Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • barmokországa: nm (2019.01.01. 14:40) Orbánista lettem
  • nagy1a: Drága jó anyád nem tévedt fiam! Te tényleg hülye vagy!! (2018.10.17. 13:37) Hülye vagy fiam, csak nem forogsz
  • barmokországa: A moderálási alapelvek megszegése miatt 9999-12-31 23:59:00 -ig meg lett vonva a hozzászólási joga... (2015.08.06. 14:51) A barmok országa
  • F.M.J.: Tetszett az írás, és mélyen igaz. Nekem is vannak képeim azokról a „régi” időkről. Most talán csak... (2014.12.27. 22:02) A hó evolúciója
  • F.M.J.: @annamanna: Szép hosszan kifejtetted az álláspontodat, nekem mostanság nincs ennyi időm, csupán rö... (2014.12.04. 02:52) Amiről mindenki elfeledkezik
  • Utolsó 20

2011.11.17. 19:01 _Okostojás_

Könyörgésem meghallgattaték

Az égiek (és az IMF) meghallották a fohászom. Bevallom őszintén, nem hittem, hogy ilyen hangos, ilyen messzire hangzó volt a tegnapi segélykiáltásom az IMF felé. Azt meg végképp nem hittem, hogy ilyen hamar meghallgatásra talál. Mindenesetre örülök, hogy egy ilyen kis ember vészkiáltását is meghallják a nagy világszervezetben.

Jön az IMF!

Persze kétharmadéknál rögtön megkezdődött a szerecsenmosdatás.

Az NGM a bejelentés felvezetéseként ódákat zengett a Nemzeti Elhülyülés Kormányának eddigi tetteiről. Köztük például megemlítette, hogy:

„A 2010-ben a GDP közel 82 százalékára rúgó államadósság akkori árfolyamon számolva mára 74 százalékra csökkent.”

Ami akár igaz is lehet, de miért nem a mai árfolyammal számolt? Azt a minap hozta nyilvánosságra, ami szerint újra 82% az államadósság. Magyarul egy tapodtatnyit sem léptünk előre. Sőt! Ha forintosítjuk, akkor még hátra is léptünk, mert a 2010-es 19.323 milliárd forinttal szemben most 22.929 milliárd forint az adósságunk, azaz nominálisan 3.606 milliárd forinttal növeltük az adósságunk (Ezért még valaki börtönbe kerül!) Vagy nézzünk egy másik ódát:

„A munkát terhelő adók csökkentek, a nyugdíjasok megtakarításai megmenekültek a spekulánsok támadásaitól.”

És valóban! Csökkentették többek közt például az SZJA-t, igaz egy kicsit faramuci módon, azaz a gazdagoknak adtak, a szegényektől elvettek, mert szerintük így igazságos. A nyugdíjasok megtakarításainak megmentéséről ne is beszéljünk. Nem tudom, mit szólna a Kedves Vezető, ha javasolnám neki, hogy én megvédem a vagyonát a spekulánsok támadásaitól (Fideszről magyarra fordítva: elvenném tőle). Persze a jövedéki adó, az Áfa, a TB járulék növekedéséről szemérmesen hallgattak, de hát most örömódát kell zengeni nem siratódalt.

Természetesen a nyilatkozatnak van egy csattanója is:

„A növekedéshez elsősorban a függetlenségünket kell megvédenünk. Azt, hogy Magyarországot a piacokról tudjuk finanszírozni. Ezért jó eszköz lehet számunkra egy újfajta, már a saját érdekeink szerint berendezett gazdaságunkhoz igazított együttműködés az IMF-fel, amely a régivel szemben nem csökkenti, hanem növeli pénzügyi-gazdasági függetlenségünket.” 

Ez olyan szépen hangzott, hogy el is pityeredtem miatta magam. Miután elmorzsoltam a könnycseppjeim, egy kicsit értetlenkedtem, és a fejem vakargatva morfondíroztam magamban. Vajon miért jó az nekünk (ha ne adj’ Isten rákényszerülünk), hogy az IMF 2-4%-os hitele helyett 7-9%-os piaci hitelt veszünk fel? Épp ma olvastam, hogy az 1 éves futamidejű államkötvényt 8% feletti kamattal tudtuk csak eladni. Bevallom, hogy még közgazdaságtant se nagyon tanultam, de unortodoxot meg végképp nem, így talán érthető a tanácstalanságom. Jó, tudom, a piaci hitel szabadon felhasználható, az a fránya IMF meg előírja, hogy a gazdaság rendbetételére kell felhasználni a pénzét. Nem lehet se haveroknak se a rokonságnak elosztogatni. Így viszont már kezd derengeni, miért is hadakoztunk annyira az IMF ellen.

