Hogy mi vezetett ide nem firtatom. Biztos vagyok benne, hogy az elmútnyócév! Jaj, nekem! Olyan nehéz ezt úgy kimondani, hogy senki ne értse félre. Az elmúlt 8 évben már benne van a Nemzeti Elhülyülés Kormányának két éve is. Na, szóval az elmúlt tíz év első nyolc éve a hibás, na meg persze a Gyurcsány! Ja és a csontvázakat el ne felejtsük. Igaz 2010-ben csak riogattak bennünket a csontvázakkal, de sehogy sem akartak kiborulni a szekrényből. De most tessék, itt van egy hatalmas csontváz. Ezt bizonyítja a Kedves Vezető mai nyilatkozata is, aki szintén reménykedik, mint én a MALÉV felélesztésében: "Ha meg tudunk szabadulni a csontvázszerűen megörökölt terheitől a múltnak, akkor lehet még magyar nemzeti légitársaság"
De ne keressünk állandóan csontvázakat meg bűnbakokat. Megtörtént a baj, most koncentráljunk annak kijavítására. Mentsük meg a MALÉV-ot!
Bevallom őszintén, hogy se a repüléshez, se a gazdasághoz nem értek, de ez kis hazánkban egyáltalán nem hátrány, sőt kimondottan előny lehet. Lásd Kiflicsücsök Gabika is milyen jól megmentette a magánnyugdíjakat, nem beszélve prof. Kuszaszemről, az unortodox gazdaságpolitika felkent papjáról, aki két éve folyamatosan menti meg a nemzetgazdaságot. Igaz, egyelőre odáig jutott, hogy kivitt bennünket a szakadék szélére, de ez csak amolyan figyelemfelhívás, hogy lássuk, milyen szédületes mélység várhat még ránk.
Elég a mellébeszélésből, jöjjenek a tervek a légitársaság megmentésére!
Első lépés szerezzünk pénzt. A jegyeladásokból biztosan jön be némi pénz, abból a légitársaság kifizetheti a személyzetet és egyéb kiadásait. Én vállalom, hogy szerzek pénzt a kerozinra. No, nem a saját bankszámlámról, mert az hála Pártunknak és Kormányunknak és az ő áldásos devizabarát politikájának, a számlám épp mínuszos, de vannak jó ötleteim. Itt van például Budai Pasa leszámolóbiztos jövedelme. Két helyről is kap, összesen több mint kétmilliót. De, hogy tud egy ember két funkciót ellátni? Sehogy! Így az egyik millióját elkölthetjük kerozinra. Vagy itt van Lézerblokkolós János, ő is ugyanabban a cipőben jár, egy fenék két nyereg. Az ő egyik millióját is fordíthatjuk üzemanyagra. De nem csak ők vannak, a parlamentben is ül még rajtuk kívül jó néhány hasonszőrű, és még körülnézhetünk az állami vállalatok vezetésében is. Főleg a felügyelő bizottságokban.
Szerény (és laikus) számításaim szerint Európa összes repterét elérhetjük másfél óra repüléssel. Egy Boing cca. 12 tonna kerozint fogyaszt óránként, azaz 18 tonnából bármelyik város elérhető. A kerozin ára nagyjából 110 $ tonnánként, ami 222 Forintos árfolyammal (mai) számolva 24420 Ft/t. A másfél órás út üzemanyagköltsége így cca. 440000 Ft. Nagylelkű leszek és felkerekítem félmillióra. Tehát Budai pasa illetve a többi nagyfenekű egy havi többletfizetéséből 2 járatot tudnánk finanszírozni. Számoljunk napi 40 járattal, ami havi 1200-at jelent. Könnyen kiszámolható, hogy az 1200 járat üzemanyag-szükségletét 600 álláshalmozó béréből fedezni tudnánk. Ennyien bőven vannak kis országunkban.
Ezzel az ötlettel kicselezhetnénk az EU-t is, mivel az csak a direkt állami pénzek átadását tiltja. Viszont az én ötletem alapján, az álláshalmozók adományként adnák a pénzt a MALÉV-nak, az pedig nem tiltott.
Hát nem zseniális az ötletem?
Utolsó kommentek