Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • barmokországa: nm (2019.01.01. 14:40) Orbánista lettem
  • nagy1a: Drága jó anyád nem tévedt fiam! Te tényleg hülye vagy!! (2018.10.17. 13:37) Hülye vagy fiam, csak nem forogsz
  • barmokországa: A moderálási alapelvek megszegése miatt 9999-12-31 23:59:00 -ig meg lett vonva a hozzászólási joga... (2015.08.06. 14:51) A barmok országa
  • F.M.J.: Tetszett az írás, és mélyen igaz. Nekem is vannak képeim azokról a „régi” időkről. Most talán csak... (2014.12.27. 22:02) A hó evolúciója
  • F.M.J.: @annamanna: Szép hosszan kifejtetted az álláspontodat, nekem mostanság nincs ennyi időm, csupán rö... (2014.12.04. 02:52) Amiről mindenki elfeledkezik
  • Utolsó 20

2011.05.25. 09:01 _Okostojás_

A tőzsdecápák megint itt köröznek

 

A tőzsde nagyon veszélyes! Ezt már tudjuk az óta, amióta a magánnyugdíjunk veszélybe került az előző kormány tőzsdézése miatt. Hál’ Istennek a Fidesz kormány megmentette a magánnyugdíjunkat a tőzsdecápák elől! Igaz, azóta le is nyúlta, és egy jelentős részét odaadta adókedvezmény címszóval (16%-os egykulcsos adó) a gazdagoknak, de ők legalább nem tőzsdézik el, hanem szépen gyarapítják belőle a vagyonukat. Kell is a gyarapítás, hiszen a legfrissebb felmérések szerint csak 9600 dollármilliomos (ingatlanvagyon nélkül) van az országban, így olyan ciki beszélni a felső tízezerről.

Viszont ha ilyen veszélyes dolog a tőzsdézés, kérem, hogy az állam se tőzsdézzen! Mert mi is ez a MOL részvény vásárlás? Színtiszta tőzsdézés! És ráadásul nagy bukással, mert 480 millió euróval többért vettük vissza a részvényeket, mint amennyiért az orosz cég vette 2 éve. Jó, tudom ez potom pénz volt érte, mert hamarosan a világ egyik legerősebb vállalata lesz a MOL. Meg aztán tele vagyunk pénzzel. Matolcsy Fenomén György a közgazdaságtan felkent papja ezermilliárd számra találja a rejtett forintokat a költségvetésben. És persze a magánnyugdíjakból is futja még egy-két tranzakcióra, nem is beszélve az IMF fel nem használt hiteléről (bár egyesek szerint ebből a hitelből nem szabad tőzsdézni, de mit számít az egy gazdasági fülke-forradalmárnak?).

 

Úgy látom a kormány álláspontja időközben változott a tőzsde megítélésében. Már szerintük sem az ördögtől való a tőzsdézés. Ezek alapján lenne két javaslatom a kormány felé:

 

 

  1. Tegyék szépen vissza a magánnyugdíjunkat (természetesen kamatostól) a nyugdíjszámlánkra, és hagyják, hogy a pénztárak tőzsdézzenek vele. Esetleg tegyék lehetővé, hogy mindenki egyénileg döntse el, hogy milyen részvényekbe fekteti a magánnyugdíját.

  

 

  1. Ha az első pontot már nem sikerül megoldani (eltapsolták a vagyon nagy részét) akkor kérem, hogy a MOL 500 milliárd forintnyi részvényeit osszák szét azok közt, akiktől lenyúlták a magánnyugdíjukat. Ez cca. 166.000 Ft/fő, 3 millió kirabolttal számolva. Ez nagyságrendileg akkora összeg, mint amit a MÁV-osok kapnak a MÁV-Cargo eladása miatt.

 

 

 

 

104 komment · 6 trackback

Címkék: politika közélet


A bejegyzés trackback címe:

https://okos-tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr792930718

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Selmeczitől a Szurgutig 2011.05.25. 19:50:21

"Visszaszereztük a Molt ... a stratégiai energiavállalat újra magyar kézben van." - adta le a diadaljelentést Orbán Viktor. A Vastagbőr blog elég gyorsan bemutatta, hogy ez nem igaz. A 21 százalékos részvényszerzés után is legalább 60 százalé...

Trackback: Ha az MSZP elherdálta az IMF hitelt, akkor most miből veszik meg a MOL-t? 2011.05.25. 16:54:32

Oszkó Péter blogjában egy érdekes Facebook kiírásra hívja fel a figyelmet:Orbán Viktor 2009. június 12-én a fidesz.hu-n a következőt mondta: “a következő kormány kénytelen lesz újabb hitelt felvenni az IMF-től, mert a mostanit teljesen elkölti a...

Trackback: Hazudott a kormány a Mol visszavétele kapcsán 2011.05.25. 15:33:06

34 százalékot vesztett Magyarország a mostani ügyleten....

Trackback: Orbán: Visszaszereztük a Molt 2011.05.25. 13:12:45

 500 milliárd forintot fizetünk egy korábban már kifingott, de eddig fel nem használt IMF-es hitelrészletből a fitymaarcú Mol 21,2 százalékos pakettjéért, az állam váltja az orosz Szurgutnyeftegazt a társaság tulajdonosai között. Hernádi "...

Trackback: Mission accomplished: MOL is szabad, and szabad marad 2011.05.25. 10:41:18

A gazdasági szabadságharc újabb állomásán vagyunk túl, megvédtük a magyar érdekeket, a magyar életet, mission accomplished. Egyenesen „Justice has been done”, magyar nemzeti katarzis: visszavásároltuk a MOL-t.  Na, nem az egészet, csak...

Trackback: Főúr! Egyszer élünk! Még egy doboz gyufát! 2011.05.25. 09:19:03

Röpke 800 milliárd Ft elköltéséről döntött ma a kormány. Ez igen. Tudunk élni. 500 milliárd a MOL-nak, 300 milliárd a MÁV-nak, ez a GDP-nek közel 2,9%-a, de mi az nekünk. Ugyan ebből az összegből jelentősen lehetett volna csökkenteni az államadóságot, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.05.25. 09:53:32

A munkanélküliség és az egészségügy helyzete padlóra viszi ezt a bandát.

De a populista, műmagyarkodó, kokárdát, magyar zászlót, himnuszt megutáltató álszent simlis fidesz banda jól érzi magát. Zavarjuk már el őket, itt az idő!

A kódolt konzultációs fideszes "regisztráló" levelet ne küld vissza, mert megfigyelnek és különben sem nézik meg!

minőségi_troll 2011.05.25. 12:53:49

@Orbán takarodj!!:

"kokárdát, magyar zászlót, himnuszt megutáltató álszent simlis fidesz banda"

utálta mindezt a te szarfajtád már '19-ben is

moncayo 2011.05.25. 12:54:26

A MOL részvényeket IMF pénzből vették. Az IMF pénz hitel, amit kamatostul vissza kell fizetni. A hitelt (kamatostól) az adókből fizejük vissza, tehát ez nem talált pénz, mint sugalják. A MOL ettől nem lett erősebb, hiszen eddig az állam törvényekkel erősen felügyelte (lásd Lex Mol). S miután a MOL-nak (egy hazai nagyon keveset leszámítva) nincs olaja, így nem vagyunk Kuwait sem, hogy védjük amink a föld alatt van. Igy elég értelmetlennek tűnik. Arról nem is beszélve, hogy már az oroszok is jelentősen túlárazva vettpk meg (más ok miatt), mi még erre is rátettünk egy lapáttal. Érdemes lesz megnézni majd az árfolyam alakulást. Nekem bukta szagú.

Friedman 2011.05.25. 13:00:02

Gratulálok! Annyi baromságot sikerült egy írásban összehoznod, mint nem sok bloggernek.

"azóta le is nyúlta, és egy jelentős részét odaadta adókedvezmény címszóval (16%-os egykulcsos adó) a gazdagoknak"
- gazdag, aki 350 ezer Ft bruttót keres? Abból nem lesz még Merci + rózsadombi villa. Az jellemzően a minimálbérre bejelentett vállalkozók kiváltsága.

