Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • barmokországa: nm (2019.01.01. 14:40) Orbánista lettem
  • nagy1a: Drága jó anyád nem tévedt fiam! Te tényleg hülye vagy!! (2018.10.17. 13:37) Hülye vagy fiam, csak nem forogsz
  • barmokországa: A moderálási alapelvek megszegése miatt 9999-12-31 23:59:00 -ig meg lett vonva a hozzászólási joga... (2015.08.06. 14:51) A barmok országa
  • F.M.J.: Tetszett az írás, és mélyen igaz. Nekem is vannak képeim azokról a „régi” időkről. Most talán csak... (2014.12.27. 22:02) A hó evolúciója
  • F.M.J.: @annamanna: Szép hosszan kifejtetted az álláspontodat, nekem mostanság nincs ennyi időm, csupán rö... (2014.12.04. 02:52) Amiről mindenki elfeledkezik
  • Utolsó 20

2011.06.20. 19:25 _Okostojás_

Jön az igazi bérkommandó

Olvasom, hogy:

A kormány rendeletben állapítja meg, hogy a bruttó 300 ezer forint alatti munkabéreket mennyivel kell emelniük a munkaadóknak, hogy azok nettó értéke ne csökkenjen 2012-2013-ban - az erről szóló törvényjavaslatot Rogán Antal és négy Fideszes párttársa, valamint egy KDNP-s képviselő ma nyújtotta be a parlamentnek.  A mai napon benyújtott "az alacsony keresetű munkavállalók bérének emelését ösztönző egyes törvények módosításáról" elnevezésű törvényjavaslat új hatásköri szabályokat delegál a munkaügyi ellenőrzésekhez. Ezek a bruttó 300 ezer forint alatti munkabérek nettó értékének megőrzéséhez szükséges munkabéremelés vizsgálatára vonatkoznának, amelyet a jövőben minden egyes munkaügyi ellenőrzés során, hivatalból le kell majd folytatni. A kompenzáció elmulasztása önmagában nem lesz bírságalap, egyéb munkaügyi szabálytalanságok esetén viszont súlyosbító tényezőként veszik figyelembe. A jogkövetkezmények szigorát jelzi az is, hogy azok a cégek, ahol ez kiderül - a rendezett munkaügyi kapcsolatok analógiája alapján - elbúcsúzhatnak a közbeszerzésektől is.

Ez mind szép és jó. Csak van egy kis bökkenő!

Tegyük fel, hogy néhány évvel ezelőtt egy álmatlan, forgolódó éjszakán leestem az ágyról és úgy bevertem a fejem, hogy mindenféle buta ötleteim támadtak. Reggel arra ébredtem, hogy nekem vállalkozónak kell lennem, valami olyasmit kell kitalálnom és gyártanom, ami megkönnyíti az emberiség mindennapjait, ráadásul megmenti a Földet. Az éjszakai zuhanás után nem is telt nagy fáradságba kiötleni a tervet. Elhatároztam, hogy kocka alakú tojásokat fogok a piacra dobni. A kocka alak megkönnyíti a szállítást, tárolást és rengeteg idegességtől, bosszúságtól szabadítja meg az emberiség főzéssel foglalkozó részét. Szerény számításaim szerint (ha négyfős családokkal számolok és családonként egy főt veszek szakácskodónak plusz hozzáadom a hivatásos szakácsokat) nagyjából kétmilliárd ember sorsán segítek ezzel. A kocka alakú tojás kisebb helyen is elfér, ezzel rengeteg csomagolóanyagot spórolhat a világ nem is beszélve arról, hogy tojástartó dobozok kisebbedésével mennyi energia és alapanyag válik szükségtelenné, és mennyivel kevesebbet kell megsemmisíteni. Őserdők százezer hektárjait mentem meg a kivágástól, nem beszélve arról, hogy az üvegházhatást okozó gázok több millió tonnával csökkenthetők (Már szinte láttam is a fejem felett a glóriát).

Egy kis nehézségem támadt ugyan az elején, mivel a tyúkokat semmivel sem bírtam rávenni, hogy kocka alakút tojjanak. Pedig mindennel próbálkoztam. Kocka alakú tápot kaptak, még a kukoricát is kockásítottam mielőtt eléjük szórtam, de minden hiába, a tojás csak nem lett kocka. Kénytelen voltam magam megoldani a dolgot (mivel sajnos akkor még nem voltam tisztában Szijjártó Péter zsenialitásával, ha őt megkérem, biztosan addig beszél, amíg a tyúkok, ha kell akár tetraédert is tojnak) és kifejlesztettem egy tojáskockásító gépet.

A gép remekül sikerült, az üzlet beindult. Akkora volt a kereslet, hogy már nem győztem a megrendeléseket teljesíteni egymagam a garázsból kialakított műhelyben. Úgy döntöttem, hogy a Lófogú Edömért és a Csámpás Rozit felveszem tojáskockásítónak. Sajnos a gazdasági ügyek nem alakultak ilyen jól. Csupán 1 forinttal tudtam drágábban eladni a kockatojásokat annál, mint ahogy a hagyományosakat vásároltam. Havi négyszázezer tojást tudtunk kockásítani. Így ha kifizettem Edömér és Rozi 100.000 – 100.000 Ft bérét és járulékait, valamint az üzem rezsijét nekem egy fillér sem maradt. Nem baj gondoltam, még mindig megmarad az erkölcsi haszon, hogy megmentettem a Földet és esténként kétmilliárd ember alszik el úgy, hogy az esti imáiban engem áld, nekem ez is elég fizetség.

De most alaposan gondolkodóba ejtettek Rogán Antal és társai (bevallom nem először). Ha megjelenik a bérkommandó, rákérdez Edömér és Rozi bérére, és kiderül, hogy nem emeltem a 16%-os mindenkijóljár adó miatti mégismajdnemmindenkirosszuljárt kompenzációt akkor megnézhetem magam. Azok után biztos nem lehetek udvari beszállítója a Nemzeti Együtt(decsakmi)működés Kormányának.

Ezek után két lehetőségem van: vagy felszámolom a tojáskockásító üzemet, vagy megkérem Rogán urat, hogy alakítson egy „Kockástojás kétforintos árrését ellenőrző kommandó”-t ami arra lenne hivatott, hogy ha kell törvénnyel, ha kell Alkotmánnyal, ha kell erőszakkal biztosítsa számomra, hogy a normál tojásnál legalább két forinttal többért vegyék (és vegyék is meg!) meg a kockást, hogy kitudjam fizetni az emelt bért és annak járulékait. Mert egyet nem értek. Mennyivel lesz az jobb a Pártunknak és Kormányunknak, ha (mivel nem tudom emelni) nem emelem az alkalmazottak bérét, hanem elküldöm őket. Igaz, jut nekik hely az új egymillió munkahelyből…

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: politika közélet


A bejegyzés trackback címe:

https://okos-tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr223001065

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Narancskommunizmus, bér-ÁVH 2011.06.21. 00:01:12

Döntsd a tőkét! - és ne siránkozz, ha nem lesz munkád.Az állítólag konzervatív, harcos antikommunista kormány gazdaságpolitikája a Munkáspárt programjából kölcsönöz elemeket: haladunk a hatósági bérmegállapítás felé. Egy most benyújtott törvényjav...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása