Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

  • nagy1a: Drága jó anyád nem tévedt fiam! Te tényleg hülye vagy!! (2018.10.17. 13:37) Hülye vagy fiam, csak nem forogsz
  • barmokországa: A moderálási alapelvek megszegése miatt 9999-12-31 23:59:00 -ig meg lett vonva a hozzászólási joga... (2015.08.06. 14:51) A barmok országa
  • F.M.J.: Tetszett az írás, és mélyen igaz. Nekem is vannak képeim azokról a „régi” időkről. Most talán csak... (2014.12.27. 22:02) A hó evolúciója
  • F.M.J.: @annamanna: Szép hosszan kifejtetted az álláspontodat, nekem mostanság nincs ennyi időm, csupán rö... (2014.12.04. 02:52) Amiről mindenki elfeledkezik
  • annamanna: @F.M.J.: hahaha, ezt most csak mellékesen mellékelem, egy dalocska a szakításról. Afféle jellegzet... (2014.12.03. 17:09) Amiről mindenki elfeledkezik
  • Utolsó 20

2011.03.24. 18:57 _Okostojás_

Elterelik a Dunát Magyarországról

  A hír természetesen kacsa (egyelőre). De ami késik, nem múlik, ha továbbra is így állunk hozzá a dolgokhoz.

  A dunai áruszállítás fejlesztése nem magyar érdek, a hajókat kell a Dunához igazítani, nem fordítva - jelentette ki Illés Buldózermegállító Zoltán a Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára. Aztán hozzátette még, hogy Magyarországnak nincs dunai flottája, ezért az áruszállítás fejlesztése, a magyarországi szakasz átsorolása felsőbb hajózási kategóriába elsősorban a külföldi - német, osztrák, orosz - érdekeket szolgálná. Bár ennek egy kicsit ellentmond Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, aki szerint a fenntartható fejlődés szempontjából a vízi közlekedés, valamint a vasút szerepét erősíteni kell.

  Most egy kicsit dilemmában vagyok. Arra gondolni sem merek, hogy a két minisztériumnak más lenne az álláspontja. Elvégre a nemzeti együttműködés kormányához tartoznak mindketten. Benne vannak a kétharmadban. De akkor kinek higgyek? Vagy talán csak én vagyok értetlen, és nem ismerem fel, hogy a két állítás nem hogy nem ellentétes, hanem kimondottan egymást erősítő? Lehet, ezen elgondolkodom.

  Heuréka! Megtaláltam! Látjátok feleim szümtükkel, ezért kell előbb gondolkodni és csak aztán véleményt alkotni. Egy kis fejtörés árán én is rájöttem, nincs itt semmi ellentmondás, sőt mindkettő remekül beleillik az új fergeteges gazdaságpolitikába!

  De nézzük szépes sorjában mire is jöttem rá:

  Először is, Bulldózermegállító nem mondta egy szóval sem, hogy ne legyen vízi szállítás, csak hogy nálunk a Duna ne legyen felsőbb kategóriájú. Ezzel csak annyit mondott, hogy ne engedjük be a Qeen Elisabeth II.-t a Csendes óceánról, mert hátha megfeneklik valahol, aztán kínlódhatunk a kiszabadításán. Ha már annyira kell a személyszállítás, hát szólunk Matula bácsinak, aki profi ebben a szakmában, és csónakjával akár 4 embert is el tud vinni egyszerre. Teherszállításra is van megoldás. A ladik, ami több szempontból is megfelelő. Többek közt régi hagyományos (mondhatnánk nemzeti) eszköz, ami a lapos feneke miatt szinte alig merül a vízbe, így ha a Duna a nagy szárazság és a kotrás hiánya miatt 30 centiméteresre apad a fősodorban, akkor is szállíthatunk vele. Arról nem is beszélve, hogy a ladik nem motoros, tehát nem szennyezi sem a vizet sem a levegőt, és mint tudjuk, Zoltánunk nagyon szívén viseli a környezetvédelmet (pl a Búbos banka környezetvédő kör tagját gyorsan elhelyezte a Közép-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség élére). Egy kicsit ugyan árnyalja a képet, hogy a ladikkal igen nehézkes árral szemben evezni, de hát minden kicsinységen ne akadjunk fenn.