"480 millió euróval többért vettük vissza a részvényeket, mint amennyiért az orosz cég vette 2 éve."
2 éve, akkor a MOL részvény piaci ára 9.000 Ft volt, tegnap 23.300 Ft (+150%). Az oroszok 19.000 Ft-ért vették a 21%-ot, és most 22.400 Ftért adják el (+17%). Alig több, mint a banki kamat két évre. Na meg amúgy is, most hogy lehet azt mondani, hogy mekkorát bukott az állam, mert most drágábban vette meg, mint két éve az oroszok? Más piaci szereplőtől csak 23.300 Ft-ért tudta volna megvenni...

Az igazi probléma a MOL pakett vásárlásával, hogy az 500 milliárd forintot azért jobb helyre is lehetne fordítani, főleg akkor, amikor ilyen kifeszített a költségvetés, és ilyen fontos a hiány tartása. A másik pedig, hogy nem az állam kell eldöntse, hogy mibe fektessük a pénzünket. Ha akarok veszek magam MOL részvényt, ha nem akarok akkor nem. De ne kényszerítsenek rá, hogy a befizetett adómból befektessek. Még akkor sem, ha amúgy ez egy jó befektetés (szerintem), mert a MOL tényleg egy jó cég.

minőségi_troll 2011.05.25. 13:00:40

@moncayo:

szart se értesz a gazdasághoz seggfej:

a MOL megvétele

a rendszerváltás kezdete óta az ELSŐ ALKALOM, hogy egy felvett hitel JELENTŐS RÉSZÉT végre arra forditja a kormányzat, amire kell, mert MÁSKÉNT NEM IS LENNE SZABAD HITELT FELHASZNÁLNI, mint

TERMELŐ TŐKE

Friedman 2011.05.25. 13:03:02

@moncayo: Kicsit még tájékozódj mielőtt írsz.

Több milliárd hordó olaj van Kurdisztánban, a MOL birtokában. Folynak a kutatások és a feltárások. De van Oroszországban is olajmezője a MOL-nak. Ettől függetlenül tényleg a finomítói üzletága az erős, de nagyon fejlődik az upstream is.

minőségi_troll 2011.05.25. 13:03:20

@Friedman:

neked is, sötétkém: hitelt CSAK TERMELŐ TŐKEKÉNT szabad felhasználni,

"főleg akkor, amikor ilyen kifeszített a költségvetés, és ilyen fontos a hiány tartása."

collateral collector (törölt) 2011.05.25. 13:03:52

a magyar állam devizahitelből Mol-részvényt vett, 3x annyiért, mint amennyiért legutoljára eladott. ennyi történt. aktuális piaci áron vett, tehát nem mondhatjuk, hogy ez egy különleges üzlet lett volna. hogy ezen az üzleten az adófizetők nyerni fognak-e, vagy bukni, azt majd meglátjuk, de egy biztos: ez színtiszta tőzsdei spekuláció. ez pontosan az, amit tavaly novemberben még "ördögtől való" tevékenységnek állított be a kormánykommunikáció, amikor lenyúlták a magánnyugdíjpénztári megtakarításomat.

az oroszok szép nyereséggel szálltak ki a Mol-részvényből.

a Mol egy jelentős energetikai vállalat a régióban, amire büszkék lehetünk, de egy probléma azért van: a Mol-nak sem gázmezői, sem olajmezői nincsenek (vannak persze, de nem tudná ellátni még Magyarországot sem saját termelésből). tehát továbbra is függők vagyunk a külföldi olajtól, külföldi gáztól. (továbbra is függünk Oroszországtól.)

majd, ha a nagypofájú miniszterelnök függetlenítette Magyarországot az orosz gáztól, majd akkor elmondhatja, hogy letett valamit az asztalra energetikai téren. addig nem.

Friedman 2011.05.25. 13:05:55

@minőségi_troll: Hát a kormány a nevemben csak ne vegyen hitelből részvényt! Ez a saját döntésem kell legyen. Az adófizetők pénze birtokában mekkora arca tud lenni a politikusoknak.

Abban egyetértünk hogy az előtted szóló nem ért a gazdasághoz. :)

amit még megtehetsz 2011.05.25. 13:06:04

ja, tehát akkor egy magáncéget segítettek az adófizetők pénzéből....és ettől jobb lesz az adófizetőknek? NEM! Majd azoknak akik megszerzik a Molt maguknak...
Köszi Fidesz!

Sem Mihály 2011.05.25. 13:06:40

@minőségi_troll: "TERMELŐ TŐKE "
ezzel nem lesz több bevételünk, csak 500milliárddal többe kerülő, az eddigivel megegyező mértékű profitot hozó cégünk. ennek aztán sok értelme van.

mréveiller 2011.05.25. 13:08:09

színtiszta populizmus amit írsz

gorcsev54 2011.05.25. 13:08:38

@Friedman: Csak annyit mondanék neked, hogy aki 80 ezret keres ahhoz képest gazdag aki 350 ezret keres, és ha odafigyeltél volna akkor rájönnél,hogy nem csak a 350 ezret keresők kapták. A minimál bérre bejelentett vállalkozók nem keresnek 350 ezret (a többségről beszélek) ezt te csak hiszed, mert szépen és neked megfelelően hangzik, mit a többi hülyeség.

Friedman 2011.05.25. 13:08:56

@minőségi_troll: Te nem nagymagyarmagyar utódprofilja vagy? Ő írogatott mindig ilyen fröcsögéseket. Persze színtiszta provokációból...

Friedman 2011.05.25. 13:12:52

@gorcsev54: A BMW-s, Mercis, villatulajdonos réteg nagyon kis hányada kerül ki a hagyományos munkavállaló rétegből. Talán egy pár vezérigazgató, meg top menedzser. De ez elenyésző.

Aki igazán gazdag, az nem a fizetéséből lett az. Tehát egy-az-egyben azonosítani a magas fizetésre bejelentett réteget a gazdaggal, az demagógia a köbön. Pont arra irányul az adócsökkentés, hogy a feketézőket büntessék. Illetve a fehér jövedelemmel rendelkezőket jutalmazzák.

Friedman 2011.05.25. 13:16:19

@gorcsev54: Aki 80 ezret keres, az pedig gazdag a kínai textilmunkáshoz képest, aki napi 2 dollárból él.

Ez elég relatív dolog. Abban talán egyetértünk, hogy havi 350 ezer bruttóból, amiből marad kb. 210 ezer Ft, abból még nem lesz meg a luxuslakás, luxuskocsi stb. Szóval gazdagnak ezt a réteget ne nevezzük.

NA YA! 2011.05.25. 13:22:50

Miért nem lehet egyszer elhinni OV-nak, hogy ez Magyarország stratégiai érdeke volt, és mindnyájunknak csak jobb lesz?!

Indriq 2011.05.25. 13:27:47

Nekem csak azt magyarázza el valaki, hogy miért volt jó vétel a MOL részvényeinek megvétele!

Osztalékot nem nagyon fizetett az utóbbi években, szerintem most se nagyon fog.
Ha nem adja el nagyobb árfolyamon, akkor gyakorlatilag lekötött tőke az 500 milliárd, aminek (mivel hitel) a kamatait fizeti az ország. De ha fizet is osztalékot a MOL, az IMF 3%os hitelére 15 milliárd forintot kell évente kifizetni, ennél nagyobb osztalék kell, hogy "jó" üzlet legyen.

Ez a stratégiai üzletág, és a függetlenedés az orosz energiahordozóktól pedig akkora baromság, mint egy hegy. Érdekes módon, a SlovNaft se a szlovák államé, mégse hallani, hogy nincs benzin náluk.

Szóval újra felteszem a kérdést, miért jó üzlet a MOL megvétele és ha jó üzlet, mit és mennyit keresünk rajta?

fuakjs11 (törölt) 2011.05.25. 13:33:48

@Indriq: ne legyél már sügér. Pont azért nem fizetett osztalékot, mert az ötöde ment volna az oroszokhoz.
Nefélj, most majd fog.