Mire a poszt végére értem, szinte mindennel tisztába lettem, mindent megértettem. Már csak egy dologban vagyok bizonytalan.

Most, hogy itt az IMF a kedves Vezető (ahogy megígérte) megy, és ha igen, viszi-e magával a jobb kezét?

8 komment · 3 trackback

Címkék: politika közélet imf


A bejegyzés trackback címe:

https://okos-tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr873390527

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az IMF újra felfedezi Magyarországot 2011.11.18. 08:15:51

Ma az Antarktiszról fogok írni. Az Antarktiszról, meg a lábtörlőről. Meg néha az IMF-ről....

Trackback: Szómágiával ért véget a szabadságharc 2011.11.17. 20:21:08

Tanár úr, én ezt már nem értem! Tessék mondani, most akkor az IMF bácsi mégsem olyan rossz bácsi? Nehéz lehet most a trollok, pártfanatikusok és pártdroidok dolga. Eddig azt hallották és azt is kellett mantrázniuk, hogy soha többé IMF, mi az IMF nélkü...

Trackback: Ki legyen az új miniszterelnök? 2011.11.17. 19:49:31

Orbán Viktor már korábban célzott arra: „ha az IMF visszajön, én el...” - írta alig két napja a Népszabóság FIDESZ-es forrásokra hivatkozva, hisz... ...az IMF visszatérése esetén manifesztálódna, hogy a sajátosan magyar szabadságharcos ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonymand 2011.11.18. 07:51:22

Tisztelt Okostojás!

Tévedésben leledzel.
Te, s még sokan mások azt hiszitek, hogy a gazdaság állapota, az ország katasztrofális helyzete, a bölcs belátás késztette a tárgyalások felvételét az IMF küldötteivel.
Nos az én véleményem szerint egészen más a dolog mozgató rugója.
Hogy az ország helyzete, állapota a Fidesz és személy szerint Bonsai Duce számára mellékes, azt bizonyítja már a nyolc évi , konstruktív magatartásra képtelen viselkedése is. Amit a választások megnyerése óta folytattak, csak ráerősít erre.
A hatalom és a vagyon gyarapítása volt a szempont.
Kizárólagosan.
A jelen helyzetben a meg nem fogalmazott cél: kibekkelni azt a kis időt, míg az "álamfő" megéri kétéves évfordulóját, amikortól minden kedvezményre jogosult lesz, amire törvényeket hoztak.
Másnap, ahogy az idő letelt, Bonsai Duce lesz országunk elnöke, ide a nyakamra a rozsdás bökőt!
Oszt jónapot!
Mindannyiunknak.

Tisztelettel:
anonymand

_Okostojás_ 2011.11.18. 10:45:56

Tisztelt anonymand!

Természetesen tisztában vagyok az indítékokkal. Nem kergetek hiú ábrándokat. Az szinte nyílt titok, hogy a Kedves Vezető az államfői posztra pályázik. De előtte még törvényeket kell hozniuk, melyekben meg kell erősíteni az elnöki pozíciókat és rengeteg hatáskört átruházni. Végül, de nem utolsó sorban meg kell emelni a poszt betöltésének időtartamát 9-10 évre (ha örökre nem lehet).
Mindezek mellett azért örülnék, ha ezen tervek hozományaként az IMF-nek lenne némi rálátása és ráhatása az ország gazdaságára. És abban is reménykedem, hogy Matolcsyt leváltják (ha másra nem hát legalább Matolcsynéra).

Tisztelettel:
Okostojás

anonymand 2011.11.18. 12:27:19

@_Okostojás_:

Tisztelt Okostojás!

Én is üdvösnek tartom, ha a helyzet javul.
Hogy a javulás ára egy örökös "álamfő", akkor örömöm már nem olyan nagy.
Végső soron mindegy is (a cél szentesíti az eszközt?), csak történjék már valami, ami pozitív irányba fordítja a dolgokat.
Ha mélyebben belegondolok, egyáltalán nem mindegy az ár.
Borzasztóan sokallom, és ráadásul nagyon sötét jövőt vetít elém.
Azt hiszem igaza volt Antallnak.
Tetszettünk volna forradalmat csinálni!
Lehet, hogy még nem késő?

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: a kínai selyemipar fellendül, ha Maximus Balfus megkapja a selyemzsinórt. Mert ő a sorban csak az első lesz, és igen nagyszámú követője lesz....

_Okostojás_ 2011.11.18. 13:10:37

Tisztelt anonymand!

