Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • barmokországa: nm (2019.01.01. 14:40) Orbánista lettem
  • nagy1a: Drága jó anyád nem tévedt fiam! Te tényleg hülye vagy!! (2018.10.17. 13:37) Hülye vagy fiam, csak nem forogsz
  • barmokországa: A moderálási alapelvek megszegése miatt 9999-12-31 23:59:00 -ig meg lett vonva a hozzászólási joga... (2015.08.06. 14:51) A barmok országa
  • F.M.J.: Tetszett az írás, és mélyen igaz. Nekem is vannak képeim azokról a „régi” időkről. Most talán csak... (2014.12.27. 22:02) A hó evolúciója
  • F.M.J.: @annamanna: Szép hosszan kifejtetted az álláspontodat, nekem mostanság nincs ennyi időm, csupán rö... (2014.12.04. 02:52) Amiről mindenki elfeledkezik
  • Utolsó 20

2013.05.21. 21:21 _Okostojás_

Megbírságoltatom a fél országot!

szamlakep.jpg

Előrebocsájtom, hogy teljes mértékben egyet értek azzal, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság  hibás számlakép miatt az E.Ont hétmillió, a Fővárosi Gázműveket hatmillió, az EDF Démászt pedig hárommillió forintra büntette. Büntessünk meg mindenkit, akit csak lehet, hadd növekedjen a költségvetés bevétele. (Persze azt nem értem, hogy ezt miért a Fidesz jelentette be és nem a hatóság, de ezt tudjuk be a beindult kampánynak.) 

A hírre újra elővettem az E.On-os számlámat és tüzetesen átnéztem. Horrorisztikus képet mutatott a számla. Nem a számok voltak a legmegdöbbentőbbek benne, hisz ahhoz szép lassan hozzászoktam, de a képe a számlának! Na, az teljesen kiverte nálam a biztosítékot! Hiába minden törvény, hiába minden figyelmeztetés, a tisztelt szolgáltató egy sima fekete keretben FEHÉR!!! alapon pötyögte be, hogy mennyit is spórolt a kormány nekem ebben az évben. Pedig milyen szépen kérték, hogy narancssárga alapon tüntessék fel a megtakarításom, hogy mindig a szemem előtt lebegjen a kép. Főleg amikor majd jövőre nagy magányosan bevonulok a szavazófülkébe. Azt hiszem, abban egyetérthetünk, hogy ezt a skandalumot nem engedheti meg magának az ország (főleg nem a Kedves Vezető és sleppje).

Első felháborodásomat félretéve elkezdtem gondolkodni. Segítségül benyúltam a hűtőbe és elővettem egy üveg sört. Hopp! Kaptam a fejemhez, és gyorsan előkerestem a blokkot, amit a boltban kaptam, hátha azon rajta van mennyit spóroltam a vásárláskor. De hiába kerestem, semmit nem találtam, se narancssárga mezőben se fekete-fehérben. Vakargattam egy kicsit a kobakom, aztán rádöbbentem, hisz nem is olcsóbb, hanem drágább lett. Na de a számlakép! Az ebben az esetben is hibás, nincs rajta a szép narancssárga mező, amiben szerepelhetne, hogy eddig, ebben az évben hány forintot is húzott ki a Kormány a zsebemből!

Addig morfondíroztam, míg rájöttem nem csak a sör, de számos dolog drágább lett az unortodoxiában, csak azokat nem feltüntetni, hanem letagadni kell a számlákban.

 

Íme néhány példa:

az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról szóló 2012. évi CLXXVIII. törvény értelmében 2013. január 1-jétől módosul a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvényben (a továbbiakban: jövedéki adótörvény) az ásványolaj, az alkoholtermék, a sör, a pezsgő és a köztes alkoholtermék adómértéke.

A jövedéki adótörvény módosítása következtében arra a cseppfolyósított szénhidrogénre, amelyet közúti járművek üzemanyagaként értékesítenek, importálnak vagy használnak fel, a jövedéki adó 47 900 Ft/ezer kg-ról 71 850 Ft/ezer kg-ra változik.

Sör (jövedéki adótörvény 76. § (3) bekezdés)

Sör tekintetében az adó hektoliterre vetítve: alkoholfokonként 1470 forintról 1620 forintra változik.

 

Pezsgő (jövedéki adótörvény 89. § (2) bekezdés)

Pezsgő tekintetében az adó mértéke hektoliterenként 14 960 forintról 16 460 forintra változik.

 

Köztes alkoholtermék (jövedéki adótörvény 93. § (2) bekezdés)

Köztes alkoholtermék tekintetében az adó mértéke hektoliterenként 23 200 forintról 25 520 forintra változik.

 

És akkor még nem is beszéltünk az ÁFA-ról! Azt ki fogja nekem összesíteni, hogy a választásokig hány forintot bukok miatta? Pedig 2014-ben a fülkébe vonulásomkor szeretnék egyenleget vonni a megtakarítások és a többletkiadások közt. Talán az segítene abban, hogy jó helyre húzzam az ikszet!

 

2011. évi CLVI. törvény Egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról

118. § Az Áfa tv. 82. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az adó mértéke az adó alapjának 27 százaléka.”

 

Addig is feljelentek minden hibás számlaképű számlakibocsájtót a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál!

 

Hajrá Magyarország! Hajrá magyarok!

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://okos-tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr65311952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. jenőke (jenőke) 2013.05.22. 02:51:57

Kedves Okostojás!
Sorolom
Első hiba: egyet értesz a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság döntésével;
Második hiba: számládat tüzetesen átnézted;
Harmadik hiba: elkezdtél gondolkodni;

dr. jenőke (jenőke) 2013.05.22. 02:55:27

Sajnos a vége lemaradt!

És végül benyúltál a hűtőbe és elővettem egy üveg sört.
Egyet?
Mentesítő körülmény, ha nem volt több, vagy már ez volt a második.

házelnök 2013.05.22. 03:43:40

Fideszes mondás:
amíg van pénzed sörre, ne panaszkodj.
Lyenő

vantaan 2013.05.22. 11:01:16

Lopunk csalunk hazudunk .... más meg le van szarva! ....mert mi mutyizó fideszesek vagyunk.
süti beállítások módosítása