Walmer 2011.05.25. 13:33:54

@Friedman: akinek 350 bruttója van, az magyar viszonylatban gazdag. nézdd meg, a munkavállalók hány százaléka keres 350bruttó, vagy a fölött.
vagy ahogy a régi nóta mondja, havi 350 bruttó fix-el, az ember könnyen viccel. Főleg 16%-os adóval.

csoko20 2011.05.25. 13:34:06

Mi lett volna ha Matolcsy meg Viktor a MNYP tagoknak is kiküld egy ajánlatot, hogy megvennénk a mnyp-portfóliónkat?

A ruszkikat ezek se merték kizavarni, csak itt van nagy pofájuk velünk szemben....

Friedman 2011.05.25. 13:34:54

@NA YA!: Mert OV nem ért a közgazdaságtanhoz...

Friedman 2011.05.25. 13:38:26

@Walmer: 16%-os adó + szuperbruttó (tehát valójában 20%) + 17% járulék + 27% munkaadói járulék. Hipp-hopp mindjárt nem 16% az a 16%.

Szó mi szó egy "gazdag" még így is a bértköltségének 50%-áról kell lemondjon a társadalom javára. Csaknem nevezhetjük ezt kicsi adónak... kb. a hetedik legmagasabb az adószint Mo-n a világ országai közül (az adócsökkentés után).

Az hogy a statisztikában hányan kersnek 350 bruttó fölött az egy dolog. Eleve csak 3,7 millió dolgozik, ebből 1,1 millió minimálbéres. Mégis teli van a budai hegység szép nagy villákkal. Ez akkor hogy is van.

Walmer 2011.05.25. 13:39:42

csak azt nem értem, hogy a szlovákoknak miért nem fontos annyira a Slovnaft? ott egyenesen 90%-os a MOL tulajdona.
vagy Reagenék miért nem léptek közbe, mikor a '80-as években a japcsik kilóra vették meg az amerikai "nemzeti kincseket"?
A MOL egy magáncég. egyetlen dolga van és ez nem a magyar nemzeti érdekek védelme (erre nem is képes), hanem a profitszerzés. ha jól működik, akkor jó a részvényeseknek, ha nem, akkor szopás van. reméljük jól működik majd...

NB. azt mondjuk nem értem, ha a kormány ennyire tőzsdeorientált, akkor miért nem a NASDAQ cégek között nézett szét? vagy a nagy pénz reményében köthetne rövid határidős üzleteket mondjuk a hong kongi tőzsdén.

kicsijuti 2011.05.25. 13:42:02

@Indriq: közép kelet európa második legnagyobb vállalata, a nővekedése bőven az imf kamat felett van, ezért volt jó vétel. az osztrákok is rengeteget nyertek rajta anno meg az oroszok is. Rövid távon nyilván szét lehetet volna szórni azt a pénzt: nyugdíj, segély ilyesmi, mint ahogy az mszp tette, de annak más eredmény lett...

Walmer 2011.05.25. 13:44:27

@Friedman: ok, akkor a 350 bruttót kereső a szegény. csak tudod az a baj, hogy a 250 bruttót kereső gazdagot pont olyan egyébb járulékok súlytják, mint a 350-et kereső szegényt. hol itt a társadalmi szolidaritás, amit egy adórendszernek tükröznie kell(ene).
A gazdaság kifehérítését pedig ez egy fikarcnyit sem fogja előrevinni. Ugyanis a 0 % adó még mindig kevesebb, mint a 16. Ráadásul a te matematikádban az igazi gazdagok a csaló vállalkozók, akikről a 16% kapcsán beszélünk, azok meg a munkavállalók.

Walmer 2011.05.25. 13:46:24

@kicsijuti: esetleg mondjuk ezt az 500 milliárdot lehetett volna oktatásra, egészségügyre is költeni, ahogyan azt a nálunk okosabb országok teszik. de mi inkább vettünk belőle egy olajcéget. javaslom a következőnek az atombomba projektet.

Friedman 2011.05.25. 13:52:22

@Walmer: A társadalmi szolidaritás az az, hogy adunk nyugdíjat, ingyenes az egészségügy, ingyenes az oktatás, stb. És ezért nem mindenkinek azonos összeget kell fizetni az adóban, hanem fizetés arányában. A 0 szolidaritás az nem az egykulcsos adó, hanem ha mindenki abszolút értékben kéne ugyanakkora adót fizessen. Sőt egy ilyen világban a munkanélkülinek, nyugdíjasnak, stb. mindenkinek hozzá kéne járulni a nagy ellátórendszerekhez. Ekkor tényleg nem létezne társadalmi szolidaritás.

Sajnos a csaló vállalkozók nem csak az én matematikámban léteznek, hanem ez a magyar valóság. Nézz meg egy éttermet, hányan vannak rendben bejelentve. A védekezés: "különben csődbe mennék" (és elhajt a BMW-vel).

Indriq 2011.05.25. 13:55:24

@Friedman: igen, igazad van, sok az adócsaló vállalkozó, és meg is kéne büntetni őket. De nem úgy, hogy megbüntetünk mindenkit, így biztos lesz közte olyan is aki csalt.
Ez olyan, mintha fognál 100 embert, bevágod a sittre majd elégedetten megjegyzed, ebből a 100ból 20 megérdemelten ül.

jobbcsapott 2011.05.25. 13:58:53

ebben hol a tőzsdézés? bezárták a kereskedést tudtommal.

Friedman 2011.05.25. 14:09:52

@Indriq: Valóban nem szabad mindenkit büntetni. De azért a havi 2-3-4 ezer Ft mínusz, ami érte az alacsony kategóriákban keresőket, szerintem nem üti taccsra az embereket. Ez azért nem olyan kaliberű büntetés, mint a példádban a börtön.

Indriq 2011.05.25. 14:12:29

@Friedman: azért nem ilyen egyszerű, a havi mínusz 2-3 ezer is sok amikor eleve alig lehet megélni, és vedd hozzá, hogy egy egész izmos infláció is volt az elmúlt évben. Nagyjából 6-7% reálbér kereset csökkenés a minimum szinten nagyon nagy érvágás.

Jannni 2011.05.25. 14:14:36

Célszerű lenne látni, hogy a benzin és gázolaj ára meghatározza a többi árucikk árát, sőt magát a termelési költséget, így közvetlenül gazdaságot befolyásoló tényező. Az infláció alakulásának fontos befolyásoló eszköze. A MOL kiugró nyereséget ért el folyamatosan akkor is, amikor mindenki nyökög, nem rossz dolog lefölözni az extra profitot. Az a pénz, amit "elveszítettünk", busásan bejöhet azon, hogy a MOL stratégiába beleszól a kormány. Szóval ha én MOL részvényes lennék, hanyatt-homlok menekülnék ezektől a papíroktól, mert nem a vállalat értékének, hanem kifizetésre kerülő osztalék nagyságának a csökkenése várható. (remélem)Azt meg egyék meg a spekulánsok.... Döntési helyzetben én alig fizetnék osztalékot, remélem a kormány is ezt fogja cselekedni és a pénzből vagy további részvényeket vennék, vagy csökkenteném a benzin és gázolaj árát.

konrada 2011.05.25. 14:15:58

@Indriq:
Nos: Az a 21 %-os csomag a 2. legnagyobb tulajdonhányadot jelentette a 23-24% körüli menedzsmenti csomag után.

A többi max. 7%-os tulajdoni hányadú kisebb befektetőknél volt.

A Lex-MOL támadható törvény, így ha marad az oroszok kezén a csomag, elérhető lett volna az, hogy annak mértékében szavazzanak illetve bekerülhessenek az igazgató-tanácsba, illetve hogy a piacon felvásárlásba kezdve meghatározó többséget szerezzenek a magyar vezetés akaratával szemben.

Mindez azzal is járt, hogy a vezetés nem szabadíthatott fel részvényeladással pénzt, így befektetőként is gyengült a poziciója. Azaz ez a bevásárlás a cég növekedésének és azzal a bevételek növelésével is valószinűleg együtt jár.

...s a lényeg, ami felett a kedves bloggazda elsiklott: az oroszok nyilatkozták azt, hogy amiatt, hogy nem tudtak bekerülni az igazgatói tanácsba, stratégiai adatokhoz sem tudtak hozzájutni, többek közt a Nabbucco dokumentációihoz.

