit megjegyeztek a 80 oldalas törvénytervezetből.
Bevezetés
A 2010. tavaszi országgyűlési választások fülkeforradalom eredménye egyértelmű felhatalmazást adott arra, hogy új értékalapokra helyezzük az oktatási rendszer egészét. Az új törvénynek szakítania kell a jelenleg hatályos szabályozás látszólagosan értéksemleges és döntően az egyéni jogokra alapuló szemléletével, és meg kell teremtenie a nemzeti fejlődés butítás szolgálatába állított közoktatási rendszer és intézményei működésének alapvető szabályait. Az új törvény műfaját tekintve is különbözik a hatályostól, mivel kerettörvény tragikomédia, azaz csak a legfontosabb területekkel nem foglalkozik. A részleteket kormányrendeletek, illetve miniszteri rendeletek (abban az esetben, ha sem a kormány sem a miniszter nem ér rá, akkor az adott intézmény pedellusa, ha ő sem ér rá, akkor a takarító néni) fogják szabályozni, és illeszkedik hozzá a pedagógus életkényszerpálya-modell életbe léptetését szabályozó új törvény is. Így érhetjük el, hogy az új közoktatási törvény átláthatóatlan és érthetőetlen legyen, valamint azt, hogy a későbbiekben szükségesnek mutatkozó pontosítások ne követeljenek minden esetben hosszadalmas eljárást igénylő törvénymódosításokat (mivel már tele van a hócipője a Rogán - Lázár - Kósa triónak az állandó önálló képviselői törvényjavaslatok benyújtásával).
A törvény új vonásai
A törvény
- kiindulópontja, hogy a közoktatás nem szolgáltatás, hanem közszolgálat népbutítás
- egyértelművé teszi a közoktatás szereplőinek helyzetét a hatáskörök, a kötelességek és a jogok egyensúlyának megteremtésével a működtető település fideszes képviselőire ruházásával
- kinyilvánítja, hogy a szakmai döntéseket szakemberek Matolcsy haverjai (lehetőleg tescos kötődéssel) hozzák a szülők és a diákok véleményének meghallgatásával figyelmen kívül hagyásával
- csökkenti a tankönyvek számát (3 tantárgyanként 1 tankönyv, osztályonként 1 példányban), és fokozatos áttérést ír elő az általános iskolai ingyenes tankönyvellátásra (ha másként nem megy, hát úgy, hogy nem fizetik ki a tankönyvkiadót)
- bevezeti a pedagógusok munkájának külső szakmai ellenőrzését és értékelését melyet a helyi Fidesz alapszervezet lát el
- új finanszírozási rendszer elveit fekteti le, és kialakítja az eljárás rendjét:
1. A fűtési szezonban minden diák annyi kétszáz forintost köteles vinni naponta az iskolába, ahány órája lesz. Ezentúl a radiátorok pénzérmével működnek, és 5 percenként be kell dobni egy érmét.
2. Minden diák köteles naponta vizet vinni az intézménybe az alábbiak szerint: 1 db 10 literes vödörben a WC használathoz, 1 db 5 literes műanyag kannában a kézmosáshoz, és 1 db 2 literes flakonban az iváshoz.
3. A testnevelési órákat a jövőben nem csoportosan és nem külön teremben tartják (a tornatermeket kiadják magtárnak) hanem a tantermekben, mégpedig úgy, hogy padsoronként 1-1 tanuló egy kerékpárt teker, mely meghajtja a villamos energia-ellátást adó generátort.
Alapelvek
- A magyar közoktatás törvényi szabályozásának alapját alkotmányos alapértékeink, a Nemzeti Együttműködés Programja, valamint a Kedves Vezető víziói képezik.
- A közoktatás a közjót (főleg a Fidesz és holdudvara) és a mások jogait tiszteletben tartó egyéni célokat (az egyéneket a Kedves Vezető jelöli ki) egyaránt szolgálja.
- A szülőknek jogukban áll világnézetük szerint iskolát választani gyermeküknek, ha csak a KDNP másképp nem gondolja.
A közoktatási törvény célja
A közoktatási rendszer célja a test, a lélek és az értelem arányos visszafejlesztésének, valamint az ismeretek, készségek, képességek, jártasságok, attitűdök és az erkölcsi rend összhangjának tiszteletben tartásával a személyiség és a közösségek harmóniájának elősegítése annak érdekében, hogy minden állampolgár a Kedves Vezető hű és engedelmes alattvalója legyen.
Utolsó kommentek