A jövőnk már így is sötét, talán sötétebb már nem is lehet. Ezért arra biztatlak, hogy guríts le egy kupica szilvapárlatot, és bizakodva nézz a jövőbe.
Én már bízom, és egyre erősebb bennem a remény, hogy közel a megoldás. Nem kell várnunk még 2014-ig sem.
Mielőtt megkérdeznéd elmondom, hogy nem a Kedves Vezetőben bízom, hanem a zemberekben!

Tisztelettel:
Okostojás

anonymand 2011.11.18. 14:31:20

@_Okostojás_:

Tisztelt Okostojás!

Bonsai Duce-ban soha nem bíztam, és valószínűleg már nem is fogok.
Világéletemben optimista voltam, most is az vagyok.
Tavaly diófát ültettem, idén a kertben kialakítottam egy pálinkás allee-t, ha jövőre nem is, de két év múlva teremni fog.
A vár, amit ez a rendszer épített, dőlni fog. Magam sem hiszem, hogy kihúzzák 2014-ig.
A gond csak az, hogy bár légvár, mégis sok súlyos sérültje lesz a borulásnak.
Én Veled ellentétben megoldást nem látok.
Önmagában a rendszer bukása ugyanis még nem megoldás.
Az ország legsúlyosabb kérdéseire normális választ még nem hallottam.
Ha csak megszüntetnénk a körkörös harcot, és békés építéssel foglalkoznánk, akkor is borzasztó áldozatok várnak még rám, Rád, és az ország minden lakosára.
Minden esetre nagyon várom már a békét, az építést, a gyarapodást.
Erről már szösszentem:
anonymand.blogspot.com/

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: majd elfelejtettem: túléljük, ha beledöglünk akkor is!

_Okostojás_ 2011.11.18. 17:49:19

Tisztelt anonymand!

Én magam is békepárti vagyok. Olyannyira, hogy még a hangoskodást is utálom. Talán ha 5-6 évente emelem egekig a hangom, igaz olyankor a környezetem riadtan, szótlanul, lélegzetvisszafojtva néz rám.
Viszont most annyira gyűlik bennem a feszültség, hogy egyre többször jön rám a kiabálhatnék. Nem kiabálok egyelőre, de folyamatos késztetést érzek. Eddig ha ordibáltam, az mindig egy szűk csoportban (munkahely, baráti kör) esett meg, és általában hamar lehiggadtam. Ami szép benne, hogy a csoport is mindig elfogadta, sőt el is ismerte az emelt hangon előadott mondókámat. A mostani egészen más. A mostani inger az országban dúló elvetemültség miatt van, de már kezd az elkeseredettségem annyira elhatalmasodni, hogy magam is megriadok. Néha már nem csak az üvöltözési kényszer tör rám, hanem a fizikai erőszak ingere is. Ez félelmetes egy magamfajta embernek. Távol áll tőlem, hogy bárkit is fenyegessek, ki is nevetnének miatta (azt hiszem joggal) de az a véleményem, hogy ezekre a jelekre alaposabban figyelnie kellene a Kedves Vezetőnek és holdudvarának. Mert ha a magamfajta emberek eljutnak odáig, hogy már nem tartják magukban (vagy nem tudják) az indulataikat, na akkor lesz itt földindulás! De ezt nem kívánom senkinek.

Tisztelettel:
Okostojás

anonymand 2011.11.18. 19:23:59

@_Okostojás_:

Tisztelt Okostojás!

Légy erős!
Az uralkodók attól nagyok, ha erőt mutatnak.
A legnagyobb erő ahhoz szükséges, hogy az ember önmagán képes uralkodni.
Meditálj!
Ezt valamikori biológiatanárom javasolta anno, a gimiben, a magukon uralkodni képtelen osztálytársaimnak.

Tisztelettel:
anonymand

Ps.: egyébként is. Már folyamatban az IMF bepaterolása (unortodox módja a hülyeség beismerésének)....

_Okostojás_ 2011.11.18. 19:33:48

Tisztelt anonymand!

Köszi a jó tanácsokat, egyelőre még tudok uralkodni magamon:-))

Tisztelettel:
Okostojás

Ui.: Csak lassan azzal a bepaterolással. Nem csak mi ismerjük a Kedves Vezetőt, hanem a külföld is. A ködös Albionban már gyanakodnak, hogy a török utat próbájuk követni. Azaz, úgy teszünk mint aki tárgyal, húzzuk az időt, aztán ha megnyugszanak a kedélyek újra kipateroljuk az IMF-t dolgavégzetlenül.
süti beállítások módosítása