...mondjuk, ha az index nem kapkod levenni azt a blogot, melyben elmagyarázzák értelmesen, mi miért van, hogy a sokadik fogalmatlan fikázónak helyet szorítsanak, úgy sokkal egyszerűbb volna a megértése a történteknek.
De hát az index már csak ilyen: elismerésre méltóan enged teret olyan véleményeknek, tényeknek is, melyek nem az ő koncepciójukat erősíti, de azért vigyáz arra, hogy ne essenek túlzásba, így 1-2 óra múlva le is takarítják, hogy aztán napokig tudjanak virítani azok, melyek nekik tetszőek.;))

vape 2011.05.25. 14:21:13

Ez az írás pont olyan, mint a blog maga: okoskodó.

Szerintem a cikk végén felvetett mindkét ötlet már lefutott téma:
1. Te döntöd el, mibe fekteted a nyugdíjszámládon lévő vagyonodat. Erre van a 3 portfólió, amik közül választhatsz tetszésed szerint.
2. Ezt az osztogatósdit már eljátszották 2002-2009 között az akkori kormányok. Természetesen ők és a haverjaik kaptak a legtöbbet, az istenadta nép meg a maradékot.

Az ilyen cikkeket olvasva sajnálom, hogy feltalálták az internetet, mert így bárki minimális gondolkodás nélkül onthatja magából a véleménynek és kritikának látszó karakterhalmazokat.

Vegyi Ali 2011.05.25. 14:22:02

@Friedman: Még ha ez egy ennyire egyszerű dolog lenne is (nem az), és tényleg zseniális üzletet csinált volna az állam (sokaknak vannak fenntartásai), akkor is elkerülhetetlen feltenni azt a kérdést, hogy akkor most szabad a zemberek pénzével (az állam pénze végső soron a zemberek pénze) tőzsdézni, vagy nem??? Mert emiatt államosították a nyugdíjvagyont.
@jobbcsapott: tudtommal egy ZRt részvényeit vették, aminek a papírjai a tőzsdére vannak bevezetve. Ezt hívják tőzsdézésnek.

pástétom 2011.05.25. 14:22:15

MOL árfolyama össze fog omlani. 8 000 Ft-ért is lehet hamarosan venni.

gyem 2011.05.25. 14:23:17

F@szért kell olyanokról blogolni, amiről halvány lila gőze sincs a szerzőnek. Nomen est omen.

Vegyi Ali 2011.05.25. 14:25:58

@vape: Az internet előtt meg azok csinálhatták ugyanezt, akiknek a politikusok megengedték. Szólásszabadság van, hadd mondja el mindenki a véleményét. Ha nem vagy rá kíváncsi, ne olvasd. (többek közt) ez a demokrácia.

Vegyi Ali 2011.05.25. 14:28:48

@konrada: Igen, valószínűleg az orosz hírszerzés kizárólag a MOL igazgatótanácsán keresztül tudná megszerezni a szükséges adatokat. Most szegények hoppon maradtak. Jól kiba... bráltunk velük. Hát, ha neked így kerek a világ, akkor élj benne...

Vegyi Ali 2011.05.25. 14:31:08

@Jannni: Az unióban nem avatkozhat ám egy kormány csak úgy bele a piaci árakba. "Sajnos" az árhivatal bezárt. Látom, sokan szeretnék újra. Látens kádárista barmok.

Rwindx 2011.05.25. 14:33:20

@compound interest:
"egy biztos: ez színtiszta tőzsdei spekuláció"
A tőzsdei spekuláció az amikor egy részvény, pénznem vagy nyersanyag értékének változására fogadsz különböző információk birtokában. Ha eltalálod akkor nyersz, ha nem, akkor veszítesz. A művelet végén az árfolyamváltozásból adódó nyereséget felmarkolod (vagy a veszteséggel könnyebb lesz a zsebed).

Eddigi ismereteim szerint a kormány nem azért vette meg a részvényeket hogy egy jobb áron továbbadja őket, hanem nemzetstratégiai szempontok miatt, tehát spekulációról nem beszélhetünk.

Csak egy biztos: fogalmad sincs a fogalmakról.

@Walmer: A szlovákoknak is fontos lehetne a Slovnaft, ahogy a horvátok is nemrég kezdtek el kapálózni az INA miatt. A Nasdaqon szereplő cégek között meg nem hiszem hogy lenne olyan amire azt lehetne mondani hogy magyar nemzetstratégiai érdekeket érintene.

A MOL pedig nem egy kenyérbolt, amiből van ötezer másik, ha eggyel történik valami. A MOL-on keresztül jön majdnem a teljes földgázellátásunk és az olajellátásunk, valamint a teljes benzinfinomító kapacitás is az ő birtokában van. Ha nem így lenne, igazad lenne. Ellenben ha a MOL-on IS múlik az ország gazdasága, a termelés az eddig megszokott élet. Ugyanilyen jelentőségű pl a paksi atomerőmű is. Ezért nevezzük őket stratégiai fontosságú cégeknek.
Minden normális ország odafigyel az ilyen cégekre akkor is ha azok magántulajdonban vannak, aki nem, az könnyen kiszolgáltatottá válhat. Nézd meg a franciákat, ők az ilyen projektjeiknek nagyobb publicitást adnak. Legutóbb egy akkora pénzalapot hoztak létre a stratégiai cégek védelmére ami Mo államadósságához mérhető. Ellenben előszeretettel vásárolják be magukat kis országok hasonszőrű cégeibe, ha azok hagyják, lásd GDF Suez. Nem véletlenül.

Szokol 2011.05.25. 14:34:40

Friedman, te mégis hol dolgozol?
Próbálj meg kicsit távolabb nézni a légkondis irodád előszobájánál, és majd rájössz, hogy az emberek elsöprő többsége számára bruttó 350e havonta a álomfizetés. Én speciel nem kevés embert ismerek, akik bruttó 80-100e-rt dolgoznak havonta, és még örülnek, hogy egyáltalán van melójuk. Pont ezekkel az emberekkel szúrtak ki, mert havi nettó 200-ból nem olyan nagy szám ha kevesebb a nettó kétezerrel, de bruttó 80e-ből már annál inkább, főleg, hogy közben meg a főnök teli szájjal dicsekszik, hogy milyen kafa az új adórendszer, ő most százzal többet visz haza.
Eszem megáll, komolyan.

Friedman 2011.05.25. 14:40:59

@Vegyi Ali: Ezt valóban nekem szántad ezt a kommentet? Akkor olvass el még legalább egyet az enyémek közül, és rájössz, hogy ugyanezt mondom, mint Te.

Ettől függetlenül a Mol egy jó cég, jó befektetés. De ezt hadd döntsem el én, és ne a kormány helyettem, az én pénzemből.

Friedman 2011.05.25. 14:41:43

@NA YA!: Áhhh. :) Látod, már annyi hülye véleményt hallottam, hogy kikopott belőlem az irónia kiszűrésének hajlama :)

fourgee 2011.05.25. 14:42:48

@Orbán takarodj!!: " kokárdát, magyar zászlót, himnuszt megutáltató álszent simlis fidesz banda"

Aki a kokárdát, a magyar zászlót, vagy a magyar Himnuszt bármelyik párt miatt megutálja (legyen az MSZP, Fidesz, stb.), az saját magáról állít ki szegénységi bizonyítványt.

Magyar állampolgár vagyok, Magyarország a hazám és magasról leszarom hogy melyik párt melyik jelképpel mit csinál. Ha mindenki elsődlegesen magyar állampolgárnak érezné magát és nem egy párt "rajongójának", akkor rég máshol tartana az ország. Mindenki a politikusokat szidja, miközben az emberi ostobaság, primitívség, okoskodó politizálás sokkal többet árt az országnak mint Gyurcsány meg Orbán együttvéve...

Friedman 2011.05.25. 14:46:22

@Szokol: Tanár vagyok.