  A második szempont, ami beilleszti ezt a kijelentést a fenomenális gazdaságpolitikába az, hogy míg egy uszály cca. 3000 tonnát szállít, addig egy ladik nagyjából a személyzeten felül 0,5 tonnát. Ebből egyenesen következik, hogy egy uszály kiváltására 6000 ladik kell, és ha egy ladikra csak a minimális 2 főt vesszük, akkor máris kijön, hogy 12000 új munkahely létesül. Tovább számolva a dolgot az is nyilvánvaló, hogy a ladik legalább négyszer lassabb az uszálynál, így az egy uszályra jutó új munkahelyek száma máris 48000 fő. Innen már csupán egy osztás (1000000/48000 = 21) és megtudhatjuk, hogy a beígért egymillió új munkahelyet ki is pipálhatjuk, ha 21 uszályt kiváltunk ladikokra. Ennyi meg szerintem 4 naponta lecsorog most a Dunán.

  Már csak egy gondolat zavar engem. Vajon ezek a piszkos kapitalista, brüsszelista (ma ez a legnagyobb szitok a kormánykörökben) németek meg osztrákok mit fognak ehhez szólni? Attól félek, hogy ideológia ide, ideológia oda, összefognak az oroszokkal és elterelik a Dunát…

13 komment

Címkék: politika közélet


A bejegyzés trackback címe:

https://okos-tojas.blog.hu/api/trackback/id/tr742768802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sapienti 2011.03.25. 18:46:10

Gyorsan el kell adni mielőtt tényleg elterelik, tudjuk a szlovákok mindenre képesek (mi nem).

maocetung 2011.03.26. 01:13:04

A posztoló úgy okoskodik mint egy nagyképű ötödikes a hittanórán. Sétálj le a Duna-partra és nézd meg az idegen zászló alatt hajózó turista hajókat. Egy Ft haszon sincs belőlük, mert még a vizet is úgy hozzák magukkal. Miért jó az nekünk, hogy ingyen és bérmentve - pontosabban a mi pénzünkön - mások hajói keresztül úszkáljanak rajtunk. A szabad Duna-hajózás magyar Duna-tengerjáró flotta nélkül annyit ér nekünk, mint a szabad vállalkozás joga magyar-osztrák viszonylatban. Az osztákok szabadon vállalkozhatnak nálunk.

_Okostojás_ 2011.03.26. 14:55:20

@maocetung:
Kedves Mao! Előbb tájékozódni, utána véleményt alkotni:-) Bölcs igazság!
Tavaly a hivatalos statisztikák szerint 6,8 millió tonna árut rakodtak a magyar kikötőkben. Ez azt jelenti, hogy 9000 hajó fordult meg az országban, amiből történetesen 2800 hajó magyar volt.

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2011.03.26. 16:56:37

Apropó: elterelés, környezetvédelem, osztrákok.

A bősi Duna-lopás kapcsán merült fel bennem, hogy meg kék egyezni a sógorokkal, hogy még a szlovák határ ELŐTT kanyarítsák át hozzánk a dunát - mondjuk egyből a mosoni ágakba;) - amivel cselesen kikerülhetnénk az egész bősi leágazást, hogy még a turbináik is szárazra kerülnének... 8Đ

_Okostojás_ 2011.03.26. 19:18:39

@1.szolo 2014;):
Rendben van, de a sógorok hajózni akarnak, Illés meg nem. De benne vagyok, egyezzünk meg a sógorokkal Illést meg adjuk át a szlovákoknak:-)

gavlov 2011.03.27. 14:21:04

Valóban utána kéne olvasni a dolgoknak, mielőtt hozzászólunk. Először is, a turista hajó helyesen kabinos üdülőhajó, valószínűleg ilyesmire gondoltál. Másodszor: jelenleg nem tudunk olyan egységről, mely nem köt ki Magyarországon, és így hajózik rajtunk keresztül. Ergo pont rossz példát mondtál. Ezek a járművek Budapesten, Kalocsán, Esztergomban, Komáromban, Visegrádon, Szegeden, Tokajban, sőt, idén már a Szentendrei-szigeten is kikötnek. Innentől fogva pedig: kikötői illetékek, bérleti díjak. Másrészről hajónként 100-180 fő gazdagítja az idegenforgalmat, szezonban naponta pedig átlagban 5-15 hajó horgonyoz a magyar kikötők összességében. Harmadszor: a magyar egy sügér, birka nép, így igenis megérdemeljük, hogy a képünkbe röhögjön az összes idegen lobogójú személyhajó üzemeltetője.

