A hír természetesen kacsa (egyelőre). De ami késik, nem múlik, ha továbbra is így állunk hozzá a dolgokhoz.
A dunai áruszállítás fejlesztése nem magyar érdek, a hajókat kell a Dunához igazítani, nem fordítva - jelentette ki Illés Buldózermegállító Zoltán a Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára. Aztán hozzátette még, hogy Magyarországnak nincs dunai flottája, ezért az áruszállítás fejlesztése, a magyarországi szakasz átsorolása felsőbb hajózási kategóriába elsősorban a külföldi - német, osztrák, orosz - érdekeket szolgálná. Bár ennek egy kicsit ellentmond Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, aki szerint a fenntartható fejlődés szempontjából a vízi közlekedés, valamint a vasút szerepét erősíteni kell.
Most egy kicsit dilemmában vagyok. Arra gondolni sem merek, hogy a két minisztériumnak más lenne az álláspontja. Elvégre a nemzeti együttműködés kormányához tartoznak mindketten. Benne vannak a kétharmadban. De akkor kinek higgyek? Vagy talán csak én vagyok értetlen, és nem ismerem fel, hogy a két állítás nem hogy nem ellentétes, hanem kimondottan egymást erősítő? Lehet, ezen elgondolkodom.
Heuréka! Megtaláltam! Látjátok feleim szümtükkel, ezért kell előbb gondolkodni és csak aztán véleményt alkotni. Egy kis fejtörés árán én is rájöttem, nincs itt semmi ellentmondás, sőt mindkettő remekül beleillik az új fergeteges gazdaságpolitikába!
De nézzük szépes sorjában mire is jöttem rá:
Először is, Bulldózermegállító nem mondta egy szóval sem, hogy ne legyen vízi szállítás, csak hogy nálunk a Duna ne legyen felsőbb kategóriájú. Ezzel csak annyit mondott, hogy ne engedjük be a Qeen Elisabeth II.-t a Csendes óceánról, mert hátha megfeneklik valahol, aztán kínlódhatunk a kiszabadításán. Ha már annyira kell a személyszállítás, hát szólunk Matula bácsinak, aki profi ebben a szakmában, és csónakjával akár 4 embert is el tud vinni egyszerre. Teherszállításra is van megoldás. A ladik, ami több szempontból is megfelelő. Többek közt régi hagyományos (mondhatnánk nemzeti) eszköz, ami a lapos feneke miatt szinte alig merül a vízbe, így ha a Duna a nagy szárazság és a kotrás hiánya miatt 30 centiméteresre apad a fősodorban, akkor is szállíthatunk vele. Arról nem is beszélve, hogy a ladik nem motoros, tehát nem szennyezi sem a vizet sem a levegőt, és mint tudjuk, Zoltánunk nagyon szívén viseli a környezetvédelmet (pl a Búbos banka környezetvédő kör tagját gyorsan elhelyezte a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség élére). Egy kicsit ugyan árnyalja a képet, hogy a ladikkal igen nehézkes árral szemben evezni, de hát minden kicsinységen ne akadjunk fenn.
A második szempont, ami beilleszti ezt a kijelentést a fenomenális gazdaságpolitikába az, hogy míg egy uszály cca. 3000 tonnát szállít, addig egy ladik nagyjából a személyzeten felül 0,5 tonnát. Ebből egyenesen következik, hogy egy uszály kiváltására 6000 ladik kell, és ha egy ladikra csak a minimális 2 főt vesszük, akkor máris kijön, hogy 12000 új munkahely létesül. Tovább számolva a dolgot az is nyilvánvaló, hogy a ladik legalább négyszer lassabb az uszálynál, így az egy uszályra jutó új munkahelyek száma máris 48000 fő. Innen már csupán egy osztás (1000000/48000 = 21) és megtudhatjuk, hogy a beígért egymillió új munkahelyet ki is pipálhatjuk, ha 21 uszályt kiváltunk ladikokra. Ennyi meg szerintem 4 naponta lecsorog most a Dunán.
Már csak egy gondolat zavar engem. Vajon ezek a piszkos kapitalista, brüsszelista (ma ez a legnagyobb szitok a kormánykörökben) németek meg osztrákok mit fognak ehhez szólni? Attól félek, hogy ideológia ide, ideológia oda, összefognak az oroszokkal és elterelik a Dunát…
Utolsó kommentek