Az, hogy ki dicsekszik mivel, az legyen a saját felelőssége. Ez nem szép dolog. De! Nem győzöm hangsúlyozni, hogy most a világ második legnagyobb adóterhéből sikerült visszalépni a 7-dik helyre világranglistában. Az alacsony keresetűek az adójóváíráson keresztül kimaradtak ebből a nagyon magas teherből. Most annyi történt, hogy szűkült a különbség. A relatíve magas jövedelmű már csak 50%-át adózza le a bérköltségének. Erre nincs sok mi rosszat szóljon senkinek. Így is ők tartanak el mindent ebben az országban.

amit még megtehetsz 2011.05.25. 14:48:23

Nem ez a baj, majd ha cigányok ingyé kapnak lakást, ha elmegy az egyik dolgozni, na az majd kiveri a biztosítékot...he he.
www.origo.hu/itthon/20110525-alanyi-jogon-adna-lakast-a-munkaba-allo-romaknak-a-kormany.html

Friedman 2011.05.25. 14:49:28

@Szokol: Amivel egyébként valóban sokat lehetne segíteni a társadalmon, ha mindenki feljelentené a feketézőket, a nem jogosan rokkantosítottakat, stb. Ezzel lehetne enyhíteni az alacsonyabb jövedelműek terheit.

Ne higyjük azt, hogy az 1,1 millió minimálbéren bejelentettnek a 80%-a nem csaló. Főként, hogy ezek nagy része önfoglalkoztatott. Ergo annyi bért ad magának, amennyit akar, a többit osztalékként veszi ki a cégből (ha egyáltalán, mert sokan csak a házipénztárba pakolják a pénzt, és használják, mint a sajátjukat).

Rwindx 2011.05.25. 14:51:47

@tojastobias: Ez nekem kamunak tűnik. Ebben a formában ezzel kinullázná magát a fidesz, ennyi eszük nekik is van. Ez max Farkas Flórián álma.

amit még megtehetsz 2011.05.25. 14:53:07

@Rwindx: de vmit virítani kell uniós romastratégia címén.

Rwindx 2011.05.25. 14:55:22

@tojastobias: Az előző cikkben a terv részletezésekor nem írnak ilyesmit, most is csak azt hogy FF ezt állítja.
www.origo.hu/itthon/20110520-orbanfarkasmegallapodas-2015ig-szazezer-munkanelkuli-roma-kap-munkat.html

Boka1 2011.05.25. 14:58:59

@Friedman:

Ha magasabb jövedelemmel lenne bejelentve, akkor a családnak nem tudna ruhát, kaját venni, sőt a vállalkozással kapcsolatos költségeit sem tudná fizetni, mert sajnos a bér utáni járulékot akkor is fizetni kell, ha nincs bevétele a vállalkozásnak. Ezért kellene eltörölni a minimálbért ( Gyurcsány már megpróbálta 2 évre eltörölni, de a munkavállalói oldal lesöpörte).

Mikrobi 2011.05.25. 15:12:16

Te oltári nagy hülyeségeket beszélsz. A cikked első részét nem is kommentálom, mert az nettó demagógia konkrétumok nélkül. A második részében viszont konkrét hülyeségek vannak.
A Szurgutnyeftyegaz NEM a magyar kormánytól vette a részvényeket 1,4 milliárd euróért, hanem az ÖMV-tól, ami meg a piacról vásárolt (felhajtva az árfolyamot 30000-ig). Tehát az osztrákok csúnyán buktak rajta (kb. 16000 Ft-os árfolyamon adták el a pakettet). Az állam kb. 21600-ért vette, miközben ma (esés után) 22600. Bár nem lehetne hirtelen ennyiért eladni 20 millió részvényt, azért az árfolyamkülönbség jelentős.
Végül: a részvényeket az IMF-hitelből vettük, ami eddig itt parkolt az MNB-nél, nem fialt semmit, ellenben 6% kamatot kell majd rá fizetnünk. Vedd úgy, hogy lombardhitelből vettünk részvényeket, amelyek osztalékából, árfolyamnyereségéből ki tudjuk fizetni minimum a kamatokat. Ha meg az IMF-hitelt más forrásból vissza tudjuk fizetni, akkor hosszú távra is megtarthatja az állam és még nagyobbat kaszálhat rajta.
És az sem mellékes, hogy az oroszok hazahúztak, pedig már a Mol spájzában voltak!

Friedman 2011.05.25. 15:17:40

@Boka1: Én a BMW-s, villában lakó vállalkozókról beszélek. Ők is minimálbérre vannak bejelentve.

Amit mondasz amúgy elég szomorú. Ha valaki csak csalással tud megélni. Mi a következő? Ha nem tudom megvenni az én általam szükségesnek tartott dolgokat, akkor lophatok a boltból is? Ha már a társadalomtól igen.

Azért ha pesten körbenézünk, elég magas a luxusautók aránya. Ezt nem a hivatalos bérstatisztikák alapján havi 1 millás bruttóval rendelkező szűk réteg biztosítja.

Mikrobi 2011.05.25. 15:26:22

@moncayo: a Mol kitermelő cég is. Van részesedése iraki, pakisztáni (meg még nem tudom, hány országban) olaj- és gázmezőkben. Ezen kívül övé Közép-Európa legnagyobb és legmodernebb olajfinomítója, az INA majdnem fele (ha a horvátok hagyják, nemsokára a nagyobbik fele). Szóval nem éppen egy sarki benzikútcég...

penelope garcia 2011.05.25. 15:29:06

Én ugyan nem értek a gazdasághoz, de az nem lehet, hogy drága politikusaink azért vásárolták meg azokat a részvényeket, hogy lenyomják az árát a MOL-nak, és így vehetnek saját maguknak jó pénzért belőle?
Vagy túl gyanakvó vagyok?

Indriq 2011.05.25. 15:29:34

Már Bajnaiék is kivásárolták volna a Szurgutot, de a Fidesz akkor nem adta áldását az ügyletre, mondván majd ők megoldják. Egy éve 300 millió euróval, 80 milliárd forinttal lett volna olcsóbb az üzlet, melynek stratégiai jelentőségét nehéz megkérdőjelezni.

Erre mi a válasz?

Mr Neanderthal 2011.05.25. 15:42:31

nekem tetszett ez az iras, csak a fekete alapon feher betuktol kaprazik a szemem! Udvarias ember csak fejlecre hasznalja ezt a kombot.
Amugy meg az is megert volna egy par sort, hogy itt a tozsdezesen tul inkabb arrol van szo, hogy par evvel ezelott a haverok a MOL ig. tanacsaban beszartak hogy kivasaroljak a ceget, ok meg repulnek, ezt vedtek ki nekik tegnap:
hanyinger

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.05.25. 15:43:27

@penelope garcia: az vagy, az olaj stratégiai cucc, kiváltképp mostanság.

@Mikrobi: kösz az értelmes hozzászólást, esküszöm annyira ritka az ilyen a sok fröcsögő droid között, hogy beszarás

Embervad 2011.05.25. 15:43:31

Amíg a NEPOTIZMUST nem számolják fel ebben az országban, teljesen mindegy, hogy ki mit mond vagy csinál, nem lesz előrelépés.

KG2000 2011.05.25. 15:44:14

@Walmer: Na akkor figyelj csak, mit csinálnak a rendkívül buta osztrákok és a még butább németek. Aki ugyebár nyomorognak, míg a paonnon puma meg vígan ugrál. Nyilvánosan elérhető adatokat idézek:

- Az osztrák állam 31,5%ban (!!!) tulajdonosa az osztrák olajvállalatnak, az ÖMVnak:
http://www.omv.com/portal/01/com/!ut/p/c5/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gDf1OLQC9HZyNXA3dPD18PJ19DAwgAykdiypsaG8Dk8esOTknV9_PIz03VL8iNKAcA6j5_nA!!/dl3/d3/L2dJQSEvUUt3QS9ZQnZ3LzZfME81OFFKQUMyRTBHSUhNSEZNMTAwMDAwMDA!/

- Baden-Würtenberg, egy német tartomány, 46,55%-ban (!!!!) részes a tartományi energiacégnek, az EnBW-nek, amely a 4 legnagyobb energiacég közé tartozik egész Németországban:
www.enbw.com/content/de/investoren/aktie/aktionaersstruktur/index.jsp

NA YA! 2011.05.25. 15:45:03

@Indriq: "Egy éve 300 millió euróval, 80 milliárd forinttal lett volna olcsóbb az üzlet, melynek stratégiai jelentőségét nehéz megkérdőjelezni.
Erre mi a válasz?"