Egy mezei hasonlattal élve: arról, hogy Tivadarnak van egy jó kis bukszája, mi pedig már hónapok óta csak a toaletten recskázunk Tivadar csajának lesifotóira, meg kell mondjam nektek, hogy nem Tivadar tehet. :)

Kekeckokec 2011.03.27. 18:13:49

Gavlov:
kiegészítésképpen: kb 200 kabinos hajó ingázik Passau és Budapest (Al-Duna)között szezonban. Ilyenkor a nemzetközin van, hogy 3 sorban állnak egymás mellett.
Nem csak kikötői illetéket fizetnek, de áramot, vizet vesznek, fekáliatartályt ürítenek, stb.Ez mind-mind pénz.
A listádhoz még:Solton, Baján,Fajszon is... egy időben még Dunaföldváron is!
A teherhajózás...na, az más kérdés.Ott jönnek a hollandok, németek, belgák, stb, kikötnek, rakodnak, mennek. Ebből legfeljebb csak annyi pénz jön, amennyit a személyzet elkölt a parti boltban, vagy kocsmában.

Kekeckokec 2011.03.27. 18:18:23

@_Okostojás_:
2800 magyar hajó?
ha a ladikokat is idevesszük, meg a bödönhajókat, akkor sincs ennyi, sajnos.
Magyar tulajdonban kevés hajó van, a valaha legnagyobb magyar hajófuvarozó cég, a MAHART (illetve, ami megmaradt belőle: a Duna-Cargo) tulajdonosa most épp ukrán.
Tájékozódásnak: www.hajoregiszter.hu

_Okostojás_ 2011.03.27. 19:47:53

@Kekeckokec:
Természetesen nem ennyi hajó, hanem ennyi kikötés és rakodás. Bár azért egynél több hajónknak kell lennie, mert 2800-szor nem fordul meg egy hajó évenként:-)

Kekeckokec 2011.03.28. 08:46:07

Szerintem a statisztikákban nem csak a kikötés és a rakodás van benne, hanem minden, kikötéssel járó tevékenység is, tehát a magányos géphajó éppúgy, mint a komp, vagy a sóderos dereglye. Mert hisz ezek napjában többször is kikötnek és rakodnak:)

_Okostojás_ 2011.03.28. 19:26:05

@Kekeckokec:
Na jó, valóban nem vagyok hajózási szakember, de azt hiszem abban megegyezhetünk, hogy szükség van a Duna hajózhatóságára, és jobban ki kellene használnunk. Az viszont nem megy dereglyékkel, így a kotrás is szükséges. Viszont szerintem ez még nem zárja kii azt, hogy védjük is közben a Dunát és az élőhelyeit.

Kekeckokec 2011.03.28. 20:01:55

a közhiedelemmel ellentétben a Dunán hajózók nagyon is tudatában vannak annak, micsoda kincs az, amit használnak épp. Én 8 éve járom a vizeket, ez idő alatt hajóst még nem láttam a Dunába dobni, önteni olyan veszélyes hulladékot, ami az élővíznek árt. A szemetet zsákban gyűjtjük a hajón, szelektálva, a vízbe csak a biológiailag lebomló anyagok kerülhetnek; olaj, zsíradék véletlenül sem, ha esetleg mégis, semlegesítő szer hozzáadása azonnal meg kell történjen. Épp a hajósok azok, akik érzik, értékelik az a gyönyörűséget, ami körülveszi őket...
Egy képgaléria, csak illusztrációként:
picasaweb.google.com/Kekeckokec/TermSzet#

_Okostojás_ 2011.03.28. 20:29:58

@Kekeckokec:
Ez szerintem sok helyen így működik. Láttam horgászokat akik csodát műveltek a "túristák" által tönkretett tóval. Tudtommal a vadászok legtöbbje sem a prédáért lett vadász. Persze mindenben vannak sajnos kivételek, de remélem egyszer eljutunk arra a szintre, hogy mindenkinek természetes lesz az, hogy vigyázzon a környezetére.
A képeid nagyon jók, kösz, hogy megosztottad!