Akkor csak azok kerestek volna rajta, most meg ezeknek is kell valami! A valamit, azt meg csak valamiből lehet adni!:P

2011.05.25. 15:46:39

@Mikrobi:

"hanem az ÖMV-tól, ami meg a piacról vásárolt (felhajtva az árfolyamot 30000-ig). Tehát az osztrákok csúnyán buktak rajta (kb. 16000 Ft-os árfolyamon adták el a pakettet)'

Sajnos az árfolyamot nem az ÖMV hajtotta fel, hanem maga a MOL (saját részvényt vett, mégpedig rengeteget és egy hét alatt??!!??). Ami miatt a menedzsmentet börtönbe kellett volna csukni, de ez most más kérdés.

Ha nem vagy képben, ne hülyézd a másikat fennhangon.

CICMÓK 2011.05.25. 15:48:48

TŐZSDÉZÜNK, TŐZSDÉZÜNK,..DE MILYEN ROSSZUL!
ÉN MEG ADAKOZZAK AZ ÁLLAMADÓSSÁG TÖRLESZTÉSÉHEZ!!
VICCES, NEM?

KG2000 2011.05.25. 15:49:10

@Indriq: Az a válasz, hogy szeretném tudni ezen állításhalmaz minden részének az igazságtartalmát.

2011.05.25. 15:52:41

@konrada:

"A Lex-MOL támadható törvény"

Ez bizony így van. Elég érdekes helyzet, hogy egy tőzsdei cég de fact nem a tulajdonosé.
Ez a vásárlás stratégia vétel volt. Üzleti szempontból nyilván értelmetlen, nem is kell vele foglalkozni.
Én egyébként sokallom az árat, Bajnai 80 Mrd Ft-vel olcsóbban megvehette volna.
A háttéralkuk a kérdésesek.

Nash vs. Keynes 2011.05.25. 15:54:46

@Indriq: Sőt, gyurcsánynak ingyen visszaadták volna, csak orbán nem engedte.. És erre mi a válasz? :)

regress 2011.05.25. 15:57:21

rohadjon meg viktor,meg az összes fideszklón.megint lenyúltak minket.érdekes mostanába szarhírgyártópeti nagyon csendben van.ezt hogy magyarázná ki?

2011.05.25. 15:57:31

@Mikrobi:

"Vedd úgy, hogy lombardhitelből vettünk részvényeket, amelyek osztalékából, árfolyamnyereségéből ki tudjuk fizetni minimum a kamatokat. "

Erre a kijelentésre rátennéd a teljes vagyonodat?

megint 2011.05.25. 15:58:13

friedman, egyáltalán nem hülyeség az, hogy ha mindent bevallanának a kkv-k akkor óriási lenne a munkanélküliség, ezt az állam is tudja. Jól menő vállalkozónak meg ne kelljen már szégyellnie magát egy ötös bmw(ált használt) miatt. Néha jó lenne vállalkozói szempontból is nézni a dolgokat és nem csak a másik oldalról, még ha az népszerűbb is. Amúgy meg a nagy villát, meg nagy merci kevés vállalkozónak adatik meg.

megint 2011.05.25. 16:02:03

Amelyik rétegről te írsz az vagy nagyban csinálja, vagy van némi mellékes is az illegális "piacról", legyen az narkó, vagy a mostanában igen népszerű uzsora.

Nash vs. Keynes 2011.05.25. 16:11:34

@regress: te szerencsétlen troll.. Nem tűnt fel, hogy amíg lelkesen és primitíven orbánoztok, a vezéretek bűncselekményről beszél, a német gátőri fizetést sem meghaladó lóvét meg már "gazdagságnak" tituláljátok közben arról van szó, (amit az elvtársaid is tudnak amúgy) hogy itt kőkemény nemzeti érdekről van szó. Az OMV is a MOL konkurense volt és az oroszok sem a magyar érdekeket akarták képviselni a MOL-ban. Mindenki kőkeményen védi a saját nemzeti és gazdasági érdekeit ezen a piacon. Aztán az, hogy egy tőzsdei cég részvényét mennyiért veszik és adják az csak egy szám, te alulművelt. Nézz már utána zsenikém mennyin jegyzeték a MOL-t amikor a szurgut vette és mennyin amikor a magyar állam. Akkor most ki is csinált jó üzletet? És miért is adósság az, ha egy bankban pihenő pénzből azonnal nyereséggel értékesíthető részvényt veszünk?
Ennyi tudatlan műveletlen .xxx-t. És még csodálkozunk, hogy rohantatok CHF meg jen hitelt felvenni, mert Kóka elvtárs szerint dübörög a pannon puma..

gyem 2011.05.25. 16:30:13

Itt nem az volt a kérdés, hogy mi történik, ha megveszi a magyar állam, hanem hogy mi történik, ha nem veszi meg...

CICMÓK 2011.05.25. 16:33:07

Melyik a világ legjobb cége? Egy jól vezetett olajvállalat!
Melyik a második? Egy rosszul vezetett állami olajvállalat!

fingerbangs 2011.05.25. 16:34:19

simán ráért volna az állam kivásárolni az oroszokat, az ország haldoklik, fontosabb dolgokra kellene a pénz, az a 80milliárd biztos amit azon buktunk hogy nem tavaly vették meg hanem most, annyira amatőrök hogy az már fáj
idióta kormány

avionics 2011.05.25. 16:49:22

ostoba blog, ostoba kórussal...

brlv24 2011.05.25. 16:57:05

@MikeBoy: "Erre a kijelentésre rátennéd a teljes vagyonodat?"

Nem, de az allam sem tette ezt. Gyakorlatilag egy nyereseges strategiai cegbe vasarolta be magat. Ez nem kidobott penz, mint pl. a munkanelkuli segely. Ez profitot termel, kitermeli a lehivott hitel kamatait. Tovabba gyakorlatilag barmikor el lehet adni, ha szukseg lenne ra.

regress 2011.05.25. 17:10:33

@Nash vs. Keynes: másfél éve miért nem voltatok ilyen okosak?mennyit vettek most ki a zsebünkből?mellesleg kókát is úgy leszarom ,mint viktort.a csicska kivitte a pénzt az oroszoknak.rohadjon meg.azért mert a fejed belenőtt viktor seggébe ,nem biztos ,hogy művelt vagy.

CICMÓK 2011.05.25. 17:17:00

Politikailag érthető a vásárlás! Gazdaságilag?
A MOL egy jó cég!Remélem az is marad.
Csak az a baj, hogy sehol nincs kis hazánkban egy hatékonyan működő állami (párt)irányította nagyvállalat!

2011.05.25. 17:22:05

@brlv24:

Ez a hét vicce! Úgy kezded, hogy "nem", majd ugyanazt állítod.
Zárjuk rövidre ezt.
Ha az állam: 5.000.000.000.000.000.000 Ft körüli pénzt fizetett volna ezért a MOL csomagért, attól még mondhatod ezeket a rizsákat, de valószínűleg nem örülne egyikünk sem.
Ezek után, hogy most mennyit fizettünk érte és megéri-e (nem állítom, hogy nem) ne ilyen hülyeségekben öltsön testet, hogy "munkanélküliség", "profitot termel" (ezt a sarki zöldséges is tudna, ha nem csalna adót), "kitermeli a hitel kamatát" (csak így bemondásra, csendben jegyzem meg, ha ez így lenne, Fellegi papa ezzel a táblával járná körbe az országot).

A kérdés a "szép kijelentéseknél" azért egzaktabb.

brlv24 2011.05.25. 17:22:57

@regress: "másfél éve miért nem voltatok ilyen okosak?mennyit vettek most ki a zsebünkből?"

Tudod, utolag mindig konnyu okosnak lenni. :)
A zsebunkbol nem vettek ki semmit, max az egyikbol attettek a masikba...

brlv24 2011.05.25. 17:26:24

@MikeBoy: ? Azt irtam, hogy az allam sem tette az osszes vagyonat egyetlen reszvenybe sem. Ennyit irtam. Bar valoszinu csak egymast ertjuk felre.

_Okostojás_ 2011.05.25. 17:30:38

Nem a MOL-lal van bajom, egy remek cégnek tartom. Még csak nem is azzal van a bajom, hogy kivásároltuk az oroszokat. De biztos, hogy most kellett?Tudom, hogy demagóg vagyok és nem is akarom hosszasan sorolni a kormány tagjainak kijelentéseit a gazdasági állapotunkról. Most csak a legutóbbit említem meg.
Szócska Miklós mondta a rezidensek gondjaira: az egészségügy és az ország is a túlélésért küzd, és meg fogja keresni a lehetőséget arra, hogy megoldást találjon a problémára.
Kíváncsi lennék mit szólna az asszony ha kijelenteném, hogy tudom, hogy a család a túlélésért küzd, de akkor is lecserélem a Suzukim egy Audira, mert az hosszútávon megéri és még úgysem használtuk fel a hitelt amit a ház eljelzálogosításával vettünk fel.

moncayo 2011.05.25. 17:53:34

@minőségi_troll: Távol álljon tőlem a meghatározása, hogy te anyukád melyik lyukén jöttél ki, így maradjunk az üzletnél:

- Temészetesen jobb a hitelt beruházásra költeni, mint elverni. Egyetértek. De, egyenlőre még senki nem mondta meg nekünk adófizetőknek (azaz a finanszirózóknek, mert elvégre mi fizetjük vissza a hitelt), hogy a vételár meghatározás milyen kalkulációk alapján történt. Ettől az üzlettől a MOL-nak nem lett egy fillérrel se több tőkéje (pedig erre hivatkozol), több tőkéje csak az oroszoknak lett. Nekünk részvényünk lett, ami egy igérvény, hogy a lesz nyereség. Mennyi? Ez nem tudjuk, sőt jórészét elveszi az Állam (mint egyike a tulajdonosoknak) különadó formájában kicseszve a többi tulajdonossal (lásd lakossági kisrészvényes is). Az, hogy valami állami még nem jobb működés. Ha így lenne a brit kormány kezelné a Shell-t.
Állami a MÁV-is, áttételesen a BKV is, nos, no comment.
Lehet, hogy jó üzlet lesz (mert a mai számok alapján ma nem az), lehet hogy nem. De ez nem nemzeti érzelmi kérdés.

Nash vs. Keynes 2011.05.25. 18:19:55

@regress: Miért, te hol voltál másfél éve? És ki kormányzott akkor éppen 8 évnyi elqrás után? Tudod akiknek a seggében a te fejed van még most is. Különben is, ki az a szavahihető akinek az állítására most itt fröcsögsz?

Nem kellene mindenről a viktorra asszociálni, bár tudom, hogy egy szint alatt kell egy ellenség akit felböföghettek amikor gyomorégésetek van.

2011.05.25. 19:26:02

@CICMÓK:

"a_kormany_osszevonna_a_mol-t_es_az_mvm-et"

Te jóságos ég....

gorcsev54 2011.05.25. 19:30:47

@Friedman: Nem megyek bele ebbe a vitába,mert ahhoz nem sok közöm van (mint a hogy a német munkás),hogy a kínai munkás mit keres és ahhoz képest mi a 80 ezer. És aki vidéken él az tisztában van a vidéki bérekkel és a 16% adókulcs 5-600 milliárd kiesést jelent (ráterheli másokra ) és semmivel sem fogja segíteni a fekete munka megszűnését sőt ellenkezőleg.De csak nyugodtan gondoljátok, hogy minden nagyon jól van így, mindenkinek joga azt gondolni és hinni amit akar.

gorcsev54 2011.05.25. 19:41:55

@Friedman:"Pont arra irányul az adócsökkentés, hogy a feketézőket büntessék. Illetve a fehér jövedelemmel rendelkezőket jutalmazzák." Gondolom ezt el is hiszed! Meglátjuk. Egyébként én mint vidéki a környezetemben nem igazán találkozok 350 ezres fizetésekkel , akinek jobban megy az vállalkozó(még)de én minden nap találkozok vállalkozókkal(magam is 21 éve ezt csinálom) és tömegével csődölnek ( bár ez lehet , hogy Pest országban nem látszik)és ebben benne vagyok én is. És azt is állítom ,21 év tapasztalatával semmiféle adó csalásra nincs szükség ,legálisan lehet(tett)keresni (ha nem is milliókat)de tisztességes adózott jövedelmet, addig amíg létezett fizető képes kereslet mindenre, de ilyen vidéken már régóta nem létezik és nem is fog egyenlőre.

minőségi_troll 2011.05.26. 01:11:12

@moncayo:

téged kürettel szedtek ki anyádból?

"a MOL-nak nem lett egy fillérrel se több tőkéje (pedig erre hivatkozol),"

azt se érted, miről van szó, te szerencsétlen

minőségi_troll 2011.05.26. 01:15:56

@moncayo:

téged ánuszon át tett anyádba apád?

"Nekünk részvényünk lett, ami egy igérvény, hogy a lesz nyereség."

okoskodó sötét barom

minőségi_troll 2011.05.26. 01:24:11

@moncayo:

szóval csak jelezném

ALAPVETŐ gazdasági fogalmak ismeretében vannak hiányosságaid

Friedman 2011.05.26. 09:01:47

@gorcsev54: Ez mindig egy nagy kérdés, hogy egy olyan területen (ebben nem hinném hogy a vidék egy homogén közeg), ahol alig lehet megélni, ott mi legyen a megoldás. Lehet államilag támogatni, de annak sok értelme nincsen, mert csak fenntartjuk ezt az áldatlan állapotot.

Nyilván azért nehéz megélni, mert kevés a munka. Ennek a megoldása az lenne, ha mobilisabbak lennének az emberek. Budapesten például van munka dögivel, és szerencsére nem Kínában élünk, ahol a vidékiek csak külön engedéllyel (vízummal) utazhatnak a nagyobb városokba.

A lehetőség tehát adott, bárki dönthet úgy, hogy "Pest országba" költözik, és ott próbál szerencsét. Ekkor persze jön a temérdek ellenérv, hogy az túl nagy, büdös, sokat kell utazni, bunkók az emberek, stb, stb.

Egyszerűbb sírni az állami segítségért. Csak azt felejttjük el ilyenkor, hogy az állami segélyt pont az adófizetők teremtik elő, főleg az utált Budapestről. És ezen adófizetőknek ugyanúgy a büdös, szmogos, stresszes Pesten kell helyt állniuk nap, mint nap, tülekedve a metrón, órákat utazva...

moncayo 2011.05.26. 09:31:25

@minőségi_troll: Te biztos Matolcsynál tanultál. No comment.

gorcsev54 2011.05.27. 15:31:47

@Friedman: Az embereknek csak részben kell mobilnak lenni(amúgy azért Pest országban sem minden oké) és ép elégé nagy az országhoz képest ( ha mindenki odamenne akkor hamarosan összeomlana és nem is lenne munka lakhatási lehetőség stb. Itt egyáltalán nem sírásról a magam részéről pláne nem arról van szó pontosan a vidék szándékos tönkretételéről- ill. összekeveritek a segély kérdést a világ életükben segélyen és egyében élőket a 40 évet ledolgozó és akkor munkanélkülivé váló réteggel(persze 40 évig jó volt a befizetésük)Magam részéről csak annyit ,hogy én már közel vagyok a 60 hoz és majd meglátjuk, én ugyan nem, hogy mobilisak lesztek-e 60 korotokban (vagy egy élet munkája alatt felépített házatokat stb. hogyan cserélitek mobilisan el majd a változó körülmények miatt, amit persze természetesen a lehetőségekhez képest figyelembe kell venni,arról nem is beszélve, hogy az én általam felnevelt gyerek már Budapesten él az egyik, ill. külföldön és látom , hogy a velük egykorúaknak is egy választása van (általam Pest országnak nevezett vagy külföld)De azért kíváncsi lennék akkor mi lesz vidéken és én itt vidéki nagyvárosokat is értek rajta, és hangsúlyozom nem az eddig tétlen másokon élősködőkről beszélek, akik természetesen 40 évig az én adómból is éltek.Szóval röviden én úgy látom van itt nagyon súlyos tévedés és dolgok összekeverése.

Friedman 2011.05.27. 15:50:29

@gorcsev54: A vidék szándékos tönkretételét nem igazán tudom értelmezni. Ki teszi tönkre és hogyan? Egyszerűen nem éri meg olyan munkákat végezni, amiket korábban még igen. A textilipar nyilván meghalt Magyarországon, mert Kínában napi 2 dollárért dolgozik több száz millió munkás. Ezzel az itteni minimálbéres sem tud versenyezni.

Amit még nem értek. 40 évig saját bevallása szerint jól kereső embernek, ha nincs annyi megtakarítása, hogy a pár évet kihúzza a nyugdíjig, az nem más hibája, hanem a saját magáé. Valóban nem 60 évesen kell mobilnak lenni, de azt sem lehet várni, hogy az állam segítsen egy olyan vidéket, ahol természetszerűen megszűnik a munkalehetőség. Nyilván a kommunizmus 40 éve alatt fenntartották az ipar látszatát, és veszteséges cégek ezrei eltartották az embereket. Össze is omlott a saját súlya alatt a rendszer, és azóta is ennek adósságait nyögjük.

gorcsev54 2011.05.27. 16:59:20

@Friedman: Valószínű, hogy még sok mindent nem tudsz értelmezni(ez nem sértés)-azt egy szóval sem mondtam ,hogy olyan jól kerestem, hogy egyenként próbáljak válaszolni.Hagyjuk a kínai ruházatot mert idestova jó pár éve azzal is foglalkozom ( épp múlt vasárnap voltam P.Pesten árúért és elárulom folyamatos csökkenés ,hogy a kínai szavával éljek nincs héti ket kaminyon)tehát ez a 2 dollár sem áll már nagyon ( a világban máshol is gyártanak ) meg más ok is van(hazai kereslet-mert ha foglalkoznál vele akkor látnád már erre sincs pénz.Ez a "szocialista duma" most divat egyébként nincs teljes valóságalapja, és itt nem egy olyan vidékről van szó ,hanem az ország nagy részéről( lehet azt hiszed onnan írok de tévedsz mert Magyarország egyik egyetemi városa közeléből)-és megint csak azt tudom még a megtakarításra mondani-legyen úgy ,hogy nektek akkor lesz annyi(feltéve ha nem kell az utódaitokat elindítani akik lehet hogy majd tömegesen munkanélküliek lesznek, hasonlóan mint most sokan)és nem kell az ingatlanodat érték alatt ezek miatt az okok miatt eladnod .Én nem is akarom ,hogy az állam különösebben segítsen elárulom soha nem is segített mert pont az a korosztály vagyok akinél mindig pont megszűntek a kedvezmények(nem sorolom fel) (inkább arról beszélek ami azoknak az embereknek akik dolgoztak fizettek megjár, az megjár és ott kell keresni a felesleges kiadást ahol eddig is volt .Munkanélküliségről nekem nem kell beszélni mert a nagy rendszer váltáskor elsők között privatizálták ki a munkahelyet (89 ) és azóta is a saját lábamon állok, és azért azt sem kell elfelejteni,hogy jó pár évet abban a másik rendszerben dolgoztam hatalmas fizetésért két kisgyerekkel- a magán vállalkozás meg igaziból csak a 90 években volt megfelelő nyereséggel működő dolog - és kb. 2005 től folyamatosan bocsátottam el az embereket ill. vásároltuk ki a társakat(megjegyzem a mai napig sem találtak jobban fizető munkát)és most már lassan ott tartunk,hogy mindenkit beleértve magamat is küldeni kell,és mint mondtam ez nem egy vidék problémája az egész országé kivétel talán egy két kiemelt hely. Pár éve voltam a sokadik érettségi találkozón az ország nyugati felében (ott végeztem) a 39 fős régi osztályomból nem volt egy olyan aki nem volt egyszer többször vagy akkor munkanélküli és egy sem árokpucoló segédmunkás a végzettsége szerint-mivel tartjuk a kapcsolatot a jelenlegi helyzet még szarabb.Az ország csak 20 % él Budapesten.

Friedman 2011.05.27. 17:14:39

@gorcsev54: A leírtak alapján arra a következtetésre jutok, hogy a legfontosabb egy gazdaságban a rugalmasság. Változnak az idők, változnak az igények. Azt tudom, hogy az én szakmámban nagyon sok a munkalehetőség, és lényegében hiány van belőle.

Az átképzés, illetve az erre való hajlam az nagyon fontos. Persze tudom, hogy ezt már nem 60 évesen kell elkezdeni, de ha véletlenül megszűnik egy-egy szakma, az nem feltétlenül a társadalom, a multik, a bankok, és mindenki más hibája. Ez a dolgok rendje.

Pl. a telefonos kisasszonyok mind elvesztették az állásukat, amikor megjelent az automatizált telefonközpont, de számos hasonló példát lehet találni. Mégsem mondhatjuk azt, hogy be kellett volna a tiltani a technolóhiai újítást, mert akkor nem halad előre a világ. Ezért fontos az átképzés, és a tanulásra való hajlam, az egész élet során.

A megtakarításról pedig annyit, hogy én nyugdíjas koromban csak arra alapozhatok, mivel nekem már nem jár állami nyugdíj (azt ugyanis elvette tőlem az az állam, akinek a teljes bérem felét befizetem a munkaadómmal közösen). Ilyen alapon mi még rosszabb helyzetben leszünk, mert nyugdíjunk már egyáltalán mem lesz. Nem is baj, én az öngondoskodásban hiszek, csak örülnék, ha emellé nem csapolna le az állam ilyen mértékben.

gorcsev54 2011.05.28. 07:52:04

@Friedman: Az általad leírtak megfelelnek a valóságnak itt nem arról van szó , hogy megszűnnek szakmák(hisz az enyém sem szűnt sőt még a közel 40 év alatt sokat fejlődött a dolgozóim és én is képeztem magam, úgymond piac képesek maradtunk) a baj a piac zsugorodása. ill. pont a vállalkozások cégek megszűnése ill.pénztelensége. A béremnek a felét én is befizettem befizetem nem is rövid ideje (mint mondottam a jelen pillanatban még dolgozom és akarok is ,tehát fizetek az állam tőlem is elvette, és egyáltalán nem biztos ,hogy lesz nyugdíjam ( vagy annyi amennyi)a helyzet rosszabb nem lehet hosszú távon, mert annak beláthatatlan következményei lesznek. Igen is az állam nem csak azért létezik ,hogy beszedjen ,hanem azért is hogy megfelelő gazdálkodás után szolgáltasson ill. szolgáljon.Az alap probléma a 20 ezer millárdos állam adósság amit nem az emberek hoztak össze (hisz nincs náluk) tudom ez kicsit leegyszerűsítve hangzik de tény. A nyugdíjkassza 300 milliárd/ év hiánya 40 év = 20 ezer milliárd, ezt a hiányt igenis a költségvetés tudta volna ill. tudná is kezelni ha máshol nem pazarolna stb. A világon sehol sem fedezi a befizetés a kiadást mégis megoldják, igaz néha vannak fájó lépések pl. korhatár emelés stb.sehol nem rombolják szét a nyugdíjrendszert (legalább is eddig) A jelen kormányzat a nagymértékű elvonás mellett jelenleg kb. 1000 milliárdot dobott ki eddig az ablakon- ezt is látni kell,még azoknak is akik feltétlen hívek(bevallom nem közéjük tartozom) de téved aki szoci szimpatizánsnak hisz.Az irány egyes lépései jók a megvalósítás a pofátlanság (most divatos) de leginkább a pocsék és gazdasági hozzá nem nem értés kapkodás erőszakos stb. jelzőt érdemli, és nincs és nem is lesz eredménye az én meglátásom szerint, sőt nagyon súlyos következményei lesznek, aminek jelei már látszanak és további kapkodást rombolást fog eredményezni. És akkor még nem beszéltem a társadalom szétzilálásáról egymás ellenfordításáról csak a gazdasági következményekről.
süti beállítások módosítása